Skjutsa vilken hoj??

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
jag har en Honda cbr 1000 rr -05

Mitt problem nu är att min tjej inte sitter så bra på den när vi åker 2 (hon har ej kortet än) så min fråga är vilken hoj är det bäst att skjutsa på av dessa ?

Gsxr 1000 -05 -06
Yamaha R1 -05 -06
Kawasaki zx10r -05 -06

skulle vilja ha lite synpunkter..

MVh Ludde-man

(ja jag stavar som en kratta)
 
Last edited:
Ludde-man skrev:
2486604 jag har en Honda cbr 1000 rr -05

Mitt problem nu är att min tjej inte sitter så bra på den när vi åker 2 (hon har en kortet än) så min fråga är vilken hoj är det bäst att skjutsa på av dessa ?

Gsxr 1000 -05 -06
Yamaha R1 -05 -06
Kawasaki zx10r -05 -06

skulle vilja ha lite synpunkter..

MVh Ludde-man

(ja jag stavar som en kratta)

Jo vad menar du med, "en kortet än" ej kanske?
Tror på gixxern, men har ingen aning, köp en Goldwing :tungan
 
Wonderboy skrev:
2486614 Jo vad menar du med, "en kortet än" ej kanske?
Tror på gixxern, men har ingen aning, köp en Goldwing :tungan
Ja jag vet stavar som en kratta :) .. nja vill jag åka bil så ska den ha 4 hjul :D
 
gunny5 skrev:
2486622 Skulle gissa på ZX10R;n

Njae, alla jag skjutsat tycker dom sitter väldigt obekvämt gentemot andra hojar (R1 t ex), antagligen för det höga bakpartiet på 10:an. Även lätt hänt att passageraren glider ner på föraren, även om passageraren är en van sådan.

Mitt tips är att åka runt till lite butiker och provsitta dom olika hojarna :).



EDIT: Tror för övrigt inte att någon nyare supersport hoj är speciellt bekväm att vara passagerare på...men vem vet.
 
Last edited:
Ludde-man skrev:
2486604 jag har en Honda cbr 1000 rr -05

Mitt problem nu är att min tjej inte sitter så bra på den när vi åker 2 (hon har ej kortet än) så min fråga är vilken hoj är det bäst att skjutsa på av dessa ?

Gsxr 1000 -05 -06
Yamaha R1 -05 -06
Kawasaki zx10r -05 -06

skulle vilja ha lite synpunkter..

MVh Ludde-man

(ja jag stavar som en kratta)

Har för mig att gixxern (K5:an) fick någon utmärkelse för sin "passagerarvänlighet" för ett tag sen, så den är nog värd en provtur.

R1:an skulle jag skippa :näsblod
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top