Skinnställ strl

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
Ska beställa ett märke som inte finns i sverige men strl ska va som alpinestars.

är 183cm lång 78kg tung

har haft 52 i ett probiker skinställ tyckte det va för kort i "grenen"(arslet) va kör ni som har liknande mått...

MostWanted skrev:
Ska beställa ett märke som inte finns i sverige men strl ska va som alpinestars.

är 183cm lång 78kg tung

har haft 52 i ett probiker skinställ tyckte det va för kort i "grenen"(arslet) va kör ni som har liknande mått...
Det där är ju skitsvårt att säga,märkena verkar ju ha olika strl.Jag 185/92kg hade strl 58 med IXS,men med Daineset som jag har nu så har jag strl 56,kunde även komma i ett strl 54 när jag provade dem.Så jag tror att det lämpligaste hade varit och provat ställen innan köp :tummenupp

Eller så kan du skriva vilket fabrikat det är och hoppas på att någon har ett sådant =)

Jag har iaf 50 (Dainese) - 180cm/75kg. Hade nog köpt 48 idag om jag hade köpt nytt. Så 50 eller 52 passar nog för dig.

MostWanted skrev:

är 183cm lång 78kg tung

Jag kör på ett Dainese 50 och är ca 183/77. Det satt tajt i början men nu är det skitbra! Töjer sig mer än man tror! Var nära att byta mot ett 52 för jag kunde knappt stiga på hojen, men väntade med det tack vare SH och det var tur! Skulle absolut inte köpt ett 52, snarare 48 isf :)

Jag är lika lång, 183, men aningen lättare, typ 72 kg. Köpte ett A-stars-ställ i våras i storlek 48 som passar mig perfekt, och då menar jag riktigt tajt.

försök att få till gång till att prova ställen . a och o är att skydden sitter på rätt plats, lycka till

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8