Skit Mito

Min avgaspors va inte lätt att ta bort. Den var så igensotad så att den inte fick plats i hålet, så det var bara att rengöra så gott det gick och sen banka ut den. Tog typ 30 min :3freak Men det tillsammans med ny kolvring gav 8km/h i toppfart och den blev piggare.

Edholm skrev:
Kylaren är svår att fylla då båda anslutningarna sitter i underkant. sen så behövs det inte heller då det på miton cirkulerar perfekt om man bara häller i behållaren.. Jag kör med vanligt vatten+glykol i min.. har inte hafft nå problem med det.. avtappningspluggen sitter åvanför drevet om du inte hittat den.. :)

Ja, det ska sitta packningar vid avgasporten. två stycken. en mot cylindern och under locket till porten. Den är inte svår att ta lös. Ta lös vaijrarna sen så sitter den i fem skruvar. fyra av dom håller porten och en håller locket som är runt vaijrarna på höger sida..

Edit: sitter en fjäder i "boxen" för avgasporten så håll ett finger på locket så det inte rammlar isär.

Kan det bli tydligare? :tungan

Okej så det är bara till att hälla i behållaren:tummenupp Hur mycket ska det vara vet du det ?

Okej river ner skiten och slänger på en ny packning. Finns det att köpa eller ska man tillverka en ny ? Någon som vet varför det sprutar lite olja där ? kan det vara från cyindern ? det är ju som sagt 2t

Last edited:
AlpinA skrev:
Min avgaspors va inte lätt att ta bort. Den var så igensotad så att den inte fick plats i hålet, så det var bara att rengöra så gott det gick och sen banka ut den. Tog typ 30 min :3freak Men det tillsammans med ny kolvring gav 8km/h i toppfart och den blev piggare.

Hmmm okej men jag tror inte det ska vara några problem med min då den löper fint och ser inte så sotig utan mer oljig:3freak

Alex.J skrev:
Okej så det är bara till att hälla i behållaren:tummenupp Hur mycket ska det vara vet du det ?

Okej river ner skiten och slänger på en ny packning. Finns det att köpa eller ska man tillverka en ny ? Någon som vet varför det sprutar lite olja där ? kan det vara från cyindern ? det är ju som sagt 2t

Jorå, det finns packningar att köpa. får med sådana när man köper packningsats.. dock inte den yttre så där blev det till att knacka en egen. satt en där på min gammla port. Själva huset eller vad det nu kan kallas blir fullt av olja efter en stundskörning.. är väll antagligen den som sprutar..

Vet inte hur mycket vatten det ska vara. brukar hälla tills det är fullt. :) sen är det bara starta och fylla i mer sedan.

Edholm skrev:
Jorå, det finns packningar att köpa. får med sådana när man köper packningsats.. dock inte den yttre så där blev det till att knacka en egen. satt en där på min gammla port. Själva huset eller vad det nu kan kallas blir fullt av olja efter en stundskörning.. är väll antagligen den som sprutar..

Vet inte hur mycket vatten det ska vara. brukar hälla tills det är fullt. :) sen är det bara starta och fylla i mer sedan.

Okej var köper man packningsats då ? geiwiz.de är det helt omöjligt att göra alla själv ?

Förståd inte riktigt dit PM kan du utveckla ? Om du har ICQ/MSN och ska stanna här en stund så kan vi ju prata där säg till isf

Last edited:
Alex.J skrev:
Okej var köper man packningsats då ? geiwiz.de är det helt omöjligt att göra alla själv ?

Förståd inte riktigt dit PM kan du utveckla ? Om du har ICQ/MSN och ska stanna här en stund så kan vi ju prata där säg till isf

Är ju inte spec svårt att knacka packningar.. med lite packningsmataterial och en kulhammare kommer man långt.. :)

Ska ta och beställa ny packning till avgasporten från geiwiz.de om jag inte lyckas fixa till en själv den ser nämligen rätt svår ut att göra själv.
Är det verkligen ingen som vet varför min bara går med chocke på ? jag menar någon måste ju haft samma problem med sin som jag eller ?

Alex

Ska ta och beställa ny packning till avgasporten från geiwiz.de om jag inte lyckas fixa till en själv den ser nämligen rätt svår ut att göra själv.
Är det verkligen ingen som vet varför min bara går med chocke på ? jag menar någon måste ju haft samma problem med sin som jag eller ?

Någon som vet var man kan köpa en ny packning (o-ring) till koppen till en dellorto förgasare ?

Alex

Alex.J skrev:

Jag hade samma problem med en KTM motor, gick bra med choken på men så fort man inte chokade så var den nära till att dö och lät man den stå ett tag på tomgång så dog den. Jag bytte till större huvudmunstycke sen gick den kanon. Andledningen till att den bara går med choken är ju att den får mer bensin när du chokar och när du inte chokar får den för lite och dör. Alså för den rätt mängd när du chokar vilket resulterar till att du behöver större munstycke. :)

Jag vet ju inte om det är samma fel på din efteresom att ajg inte läst igenom hela tråden men så var det i alla fall för mig.

//Patrik

cRoC skrev:
Alex: Antingen tjuvluft eller för litet huvudmunstycke, förmodligen.

Håller med till 100%, Var precis lika dant för mig. Rör inte för mycket om du inte är 100% säker på vad du gör för då blir det bara värre.

Jag köpte hem flera olika storlekar på munstcyke och provade tills den gick som den skulle.

Last edited:
Har provat med större munstycke hade 100 orginal sen satt jag i ett 118 ingen skillnad. Den går även lite trögt med chocken på alltså inte super rent om ni fattar. Återkommmer med mera info snart då det ska skruvas.

Börja med att plocka bort förgasare och insug. Kolla igenom hela förgasaren och rengör. Kolla så reedsen öppna och stänger korrekt. Kolla så alla packningar är ok, ev täta lite med silikon (vänta tills det stelnat, sen aptera packningen på sin plats) lycka till :tummenupp

Ett bra trix att veta om den drar tjuvluft är att den känns som att det är omöjligt att ställa in förgasaren.

NatoN skrev:
Ett annat är att spruta startgas runt förgasaren och insuget när hojen är igång. Ökar motorvarvet så drar den tjyvluft någonstans.

:nicka

Last edited:
Padde skrev:
Ett bra trix att veta om den drar tjuvluft är att den känns som att det är omöjligt att ställa in förgasaren.

Ett annat är att spruta startgas runt förgasaren och insuget när hojen är igång. Ökar motorvarvet så drar den tjyvluft någonstans.

Back