Skitig metal

Vad pinsamma många av er är...
Varför lägger ni upp låtar med era favoritband som inte har ett dyft med o göra det TS frågade efter?

Onejdu, att lägga upp låtar med favoritband som spelar skitig metal vore pinsamt. Det skulle innebära att man hade favoritband som spelade metal, serru... :arsele :tungan

Vad pinsamma många av er är...
Varför lägger ni upp låtar med era favoritband som inte har ett dyft med o göra det TS frågade efter?
Han frågade inte efter metal som är välpolerat eller melodiskt eller modernt eller blandning av alla 3 ting.
Och vissa av er vet inte ens vad det ni lyssnar på egentligen heter. Schnyggt.

:glömdet

Nu snackar vi! :yoparty
Japp lärde mig just definitionen av skitig musik, trodde att det där kallades pissig utrustning men va tydligen fel :gnissla

Trodde antrax, megadeath å annan trash metal va definitionen av skitig metal (Okej mitt förslag med wasp va kanske inte spott on)

Last edited:
Skitigt ljud förr i tiden = pissig utrustning.
Nu för tiden gör folk det med flit för att uppnå soundet.

Men klart man måste spela på ett visst sätt med. Det ska vara simpelt, aggressivt och medryckande.

Thrash funkar utmärkt. Många av thrash släppen som kom 82-86 passar in, men framför allt tidiga plattor med Kreator, Destruction och Sodom = skränigt, simpelt och rått.Tidiga Megadeth är väl i närheten, men jag tycker de finlirar för mycket för att passa in...

Skitigt ljud förr i tiden = pissig utrustning.
Nu för tiden gör folk det med flit för att uppnå soundet.

Men klart man måste spela på ett visst sätt med. Det ska vara simpelt, aggressivt och medryckande.

Thrash funkar utmärkt. Många av thrash släppen som kom 82-86 passar in, men framför allt tidiga plattor med Kreator, Destruction och Sodom = skränigt, simpelt och rått.Tidiga Megadeth är väl i närheten, men jag tycker de finlirar för mycket för att passa in...
Okej jag är mer för simpelt, rått, aggresivt medryckande och välproduserat :hihi

Sonisphere i sommar blir grymt, alla trashband (utom dom två bästa men ändå..) live med hyffsad utrustning :D Plus punk farfar iggy

Last edited:

Såg Sodom live i Fagersta för en evighet sedan.
Sepultura var förband, übergrymt :yoparty

Fagersta, det var ett udda spelställe, till o med för före detta toppaktörer som Sodom o Sepultura :arsele ;)
Sodom är riktigt bra live, perfekt live musik. Aldrig sett Sepultura tyvärr, men kommer se dem i sommar men under ett annat namn. Cavalera Conspiracy :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park