Skivbromslås med larm

styrdäck

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2025
Hoj
Kawasaki Ninja 650 2025
Söker ett skivbromslås med larm likt ABUS 8077, men jag vill ha en där jag kan få en notifikation till telefon när larmet utlöses då jag inte är i närheten och kan höra. Hittar endast GPStracker med notifikation, det är fel, jag vill ha notifikation när larmet tjuter.

Gjorde denna sökning med chatgpt - are there any motorcycle disc brake locks with alarm that also sends notification to your mobile phone when alarm is activated

Svaret blev nej - finns inget lås med den funktionen

Gjorde denna sökning med chatgpt - are there any motorcycle disc brake locks with alarm that also sends notification to your mobile phone when alarm is activated

Svaret blev nej - finns inget lås med den funktionen
Det var väldigt dåligt, det finns larm där man får notifikation om någon rör motorcykeln men inte som också tjuter. Vill ju veta så att den inte står och tjuter där hur länge som helst.

En Swetrack gps-tracker känner av vibrationer och larmar tyst med notis till mobilappen. Men köp den med egen/intern strömförsörjning. Finns med 1 eller 3 års livslängd. Jag tror den enheten också har vibrationssensor, men har inte kollat.

Jag har visserligen en några år gammal, men den tömmer tillsammans med larmet mitt batteri fort om man inte har den på underhållsladdning. (Den lilla modellen utan egen strömförsörjning)

Kanske kombinera en sådan med ett skivbromslås med larm?

Last edited:
Det var väldigt dåligt, det finns larm där man får notifikation om någon rör motorcykeln men inte som också tjuter. Vill ju veta så att den inte står och tjuter där hur länge som helst.
Brukar inte de flesta larm tjuta 30-60 sekunder och sedan bli tysta om man inte triggar det igen?
Om skivbromslåset tjuter ända tills någon larmar av så är det ju skit och inget att ha🤣

Alla larm måste vara användarvänliga enligt mig iallafall. Även om säkerheten inte blir absolut ultra-hög.

Last edited:
Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...