Skoda Pickup + rost(Mingves diskussion)

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
En arbetskamrat ska sälja sin Skoda Pickup 1.9D 97:a 20 000mil. Mekaniskt är allt som nytt. Ingen rost undertill men nu till det som gör att man tvekar 4~5ggr. Bilfan är rostig, inte lika rostig på bilden men likn på hjulhuset bak vid flaket och ytrost vid listen till vindrutan fram. Bilen är redan omlackerad lite halvt för två år sedan. Jag fick ner priset till 17 500 som mest, hittar ingen diesel för det priset. Åker ca 8mil per dag till jobbet+annat nödvändigt.

Ska man försöka köpa nått dyrare eller ska man fixa iordning det som är å köra å se glad ut? I dagsläget så lägger jag helst resterande pengar på annat än just bil, vetju att den håller mekaniskt i princip. Hade även tänkt ha den nästa år. Hehe vad tror ni?

60234475.jpg

tjena
har själv en sån där.
köper gärna en till om du tvekar.
det är svårt att hitta rostfria skoda pickisar, men dom funkar ju fast att dom rostar. den jag har nu har tröskat 18500 mil nu och den duger att åka i om man inte har för stora krav på utrymme..2 pers = ganska fullt. men det går att trycka i 4 :tuttar + chaffis korta sträckor. min drar väl mellan 0.6-0.7 men då är det full pelle mest hela tiden längre sträckor med varsam smekning av gasen tror jag man kommer ner på 0.5. (har aldrig provat). inget fartvidunder men att marscha 140 på autobahn går fint både med o utan last.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg