"Skivbranschen vill täppa till internet"

John skrev:
Min erfarenhet säger mig annat. Jag saknar fortfarande ett par diskar.. :näsblod :7peta

Sååå... gå inte på den enkla. :banana

Satans pojk, bevisa mig fel sådär!

Men om dom inte hittar något, hur kommer det sig då att du inte får tillbaka dem?

blir så himla arg över deras förbannade hetsjakt på vanligt folk...för många är det med p2p som med nyheter, man förväntar sig har gratis tillgång, vill man sen betala för det så finns det möjlighet till det, det finns ju tv-kanaler och tidningar som försörjer sig på nyheter, samtidigt som gratisalternativ...det finns alltid människor som är beredda att betala för saker...

hur skulle det se ut och DN och Expressen och Aftobladet jagade alla de kunde se som gick med en Metro i handen, det funkar inte...eller om ovan nämnda tidningar jagade alla som efter de läst sin tidning lägger den på sätet brevid så någon anna kunde läsa den, GRATIS?

Nej, Pontén och hans inte speciellt smarta gäng med alldeles för mycket pengar borde ta och inse att de måste tycka om sina kunder och se till att behaga dem och motivera dem att betala för det de producerar istället för att bara muppa sig...

Mickez77 skrev:
Svenska band och ex. Iron Maiden föregår med gott exempel :hihi

http://www.mustasch.net/
(Flash site under Audio :tummenupp )

Utdrag ur Mustaschkonsert:
Ralf-"har ni köpt nya skivan?"
Publiken-"JaakfhjksdnW"
Ralf-"E de nån som har laddat ner nya skivan?"
Publiken-"jafankndkjsslk"
Ralf-"Det bryr vi oss inte särskilt mycket om, dom pengarna ser vi knappt av iallafall, det viktiga är att ni är här nu, DET får vi pengar ifrån och så gör ni oss glada. Skivförsäljningen får direktörerna pengar av bara"

Sund inställning från ett av sveriges bästa metalband. All publicitet är bra publicitet.

Halogen skrev:
Pontén och hans killar har ju tappat greppet om verkligheten totalt. "Godkänd kommunikation", är han full eller?

Pontén har aldrig en aning om vad han snackar om.
Har läst så jävla mycket högkvalificerad skitsnack från han på senaste tiden.

Sen kommer det aldrig att gå att stoppa fildelningen, det finns aldeles för många bra hackers världen över..

Last edited:
Carpe me skrev:
Satans pojk, bevisa mig fel sådär!

Men om dom inte hittar något, hur kommer det sig då att du inte får tillbaka dem?
Låt mig säga såhär... Det vore dumt att berätta att det är mina diskar. :rolleyes:

Det man inte vet, tar man ingen skada av, väl? :gnissla

Edit: Så iofs, de vet ju inte vart de ska lämna tillbaka dem... så du kan ju ha rätt. Men, jag tar inte risken att säga: "Hey, det där är mina diskar. Kan jag få tillbaka dem?" Visst, jag kanske kan få tillbaka diskarna. Men.. nej, tack.

Last edited:
Om man ska kryptera diskarna.. vilket program ska man köra med?? hur mkt långsammare blir diskarna (datorn)?

Maverick skrev:
Om man ska kryptera diskarna.. vilket program ska man köra med?? hur mkt långsammare blir diskarna (datorn)?
Hej!

Jag testade att kryptera mina diskar för några månader sen, använde då "SecurStar DriveCrypt Plus Pack v3.0.041101". Fungerade över förväntan...
Mycket smidigt, lite krångligt att förstå sig på med alla olika keys ibörjan men när du fattar det är det lätt som en plätt.

Du kryterar hela din hårddisk och installerar en speciell boot meny! Så när du startar datorn så måste du skriva in två lösenord för att kunna starta windows, hela windows å allt är alltså krypterat med en 256 bitars AES krytering. I princip omöjligt att knäcka, ingen har lyckas ännu.
Jag tyckte inte heller att att datorn blev något slöare med denna kryptering, marginellt i så fall. Det är vad jag förstått en smart kryptering också, all data som flyger dekrypteras och sen när de landar krypteras de igen. (Vet inte hur jag ska förklara på annat sätt). Läste de på SecurStars hemsida!

