cRoC skrev:Destilrat vatten kostar liksom 11kr/litern, och då riskerar du inte att det kalkar igen, så köp det!
Ska göra det då vi har sjukt mycket kalk i vårat vatten här nere.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
cRoC skrev:Destilrat vatten kostar liksom 11kr/litern, och då riskerar du inte att det kalkar igen, så köp det!
Edholm skrev:Kylaren är svår att fylla då båda anslutningarna sitter i underkant. sen så behövs det inte heller då det på miton cirkulerar perfekt om man bara häller i behållaren.. Jag kör med vanligt vatten+glykol i min.. har inte hafft nå problem med det.. avtappningspluggen sitter åvanför drevet om du inte hittat den..![]()
Ja, det ska sitta packningar vid avgasporten. två stycken. en mot cylindern och under locket till porten. Den är inte svår att ta lös. Ta lös vaijrarna sen så sitter den i fem skruvar. fyra av dom håller porten och en håller locket som är runt vaijrarna på höger sida..
Edit: sitter en fjäder i "boxen" för avgasporten så håll ett finger på locket så det inte rammlar isär.
Kan det bli tydligare?![]()
AlpinA skrev:Min avgaspors va inte lätt att ta bort. Den var så igensotad så att den inte fick plats i hålet, så det var bara att rengöra så gott det gick och sen banka ut den. Tog typ 30 minMen det tillsammans med ny kolvring gav 8km/h i toppfart och den blev piggare.
Alex.J skrev:Hmmm okej men jag tror inte det ska vara några problem med min då den löper fint och ser inte så sotig utan mer oljig![]()
AlpinA skrev:Så är min nu med, men det var lite pill för att få det bra![]()
Alex.J skrev:Okej så det är bara till att hälla i behållarenHur mycket ska det vara vet du det ?
Okej river ner skiten och slänger på en ny packning. Finns det att köpa eller ska man tillverka en ny ? Någon som vet varför det sprutar lite olja där ? kan det vara från cyindern ? det är ju som sagt 2t
Edholm skrev:Jorå, det finns packningar att köpa. får med sådana när man köper packningsats.. dock inte den yttre så där blev det till att knacka en egen. satt en där på min gammla port. Själva huset eller vad det nu kan kallas blir fullt av olja efter en stundskörning.. är väll antagligen den som sprutar..
Vet inte hur mycket vatten det ska vara. brukar hälla tills det är fullt.sen är det bara starta och fylla i mer sedan.
Alex.J skrev:Okej var köper man packningsats då ? geiwiz.de är det helt omöjligt att göra alla själv ?
Förståd inte riktigt dit PM kan du utveckla ? Om du har ICQ/MSN och ska stanna här en stund så kan vi ju prata där säg till isf
Alex.J skrev:Är det verkligen ingen som vet varför min bara går med chocke på ? jag menar någon måste ju haft samma problem med sin som jag eller ?
cRoC skrev:Alex: Antingen tjuvluft eller för litet huvudmunstycke, förmodligen.
cRoC skrev:Alex: Antingen tjuvluft eller för litet huvudmunstycke, förmodligen.
NatoN skrev:Ett annat är att spruta startgas runt förgasaren och insuget när hojen är igång. Ökar motorvarvet så drar den tjyvluft någonstans.
Padde skrev:Ett bra trix att veta om den drar tjuvluft är att den känns som att det är omöjligt att ställa in förgasaren.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |