tja! köpte en gsx 750 99 igår, fin hoj och rolig att köra
! Den hadde ingen bakskärm när jag körde hem den och luftfiltret (http://www.wemoto.com/parts/picture/ms-98s465/) sitter precis bakom bakdäcket. Dom sista kilometrarna hem till mig är det grusväg så när jag tog bort luftfiltret för att göra rent det var det grus och sand i botten av det. I luftburken bakom filtret var det lite olja som jag antar kommer från vevhusventilationen, men när jag tog en trasa för att torka ur det så var det brunt smuts i
Antar att filtret släppt igenom lite som fastnat i oljan. Den startar fortfarande lätt och går bra. Kan motorn ha tagit skada och ska man olja dessa luftfilter? Har gjort en tillfällig skärm som skyddar luftfiltret.
Antar att filtret släppt igenom lite som fastnat i oljan. Den startar fortfarande lätt och går bra. Kan motorn ha tagit skada och ska man olja dessa luftfilter? Har gjort en tillfällig skärm som skyddar luftfiltret.
Last edited:

Ut och kör hojen efter att du kollat att luftburken inte läcker förbi filtret samt att vevhusventilationen sitter som den ska enligt manualen.