Skinnställ, storlek?

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Är lite förvirrad. Har kollat runt lite på skinställ. Men jag har kanske en aningen ovanlig kroppsform :confused: Jag är 171cm lång och väger nog strax under 90kg. Vad bör passa? Som jag förstått går man efter höft, ben, bröst &midja. Allt blir lite fel.. Höft 98cm, midja 102 bröst '~110, benlängd 77cm. Jag har tänkt köpa från i-net så att pröva i förväg blir lite si å så :hihi

längden säger 50 men vikten 54 tycker jag, sen så beror det ju på vilket märke med.

jag skulle nog råda dig till att kolla över några skräddarsydda, vet att det har nämnts några här på SH i diverse trådar. Sharkspeed.se har skräddarsydda dock inte så snygga(mitt tycke) men bara söka runt lite här på SH så finner du säkert det du söker:)

prova, prova och åter prova... de flesta kan hitta skinnställ som passar, det gäller bara ha tålamod och testa..
är det så att du absolut inte hittar något som passar längden kontra vikten så är det nog deff eller 2-delat som gäller..
byxa i strl 50, jacka i 52 kanske... eller 52/52

178cm, 89kg (Tävlingsform) kör strl 52 i nuvarande Berik helställ, va lite tajt i början men efter en säsong sitter det som gjutet! :tummenupp

längden säger 50 men vikten 54 tycker jag, sen så beror det ju på vilket märke med.

nja.. har samma längd, för mig passade ett dainese i storlek 46 perfekt, hyffsat tajt iofs.
jag har kört runt med ett dainese i storlek 50 i sex år, först nu jag inser att det är på tok förstort.. väger 75kg hyfsat i form

som sagt, testa så många olika ställ du kan i butik... är 180cm och väger 105-107kg, längdmässigt borde en 52:a passa bäst, men icke... en 56:a sitter perfekt tack vare att jag har en stor hockey/knäböjsröv som kompenserar för längden..

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!