Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag åker med ett helskydd för överkroppen. Jag gillar det, men det är väl egentligen till crossåkare. Om det är bra vet jag inte... vill helst inte ta reda på det heller![]()
Men det sitter bra och är förhållandevis bekvämt. Sen kan man ju ha en hoodie, tunnare tröja, eller en mc-jacka över, så det är alltid skönt att kunna ha plagg efter väder och vind.
Nu ska jag iofs inhandla ett par riktiga skinnbrallor från Berik, då jag inte riktigt litar på mina camo-brallor som är som ett par skidbyxor med lite vadd för knäna...
God jul![]()
Satsa på ett helställ i läder i stället för bara byxor.![]()
Ja det stämmer nog.
Jag har redan tänkt att jag ska köpa ett helt ställ istället. Men det får bli det 2-delade.
Verona Motor säljer Berik och de var riktigt trevliga när jag var där för nån månad sedan. Hade egentligen tänkt att köra en fuling o prova ut rätt storlek och beställa från utlandet.... men nu väljer jag att istället köpa av dem eftersom de var riktigt trevliga och kunniga där.
Har bokat in mig på en banköning och de kräver skinnställ, men jag förmodar att man får köra med ett 2-delat.
Det är nog inga problem.
En fråga dock, varför vill du ha tvådelat?
Det är nog en fråga om bekvämlighet.
Men jag har tänkt lite på att köpa helställ, men frågan är ju om det är mycket säkrare. Jag har hela tiden varit inne på att köra med skinnbrallor o mitt överkroppskydd. Men sen är det väl inte det säkraste kanske....
Får se hur jag gör... kanske ska överväga ett helställ...
Vad säger ni om 2-delat vs. helställ?
Som jag ser det så är det helt onödigt med ett delat ställ. Det finns egentligen ingen anledning till att dela på stället? Om du vet att du "bara ska ner till affären" så köp en riktig mcjacka istället, men ha då i bakhuvudet att lämna jeansen. Det är ett jävla meck att pilla ur inbrända jeansbitar ur benen.
Det du skriver om att endast köra i brallor låter inte som någon vidare idé. Ditt överkroppsskydd tar bara emot smällar, det skyddar inge vidare mot kanande på asfalt.
Helställa alla gånger. Hade tvådelat innan, drog en klot och draget gick upp vilket resulterade i fina brännmärken på rygg och mage. Kanske fått tag i ett måndags ex? Men varför chansa? Men får nog skylla mig lite själv som gjorde det valet, var ute efter "Åka till affären jackan" men tji fick ja.
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |