lahi
Gixxerpilot
- Gick med
- 6 Aug 2003
- Hoj
- Suzuki GSX-R 1200 Turbo -86, Husaberg FS650E -02 och 700 cc tvåtakts amatörbygge
Jag har velat lite fram och tillbaka angående vilken bil jag ska, och nu har jag snöat in lite på Skoda Octavia 1,9 TDI kombi eftersom det verkar vara mycket bil för pengarna och den är dessutom snål. Billigare än Passaten med samma motor.
Finns här någon som har erfarenhet av dessa bilar? Pris runt 35000:-. Finns ju 99
r som ligger 10000:- under t.ex. 01
rna, men vad skiljer egentligen? Det är den på 110 hästar och manuell låda jag har fastnat för. Fått för mig att den är något snålare än 90-hästaren och kanske lite roligare också?
Något man ska hålla utkik efter när jag åker och kollar på en sådan bil? Tips?
Ska jag välja en -98 eller -99 eller är det värd de extra pengarna att köpa en -01 eller -02?
En undran till: i annonserna skriver vissa TD och andra TDI. Är det same shit, different name eller skiljer något?
Så ni som har erfarenhet av dessa, skriv på!
Finns här någon som har erfarenhet av dessa bilar? Pris runt 35000:-. Finns ju 99

Något man ska hålla utkik efter när jag åker och kollar på en sådan bil? Tips?
Ska jag välja en -98 eller -99 eller är det värd de extra pengarna att köpa en -01 eller -02?
En undran till: i annonserna skriver vissa TD och andra TDI. Är det same shit, different name eller skiljer något?
Så ni som har erfarenhet av dessa, skriv på!

Last edited: