Skit Mito

Alex.J skrev:
Okej tack för bra tips.

Stiftet har körts med länge innan så det är rätt stift.
Men jag tror den ska gå bra nu om jag köper ett nytt stift får känslan av att den fick för mycket startgas och att jag skruvat lite väl mycket på blandskruven för det var då den förra med gick sönder.

Har ingen luftskruv på min bara tomgång och blandskruv.

Tror inte heller det ska vara något problem med dödarknappen.

ALEX

Blandskruv är väl samma sak som luftskruv..?

cRoC skrev:
Blandskruv är väl samma sak som luftskruv..?

Stämmer kanske jag är osäker på det för på min moppe hade jag luftskruv tomgång. Och på denna har jag blandskruv och tomgång är det samma sak. För när man skruvade på luftskruven på moppen så hände det något men på denna händer inte ett skit.

Det där problemet får jag alltid vid kalla dagar , det har med att luften är annorlunda , fixa så den får lite magrare blandningn det brukar funka.

marcus_136 skrev:
Det där problemet får jag alltid vid kalla dagar , det har med att luften är annorlunda , fixa så den får lite magrare blandningn det brukar funka.

Tror med det.

Tack för alla tispen förutom vissa :mad: spamers

Var ute och fick igång den men den gick precis som innan:huvet
Om man har choken på så går den bra men sen så fort man stänger av den så går den konstig igen. Den får även en massa avgasknallar när man vrider av chocken och gasar.

Varför vad är det jag ska göra ?

ALEX :confused: :va

Alex.J skrev:
Var ute och fick igång den men den gick precis som innan:huvet
Om man har choken på så går den bra men sen så fort man stänger av den så går den konstig igen. Den får även en massa avgasknallar när man vrider av chocken och gasar.

Varför vad är det jag ska göra ?

ALEX :confused: :va

(Moppevarning). Jag hade precis samma problem när jag körde moped som du har nu. Jag tag av förgasaren och rengjorde precis överallt. Sen när jag satte på den igen så gick den väll någorlunda bättre. Men då gick den bara sämre än innan (När den gick bra) för att jag trudde precis som du att det var blandningen så jag hade ju iprecip själv ställt in den fel eftersom att jag trudde ju att det var felet. Sen var det bara att ställa in blandningen igen sen gick den bra. Tog mig lika långt tid som dig att fixa felet för jag rengjorde den först en gång (förgasaren) men då försvann inte problemet så jag trudde ju inte att det var det, så det uteslöt jag ju tills jag hade provat allt annat så gjorde jag om det en gång till så funkade den sen. Min gick precis som du säger bra me choken i på låga varv.

Provar du detta och det inte fungerar kan du ju alltid prova ställa blandningsskruven på "Originalläge" om du kör strypt och har rätt munstycke i.

Så vad exakt är det jag ska göra ? ställa blandskruven ? vad beror avgasknallarna på då ?

Alex.J skrev:
Så vad exakt är det jag ska göra ? ställa blandskruven ? vad beror avgasknallarna på då ?

Avgasknallarna måste bero på att den inte tänder o bara skickar ut blandningen i röret, kan va tändningen som e kass.

Den kanske tänder för sent.

Solid snake skrev:
Avgasknallarna måste bero på att den inte tänder o bara skickar ut blandningen i röret, kan va tändningen som e kass.

Den kanske tänder för sent.

Men med choken på gör den inte det ju så det kan inte vara tändningen. Måste vara något med förgasaren kanske ett större munstycke. Sitter 100 nu ett 118 kanske hade kanske varit bättre då ?

Alex.J skrev:
Men med choken på gör den inte det ju så det kan inte vara tändningen. Måste vara något med förgasaren kanske ett större munstycke. Sitter 100 nu ett 118 kanske hade kanske varit bättre då ?

Prova att byta till ett större munstycke, en kall motor behöver betydligt mycke mer soppa än en varm, speciellt så kall som den är nu. :tummenupp

Jag trodde du hade bytat munstycke.

Solid snake skrev:
Prova att byta till ett större munstycke, en kall motor behöver betydligt mycke mer soppa än en varm, speciellt så kall som den är nu. :tummenupp

Jag trodde du hade bytat munstycke.

Men när man chockar får den väll mera bränsle eller ? har jag fel nu.

Har provat och ändra nålen då händer det inget men ska byta munstycke sen så får vi se.

Eller vad tror ni ?

Alex.J skrev:
Men när man chockar får den väll mera bränsle eller ? har jag fel nu.

Har provat och ändra nålen då händer det inget men ska byta munstycke sen så får vi se.

Eller vad tror ni ?

Den går när du chokar den, men inte när du stänger choken.

När man stänger av choken får den mindre soppa, alltså dör din.

Då är det för litet munstycke.

Har du gjort nåt med den, trimmat eller nåt sånt, satt öppet luftfilter? :confused:

Solid snake skrev:
Den går när du chokar den, men inte när du stänger choken.

När man stänger av choken får den mindre soppa, alltså dör din.

Då är det för litet munstycke.

Har du gjort nåt med den, trimmat eller nåt sånt, satt öppet luftfilter? :confused:

Ok ska byta till 118 imorgon då. Hoppas den går bättre då. Den går ju utan chocke en liten stund men sen dör den. Jag kör med jolly moto system på.

Har den gått bra innan med det nuvarande munstycket ska du ju inte byta! Då är det nåt annat. Du sa att du höjt clipset? Sänk det ett steg eller två och testa sen igen.

Nisse Järnet skrev:
Har den gått bra innan med det nuvarande munstycket ska du ju inte byta! Då är det nåt annat. Du sa att du höjt clipset? Sänk det ett steg eller två och testa sen igen.

Det är just det jag inte vet för den förra ägaren hade den så här. Men jolly moto och orginal munstycke tycker jag låter lite klent eller ?

Kan ju börja med att sänka clipset och se.

Nisse Järnet skrev:
Har den gått bra innan med det nuvarande munstycket ska du ju inte byta! Då är det nåt annat.

Precis. Det är nog inte huvudmunstycket om det är på låga varv den är knasig.
Nålen, skruvarna, lågfartsmunstycket kanske?

NatoN skrev:
Precis. Det är nog inte huvudmunstycket om det är på låga varv den är knasig.
Nålen, skruvarna, lågfartsmunstycket kanske?

Den går inte dåligt på låga om man kör med chocken på men så fort man stänger den så går den genast sämmre nästan stannar. Den muuuar även då när man drar gas.

Låter precis som min var i höstas, den är skitsvårt att starta och dör av sig själv ibland. Den gjorde ofta det när man stannade vid rödlysen och var stendöd och omöjlig att starta i några timmar, det va tändplattan (stor grej med spolar och magneter?) som va sönderbränd. Efter att den var bytt så gick den fint.
/Ludde

Är det svårt att ta väck tändplattan och kolla då ? var sitter den. Är det på samma sida som drevet sitter på ?

Alex.J skrev:
Den går inte dåligt på låga om man kör med chocken på men så fort man stänger den så går den genast sämmre nästan stannar. Den muuuar även då när man drar gas.
Får för lite soppa, helt klart! Ingen tvekan.

Back