Skinnställ

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Jag var in och provade ett skinnställ och ett par stövlar idag.

Provade först arlen ness, men byxorna tyckte jag satt konstigt. Så då fick jag testa ett Berik ställ för ungefär 7000. Och det satt riktigt bra faktiskt, ett tvådelat ställ alltså.

Nu undrar jag, är det någon som har erfarenhet av just Berik, han sa i affären att det är ett ganska nytt märke. Gör Berik bra ställ? hållbara o.s.v.??

Provade Oxtar stövlar, satt helt perfekt på min fot. Sådana blir de att köpa.

Jag är tacksam om någon som vet hur Berik ställen fungerar kan svara på min fråga. Och ge mig lite rådgivning kanske.

Mvh // Tobbe
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Så som jag förståt det så designar väl Berik för Arlen ness.

Vad tyckte du om byxorna på Berik?

Provade ett i lördags och det satt som fan över vaderna,typ en extra ressår uppe/under knät på baksidan.
 

zatzy

Ny medlem
Gick med
21 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
yamaha r6
rSEXa skrev:
Jag var in och provade ett skinnställ och ett par stövlar idag.

Provade först arlen ness, men byxorna tyckte jag satt konstigt. Så då fick jag testa ett Berik ställ för ungefär 7000. Och det satt riktigt bra faktiskt, ett tvådelat ställ alltså.

Nu undrar jag, är det någon som har erfarenhet av just Berik, han sa i affären att det är ett ganska nytt märke. Gör Berik bra ställ? hållbara o.s.v.??

Provade Oxtar stövlar, satt helt perfekt på min fot. Sådana blir de att köpa.

Jag är tacksam om någon som vet hur Berik ställen fungerar kan svara på min fråga. Och ge mig lite rådgivning kanske.

Mvh // Tobbe

Berik är inte ett nytt "märke" utan har designat Arlen Ness produkter förut,
"Ögonen" i baken på Arlen Ness ställen under förra säsongen som du kanske känner igen. Men kommer i år med ett eget sortiment... Berik 2468 heter stället du testa ;) mycke skinn för lite slantar.. ;)
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
Långa farbron skrev:
Så som jag förståt det så designar väl Berik för Arlen ness.

Vad tyckte du om byxorna på Berik?

Provade ett i lördags och det satt som fan över vaderna,typ en extra ressår uppe/under knät på baksidan.

Japp byxorna satt lite tight kring vaderna. Men Stl 56 satt jättebra, jackan passade också jättebra. Men Berik byxorna var mindre än arlen ness.
 

Läderknutte

Läderknutte
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Såld
zatzy skrev:
Berik är inte ett nytt "märke" utan har designat Arlen Ness produkter förut,
"Ögonen" i baken på Arlen Ness ställen under förra säsongen som du kanske känner igen. Men kommer i år med ett eget sortiment... Berik 2468 heter stället du testa ;) mycke skinn för lite slantar.. ;)

Japp precis så han sa, att man får mycket ställ för pengarna. Och att Berik designat Arlen ness ställen och att dom nu i år kommer med ett eget ställ. Men det var skillnad på Berik och Arlen ness.

Det passa så fint också den gråa färgen på stället, mest svart men grått på axlar och så. Och det kommer passa skit bra till min R6:a tror jag.
 

tubi

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Ort
luleå
Hoj
r1100-86,r1100-91,r1100 turbo-92,zx9r-94,blade turbo-94,zx6r,96.zx6r-97,zx9r-98,cbr600-99,blade-00,cbr600fs-01,blackbird turbox2,blade954x2,cbr600rr-03cbr1000rr-04,cbr6oorr-07,gixxer1000-06,alla sålda nuvarande r1-07 fullkittad sbk
fint fint med berik!
 

-Sandman-

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Eastside/NYNÄS/STOCKHOLM
Hoj
R1 2004
rSEXa skrev:
Men det är alltså kvalite i Berik ställen?

lyfter tråden lite då jag just för 35 min beställde ett berik ställ från tyskarna.
finns det mer infå angående dessa ställ kvalitet och storleksmässigt?

Håller de på att köpa upp Arlen Ness?
No fear loggan har de redan köpt upp?
 

motorboy

Hojlös
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Göteborg/Lunden
Hoj
Honda CBR 954 RR -02 *såld*
Berik var faktiskt före No Fear med att registrera ögonen som varumärke, det är därför man inte längre ser några ögon på No Fears grejjer (utom på piratprylarna man köper i Thailand då :D )

Berik och Arlen Ness ägs av samma bolag, Madif Industries, och tillverkas i samma fabriker. Kvaliteten kan man alltså säga är likvärdig dem emellan. Det som skiljer är design, vissa materialval (där Arlen Ness ibland har exklusivare material, t ex känguru), samt varumärke.
 

-Sandman-

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Eastside/NYNÄS/STOCKHOLM
Hoj
R1 2004
motorboy skrev:
Berik var faktiskt före No Fear med att registrera ögonen som varumärke, det är därför man inte längre ser några ögon på No Fears grejjer (utom på piratprylarna man köper i Thailand då :D )

Berik och Arlen Ness ägs av samma bolag, Madif Industries, och tillverkas i samma fabriker. Kvaliteten kan man alltså säga är likvärdig dem emellan. Det som skiljer är design, vissa materialval (där Arlen Ness ibland har exklusivare material, t ex känguru), samt varumärke.


Aha är det så det är :Bugar
jag beställde ett Berik 2468 hoppas att det är bra
 

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Ort
Mitt i Småland (Rydaholm)
Hoj
Suzuki 1127 R
rSEXa skrev:
Jag var in och provade ett skinnställ och ett par stövlar idag.

Provade först arlen ness, men byxorna tyckte jag satt konstigt. Så då fick jag testa ett Berik ställ för ungefär 7000. Och det satt riktigt bra faktiskt, ett tvådelat ställ alltså.

Nu undrar jag, är det någon som har erfarenhet av just Berik, han sa i affären att det är ett ganska nytt märke. Gör Berik bra ställ? hållbara o.s.v.??

Provade Oxtar stövlar, satt helt perfekt på min fot. Sådana blir de att köpa.

Jag är tacksam om någon som vet hur Berik ställen fungerar kan svara på min fråga. Och ge mig lite rådgivning kanske.

Mvh // Tobbe

Tjena Tobbe!

Jag ställde ungefär samma fråga för ett antal veckor sedan i den här tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=68411&highlight=berik
Så där finns nog en hel del svar på de frågor du har.

Kort efter jag startade tråden köpte jag stället (jag antar att det är samma du kollat på) men har av naturliga skäl inte kunnat använda det än. Tyckte som du att det satt bra och kändes rätt, dessutom tror jag knappt att det går att hitta bättre ställ för dom pengarna.
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
köpte ett par allväders byxor av dom jag hoppas verkligen skinnet är bättre vurpade i 15 km/h i sommras på en oljefläck :huvet :huvet

gick hål igenom alla lager på byxorna men det är ju allväders
 

Bjojo

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Varberg
Hoj
Kawasaki zx9r -02
Jag har hört att många här beställer skinnställ från Tyskland. Vem är det i Tyskland ni beställer av? Vad kostar t.ex. Berik ställen där?

Tacksam för svar.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top