Skit Mito

cRoC skrev:
Börja med att plocka bort förgasare och insug. Kolla igenom hela förgasaren och rengör. Kolla så reedsen öppna och stänger korrekt. Kolla så alla packningar är ok, ev täta lite med silikon (vänta tills det stelnat, sen aptera packningen på sin plats) lycka till :tummenupp

Den är ordentligt rengjord och då menar jag riktigt ordentlig. Har haft väck insug och kollat men jag ska kolla upp det där med reeden har tittat på den men vad jag kan se så ser den ok ut. Ska byta packning vid insug och vid avgasporten men det har ju inte med det att göra men men. Ska även prova med det där med stargas.

Har köpt ett stort ark med packning som jag ska göra egna av så nu ska nästan alla bytas:tummenupp

Last edited:
Alex.J skrev:
Stämmer händer typ inte ett skit

Precis samma var det med den KTM motorn innan jag hade tätat överallt vid insug och luftburk och bytat huvudmunstycke i förgasaren till större.

Padde skrev:
Precis samma var det med den KTM motorn innan jag hade tätat överallt vid insug och luftburk och bytat huvudmunstycke i förgasaren till större.

den där gummi saken som den suger luft igenom som sitter på luftburken sitter lite löst men inte kan den lilla göra allt det där ja ja får se imorgon

Alex.J skrev:
den där gummi saken som den suger luft igenom som sitter på luftburken sitter lite löst men inte kan den lilla göra allt det där ja ja får se imorgon

Vilken lilla gummisak menar du?, var sitter den, vad har den koppling till?

Padde skrev:

Antagligen den lilla gummigrenen som sitter på luftburken som ansluter till förgasaren.

Padde skrev:

Nej den sitter uppe på luftburken precis som ett insug med 2trattar det är där luften kommer in till burken.

Alex.J när jag hade av allt mitt så tätade jag om allt eftersom att det krävs inte mycket tjuvluft som gör att det går skit dålig.

Jag hade en tätningsmassa som stelnade på några minuter och blev som en vanligt hård packing.

Last edited:
Padde skrev:
Alex.J när jag hade av allt mitt så tätade jag om allt eftersom att det krävs inte mycket tjuvluft som gör att det går skit dålig.

Jag hade en tätningsmassa som stelnade på några minuter och blev som en vanligt hård packing.

Ja ska fixa detta imorgon

Nu vet jag vad jag ska ha i min kylare kolla detta det kallar jag kärlek mot hojen:kär

Castrols egna kylarvätska:D

Padde skrev:

Silikon funkar fint. Smeta på, vänta tills det stelnat, och tryck ihop delarna :)

Jag har hört att mito's brukar krångla om man inte har ett kromat kedjeskydd.
Bara för att jag är så snäll så kan vi byta mitt kromade kedjeskydd mot din Exhaustvalve Control Unit, eller eventuellt dina fälgar. Fast du får nog pröjsa lite mellanskillnad. :rolleyes:

kaZmur skrev:
Jag har hört att mito's brukar krångla om man inte har ett kromat kedjeskydd.
Bara för att jag är så snäll så kan vi byta mitt kromade kedjeskydd mot din Exhaustvalve Control Unit, eller eventuellt dina fälgar. Fast du får nog pröjsa lite mellanskillnad. :rolleyes:

Hmmm tror med dom gör det:rolleyes: haha:hihi.

Hmmm har hållt på med förgasaren hela kvällen då jag rev ner den igen och skulle kolla på min nålventil så den verkligen såg ok ut. När jag sedan hade monterat ihopa allt så lyfte jag försiktigt på flåtören och kollade så nålventilen gick som den skulle. MEN det gjorde den inte utan den går ändå upp men sen när man släpper den så stannar den till och sen flyger den ändä ner typ som om den är seg på något sätt kanske detta är felet VAD vet jag:confused: men den var inte sådan innan jag skruvade ner den ska den vara så eller ska den löpa fint ? ?

Alex.J skrev:
Hmmm har hållt på med förgasaren hela kvällen då jag rev ner den igen och skulle kolla på min nålventil så den verkligen såg ok ut. När jag sedan hade monterat ihopa allt så lyfte jag försiktigt på flåtören och kollade så nålventilen gick som den skulle. MEN det gjorde den inte utan den går ändå upp men sen när man släpper den så stannar den till och sen flyger den ändä ner typ som om den är seg på något sätt kanske detta är felet VAD vet jag:confused: men den var inte sådan innan jag skruvade ner den ska den vara så eller ska den löpa fint ? ?

Den ska löpa fint.. Testa att blåsa lite lätt i soppa slangen och sen lyfta och släppa på flotören.. den ska vara helt tät då den är upplyft och öppna återigen så fort man släpper på den.. Verkar den minsta skum så testa med soppa, vatten etc.. :)

Last edited:
Kan även tilläga att stiftet är blöt alltid efter vaje körning och det är därför den vill stanna för den då surar ner sig själv. Hur jag vet detta är enkel då stiftet är blött (ALLTID) och den äter stift.

Alex.J skrev:
Kan även tilläga att stiftet är blöt alltid efter vaje körning och det är därför den vill stanna för den då surar ner sig själv. Hur jag vet detta är enkel då stiftet är blött (ALLTID) och den äter stift.

Åker man bara kortare sträckor så hojen inte hinner bli ordentligt varm och dessutom har lite hårt stift ex B10xxx så äter den stifft oavsett för mkt soppa/ej.. :)

Back