Therudeboy
Guest
Kolla min signatur. Om någon kunde hjälpa mig med detta så vore det guld. 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Flytta till Småland du kommer garanterat inte vara arbetslös!#2 skrev:Ja nog är jag skogsarbetare. men nåra traktorer har jag inte. gäller det i södra sverige på plockepinn hyggena eller?`
kan ju höra mig för om nån vet nån som är sugen.
#2 skrev:Ja nog är jag skogsarbetare. men nåra traktorer har jag inte. gäller det i södra sverige på plockepinn hyggena eller?`
kan ju höra mig för om nån vet nån som är sugen.
mankan skrev:Min frus kusins man har både skotare och skördare, problemet är bara att de bor strax utanför Sundsvall. Jag antar att detta gäller södra Sverige?
Jag kan kolla med honom om det är av intresse, men jag misstänker att han själv behöver maskinerna för att skörda i sin egen skog.
Mvh/Mankan
Therudeboy skrev:Intressant med både maskiner och din frus kusins man inräknat. Minst 6mån jobb. Be han höra av sig till nummret i singaturen om han är intresserad.
mankan skrev:Mail skickat till honom. Återstår för dig att se om han hör av sig.
Mvh/Mankan
redlime skrev:Det är bra.. Bara rensa upp möget..
Vi kommer antagligen inte få ström förrenns i mitten av Februari, då alla ledningar och sånt är totalförstörda. Det blir som att bygga upp nätet från grunden igen...
'redlime skrev:Det är bra.. Bara rensa upp möget..
Vi kommer antagligen inte få ström förrenns i mitten av Februari, då alla ledningar och sånt är totalförstörda. Det blir som att bygga upp nätet från grunden igen...
MHK skrev:Var exakt håller du hus?
#2 skrev:Vet inte om dom har haft nån sån men visst kan jag höra.
Just nu har vi
Valmet 901.3
Valmet 911.3
Timberjack 1070.D
Valmet 860
Tj 1110
Tj 1110
Valmet 840
Valmet 832
Valmet 862
kör Valmet 901.3 veckan här..
Hur går det me att få tag i folk? hittat nån?
Har hört nåra som ska ner men då för sveaskogs räkning.
Therudeboy skrev:Japp, vi har fått tag på två TJ 1070 D -03 samt 2 skotare också TJ men minns inte modellbetäckningen. Samt så har vi köpt en Minibruunnett 678 -81 med gångtid på enbart 7850h som jag kör.![]()
Vi har fått tag på våra från Lettland, ingen svensk som är så sugen på att åka ner hit verkar det som. Såg på tv att sveaskog har satt in en stor jävla kran här som lastar tågvagnar och båtar.
Finns för mycket att göra här nu, så har du praktik snart så tycker jag du borde lägga den här. Erfarenhet till max.
#2 skrev:Från vecka 10 till vecka 14 eller nå har jag praktik!
Får väl se.. Jag brukar köra åt en entreprenör här som skulle ner med en 1710. där kanske man skull få plats.
Eller har du nå arbete åt nå årskurs 3 praktikanter från Naturbruks? Vi har haft både skotarkurs å skördarkurs då.
(Ps. Jag har MVG i skotarkursenoch kan köra både Valmet och timberjack skördare!)
#2 skrev:Vet inte om dom har haft nån sån men visst kan jag höra.
Just nu har vi
Valmet 901.3
Valmet 911.3
Timberjack 1070.D
Valmet 860
Tj 1110
Tj 1110
Valmet 840
Valmet 832
Valmet 862
kör Valmet 901.3 veckan här..
Hur går det me att få tag i folk? hittat nån?
Har hört nåra som ska ner men då för sveaskogs räkning.
|
|
Steve Holcombe klar för GGN!
Pressmeddelande 2026-08-10 ... |
|
|
Nya Chief Vintage Sturgis
I samband med 86:e Sturgis ... |
|
|
Missa inte Bikes sommarnummer!
Innehåll Bike powered by... |