Skippa minimum kubik för tung mc nu!

Tycker att man borde behålla gränserna som finns men lägga till lite i reglerna istället. Vill man t.ex köra upp med en 600cc så ska den ha minst 35kw och väga 165kh / torrvikt.

Jag har fått för mig att det inte är effekten som de bryr sig alltför mycket om utan vikten.
 
Jag måste hålla med trådskaparen.
Det har hänt en hel del med mc-modellerna sen dom hittade på nuvarande uppkörningsregler, men att fixa reglementet hos transportstyrelsen är lika svårt som att få en elefant att lägga en powerslide.

Att reglerna i verkligheten skiljer mot övningskörningen är lite knepigt.
Om man väljer en motard till uppkörningen bara för att den är bra på uppgiften borde inte straffas utan bara hyllas som intelligent :)
 
Det finns riktlinjer i det nya Eu körkortdirektivet som börjar o gälla om några år. Tror jag läste att 600 cc hoj skall räcka. Det fanns regler för bussar och lastbilar där också.

Frågan blir inte nationell längre på både gott och ont.
 
Last edited:
Vissa saker var bättre förr. jag körde upp på en Yamaha DT125 för full A-behörighet.......:D

Som någon sade tidigare, KK bevisar bara att du får övningsköra själv. Vill man bli gammal och samtidigt köra sporthoj är det nog en sund inställning.
 
*/ ?>
Nyheter
Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Back
Top