Finns även massa roliga funktioner, tex.
Du installerar en windows version som är helt laglig utan några andra olagliga program, spel, musik, filmer etc.
Sen med hjälp av DriveCrypt installerar du det Windows du vill använda med allt warez på...
Du har sen två lösenord, ett för ditt warez windows och ett för ditt lagliga windows. Så startar du datorn med ditt lagliga windows syns hela disken som tom, omöjligt att se att de finns något där, allt du lägger på disken skriver över din vanliga data, (samma princip som när hårdisken är formaterad).
Denna lagliga versionen som du har skapat är inte meningen du ska gå in å rota för mycket i, den är ju bara till för att lura APB, hehe...
Du kan ju gå in och göra lite saker på den lagliga versionen utan att något går förlorat, du kan nämligen välja hur stor säkerhets marginal du vill ha på disken mellan din lagliga och din "olagliga" version, du delar alltså upp de båda versionerna, en på slutet av partitionen och en i början! Marginalen kan vara 500 mb eller nåt? Jaja, oviktig information..

Jag tog bort kryperingen sen för jag tyckte det var jobbigt att skriva lösenord i början hela tiden, sen var jag rädd att jag glömmer bort lösenordet för då är det omöjligt att få tillbaka datan!
Men har du massa barnporr å sån skit rekomenderar jag att du skaffar DriveCrypt, för spel, musik å film lär du aldrig åka fast för! :hihi

Mvh // Peter

Last edited:
Det känns som man ska vara bra jävla paranoid om man håller på med diskkryptering och dyl. :gnissla

tackar för infon pogo. Men går det göra som så att man bara kryptera diskarna som man inte vill att nån ska kunna kolla?? alltså att c: där windows o typ alla program ligger inte e krypterad o sen att mina tre andra diskar e de??

Maverick skrev:
tackar för infon pogo. Men går det göra som så att man bara kryptera diskarna som man inte vill att nån ska kunna kolla?? alltså att c: där windows o typ alla program ligger inte e krypterad o sen att mina tre andra diskar e de??
Jajjemen! Du kan själv bestämma vilken partition/hårddisk du vill kryptera.
Men läs på lite innan du börjar mixtra, vet du inte exakt vad du gör kan mycket gå förlorat.
Säkerhets spara alla dina keys.
För att kryptera din disk skapar programet en slumpmässig kod som är till för att kryptera disken. (Koden i sig har du inte så mycket nytta av, men säkerhetsspara den. Programet gör det åt dig, du får en fil som är krypterad och kan endast öppnas genom DriveCrypt och ett lösenord du väljer)
Filen innehåller information om hur disken ska krypteras och dekrypteras. Behövs förhoppningsvis inte men avinstalleras DriveCrypt på datorn och sen installeras igen kommer inte programet ihåg hur din disk var krypterad och kan därför inte läsa eller dekryptera den!

Väljer du att kryptera en annan disk än den windows ligger på måste du starta DriveCrypt och skriva in ditt lösenord innan du kan se din krypterade hårddisk, den syns som tom annars. Du kan även välja att installera boot menyn och så skriver du in lösenordet direkt när datorn startas. Kanske lite kul men ganska onödigt för din C: är ju ändå inte krypterad!

En rolig grej till som finns är att man kan välja att den "boot menyn" ser ut precis som de brukar göra när det inte finns något operativ system på disken. Minns inte exakt hur denna text var men ni kanske kommer ihåg?.
Under finns bara en blinkande markör (underline) men det händer inget när du skriver. (Roligt litet villospår. hehe)

Skriver detta för att hjälpa dig på traven, minns att det var lite rörigt för mig nämligen. Fick ju prova mig fram till allt.

Mer rolig info:
http://www.securstar.com/products_drivecryptpp.php?XCARTSESSID=a4a4ca47b3fc8a078bc5f0477b9dfb96

Mvh // Peter

Last edited:
:tummenupp tackar igen.. dax att läsa lite o sen köra igång o kryptera.. lika bra att vara på den säkra sidan.. :D

usch usch. den dagen myndigheter tar total kontroll över internet så startar man helt enkelt ett annat nät o försöker dom kontrollera det, ja då får dom sota bittert för det kan jag lova

EisernPferd skrev:
usch usch. den dagen myndigheter tar total kontroll över internet så startar man helt enkelt ett annat nät o försöker dom kontrollera det, ja då får dom sota bittert för det kan jag lova

Bara att grabba tag i spaden och gå ut och gräva ner egna ledningar! :tummenupp

Tack vare internet köper jag ofta fler skivor än vad jag egentligen har råd med. Ska man endast få LÄSA sig till en "låt" innan man köper skivan?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg