Skitsnacks-tråden 2020

MrTurbo

Pucko utan puckar...
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Göta
Hoj
Stark?
Sååå?
Lever vi eller har alla bikers dött ut i området? :tungan
Ge er tillkänna :yoparty
 
...typ sitter och funderar på vad jag skall käka till lunch, IDAG. Jämra work@home stuk man har på dygnet. Middag får jag käka i morrn.
 
2020, SÅ passé! Lönesamtal med chiiifen idag via Teams. Det pratades i en timme om allt utom lön. Chiifens, chiifs chiif har inte bestämt storleken på penningpungen att dela ut ännu. Hintade att jag möjligen väljer att gå i pension om prexis ett år - eller jobba tidiga förmiddagar tills solen värmt asfalten - lät väl inte helt omöjligt. Såg paniken i hans anlete att hitta ersättare. Vi anställda har en bounty på 20,000 om vi lyckas rekrytera någon som företaget anställer... och på den vägen är det. GÄÄÄVLE, är det livet det?
 
2020, SÅ passé! Lönesamtal med chiiifen idag via Teams. Det pratades i en timme om allt utom lön. Chiifens, chiifs chiif har inte bestämt storleken på penningpungen att dela ut ännu. Hintade att jag möjligen väljer att gå i pension om prexis ett år - eller jobba tidiga förmiddagar tills solen värmt asfalten - lät väl inte helt omöjligt. Såg paniken i hans anlete att hitta ersättare. Vi anställda har en bounty på 20,000 om vi lyckas rekrytera någon som företaget anställer... och på den vägen är det. GÄÄÄVLE, är det livet det?
Hmm, jag lobbar ju för att vi ska flytta hem igen (eller ja, hem för mig, ut till verkligheten för frugan och grabben pratar hela tiden om att han vill åka till Gävle). Behöver ni en it-projektledare med teknisk bakgrund och en forskare inom life science? :hoppa
 
Behöver ni en it-projektledare med teknisk bakgrund
Platsannonserna jag sett sedan 2016, då jag började, brukar vara runt tiotalet för Gävle, konstant. Har ingen aning vem beställaren är eftersom vår HR har vuxit och tar hand om alla ansökningar istället för som förr - aktuell chef.

<edit>Life Science? Upptåget mellan Gävle/Uppsala finns ju.</edit>
 
Last edited:
Platsannonserna jag sett sedan 2016, då jag började, brukar vara runt tiotalet för Gävle, konstant. Har ingen aning vem beställaren är eftersom vår HR har vuxit och tar hand om alla ansökningar istället för som förr - aktuell chef.

<edit>Life Science? Upptåget mellan Gävle/Uppsala finns ju.</edit>
Sedär ja, det där såg ju inte helt dumt ut! :tummenupp

Jojo, och sen ska man ta sig till centralen från Hedesunda också, och vips blir det arbetsdagar på 12h :huvet
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top