Skinnställ, storlek?

Gääsparn

Medlem
Gick med
22 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
Gsx-r 1216, Yamaha rd 350
Är lite förvirrad. Har kollat runt lite på skinställ. Men jag har kanske en aningen ovanlig kroppsform :confused: Jag är 171cm lång och väger nog strax under 90kg. Vad bör passa? Som jag förstått går man efter höft, ben, bröst &midja. Allt blir lite fel.. Höft 98cm, midja 102 bröst '~110, benlängd 77cm. Jag har tänkt köpa från i-net så att pröva i förväg blir lite si å så :hihi
 

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
längden säger 50 men vikten 54 tycker jag, sen så beror det ju på vilket märke med.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
jag skulle nog råda dig till att kolla över några skräddarsydda, vet att det har nämnts några här på SH i diverse trådar. Sharkspeed.se har skräddarsydda dock inte så snygga(mitt tycke) men bara söka runt lite här på SH så finner du säkert det du söker:)
 

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Ort
Norrbotten/Tornedalen
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
prova, prova och åter prova... de flesta kan hitta skinnställ som passar, det gäller bara ha tålamod och testa..
är det så att du absolut inte hittar något som passar längden kontra vikten så är det nog deff eller 2-delat som gäller..
byxa i strl 50, jacka i 52 kanske... eller 52/52
 

RRR

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R1- 06
178cm, 89kg (Tävlingsform) kör strl 52 i nuvarande Berik helställ, va lite tajt i början men efter en säsong sitter det som gjutet! :tummenupp
 

Jerka84

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Täby
Hoj
Honda CBR 954rr / ShovelChopper
längden säger 50 men vikten 54 tycker jag, sen så beror det ju på vilket märke med.

nja.. har samma längd, för mig passade ett dainese i storlek 46 perfekt, hyffsat tajt iofs.
jag har kört runt med ett dainese i storlek 50 i sex år, först nu jag inser att det är på tok förstort.. väger 75kg hyfsat i form
 

i-are-baboon

100kg Fitnessfjolla
Gick med
27 Sep 2010
Ort
Norrbotten/Tornedalen
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -00 (Såld) Triumph Speed Triple -05
som sagt, testa så många olika ställ du kan i butik... är 180cm och väger 105-107kg, längdmässigt borde en 52:a passa bäst, men icke... en 56:a sitter perfekt tack vare att jag har en stor hockey/knäböjsröv som kompenserar för längden..
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top