Skitställe vs bra ställe!!

odde_333

in ut slut!
Gick med
9 May 2006
Hoj
KTM 640
Var i helgen på den Ö kända skit affären i uppsala och skulle helt enkelt å snabbt bara ha ett ryggskydd. Taget å går till kassan..
Däe jag nu står me en framför mig som köper ett allvädersställ och en bakom mig som ser ut att köpa ett skinställ. jag står där i ca 5-10 min å väntar på min tur då En i ena kassan säger till den andra hjälp honom med skinstället nu.
:mad: Jag tappar tålamodet på en gång å släpper ryggskyddet till marken och säger -Ni är sämst på detta ställe ska aldrig mer i hela mitt liv handla här och ingen jag känner heller!!:mad:

Sen åkte jag till Powerbike och köpte mitt skydd å de tog inte längre än 2 min så hade jag det å det var service å små prat mkt bra ställe:tummenupp :tummenupp
och skit stället vet ni nog alla vilket jag pratar om!

Har aldrig varit på det stället du menar men generellt så är det ju så att servicen väger mycket mer än tillexempel tillgängligheten på varan.
Personligen går jag mycket hellre till en affär där man blir väl bemött, även om jag var tvungen att beställa varan i förväg (om man inte behöver nåt akut). Och sen om de har en snygg kassörska oxå så kan man mer än gärna vänta nån minut extra i kön :tungan

-Ursäkta, men jag kanske kan få betala mitt ryggskydd först?

....hade jag sagt...

Jag tappar tålamodet på en gång å släpper ryggskyddet till marken och säger -Ni är sämst på detta ställe ska aldrig mer i hela mitt liv handla här
Låter som du behöver gå en anger manegment-kurs...:tungan

Last edited:

....hade jag sagt...

Det låter som du behöver besöka stället i fråga.....:tungan

Det enda stället i världen där det faktiskt inte går att ta en vara, betala och vara ute på 2 min.

Det låter som du behöver besöka stället i fråga.....:tungan

Det enda stället i världen där det faktiskt inte går att ta en vara, betala och vara ute på 2 min.

Det låter som om du märks lite för lite. Jag brukar aldrig ha problem att få hjälp. Någonstans nästan. Fast det gäller ibland att se till att ta tag i någon så att man får kontakt med någon som kan hjälpa en eller ta betalt.
Helt bra tycker jag dock inte att det är. Jag misstänker att jag vet vilken affär du menar och det är lite si och så ibland med expedieringen där. Men som sagt. Det gäller bar att ta för sig lite.

Låter helt otroligt. Men med den här "bra" reklamen kanske dom inte finns om något år.

Mja, det har ju hackats på dem så länge jag handlat där = 15 år kanske.

När det kommer till kritan ( vad fan det nu betyder ) så finns det inte mc-delar på så pass många ställen att man likförbannat återvänder med svansen mellan bena, avsätter en halvtimma för att köpa en drevsats man ringde innan och kollade att den fanns hemma och suckandes och med lust att mörda någon åker tillbaka till Sthlm med ett bakdrev i baksätet.

Det låter som om du märks lite för lite. Jag brukar aldrig ha problem att få hjälp. Någonstans nästan. Fast det gäller ibland att se till att ta tag i någon så att man får kontakt med någon som kan hjälpa en eller ta betalt.
Helt bra tycker jag dock inte att det är. Jag misstänker att jag vet vilken affär du menar och det är lite si och så ibland med expedieringen där. Men som sagt. Det gäller bar att ta för sig lite.

Visst, ska man ta tag i Gula blend rökande kärringen på övervåningen eller valfri Iranier i femton års åldern ( fanns väl 5-10 st sist ):rolleyes: :gnissla :) :)

Last edited:

Har du aldrig besökt IKEA??? ;) :tungan

Det låter inte som någon bra service i den butiken, men det går ju faktiskt, som någon sade, att gå fram och påkalla lite uppmärksamhet och be att få betala varan först.

Har du aldrig besökt IKEA??? ;) :tungan

.

Jag ringer o kollar var i butiken varan finns, parkerar på utlämningen, går bakvägen genom kassorna, greppar varan, bär ut den efter betalning.

På den tiden på L____s står killen bakom disken o slår i katalogen fortfarande..

-Hmm,. är du säker på att det är en -01? Det ska vara fyrkantiga drev står det ..

:) Klart jag överdriver, gör jag alltid.

Lätt att bli förargad över att få stå och vänta men det blir inte bättre för att man skriker på dem.
Va själv rätt irriterad på elgiganten för jag skulle köpa mobil, visste precis vilken jag ville ha men fick man hjälp ? NEJ, det va tydligen viktigare att vänta i telefonkö istället för att ta 1 minut att slå in det i datorn.
Men jag gick bara bort till data-disken och fångade nån som fixade... dock va jag inte heller särskilt glad, det är faktiskt jävligt lätt att bli förbannad när man bli ignorerad och dessutom bara ska betala för 1 vara och sen dra.

Hade då frågat om du kunde få betala först och fått ett spydigt svar tillbaka så hade det naturligtvis varit en annan femma.

Och jo jag och min kusin köpte all utrustning på L_____s och supernöjda med både grejjerna och servicen :D :)

När det kommer till kritan ( vad fan det nu betyder ) så finns det inte mc-delar på så pass många ställen att man likförbannat återvänder med svansen mellan bena, avsätter en halvtimma för att köpa en drevsats man ringde innan och kollade att den fanns hemma och suckandes och med lust att mörda någon åker tillbaka till Sthlm med ett bakdrev i baksätet.

Visst, ska man ta tag i Gula blend rökande kärringen på övervåningen eller valfri Iranier i femton års åldern ( fanns väl 5-10 st sist ):rolleyes: :gnissla :) :)

Jag tror inte det spelar någon större roll vem du får tag i. Det viktiga är att du får tag i någon. Blir det för svårt så är det bara att med lagom hög röst muttra "Vad ska man göra för att få betala på det här stället?":yoparty

........Sen prutar man av bara faaaaan.:tungan

Var där för ett tag sen och stod med famnen full med grejer som jag skulle ha. Skulle kolla på ett par stövlar också men då, likt en brandutrymning, så meddelade personalen att alla ska lämna butiken för nu ska de på lunch. Jag skulle få stå utanför och vänta 1 tim medans de äter lunch och sen få komma tillbaka och betala:mad: Bra kundbemötande... Eller inte.

Det hela slutade naturligtvis med att jag inte köpte någonting där och kommer nog inte göra det i framöver heller.

Stod och väntade på att få köpa lameller och fjädrar till min gamla honda och
fick stå och vänta 45 minuter, det var kanske 5 före ...............
Men vad gör man, man åker ju inte till sthlm och tillbaka på kortare tid iaf : (

....hade jag sagt...

haha du är inte den ända som säger det;) men va fan du ser ju de e inte bara jag som gnäller på stället.

10 e de så få??;)

Last edited:
Var där för ett tag sen och stod med famnen full med grejer som jag skulle ha. Skulle kolla på ett par stövlar också men då, likt en brandutrymning, så meddelade personalen att alla ska lämna butiken för nu ska de på lunch.

Du skojar med mig? De kör ut kunder för de skall på lunch?!? :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...