Skinnställ med skydd?

Hector

Skrubbar skinn
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
RSV4 Factory
Vad har ni på er när ni är ute och kör motard på gata?
Just nu åker jag bara i skinnställ som vanligt med ryggplatta.

Är det någon som kör med skyddsväst eller liknande?

/
Martin

Jag åker med ett helskydd för överkroppen. Jag gillar det, men det är väl egentligen till crossåkare. Om det är bra vet jag inte... vill helst inte ta reda på det heller :D

Men det sitter bra och är förhållandevis bekvämt. Sen kan man ju ha en hoodie, tunnare tröja, eller en mc-jacka över, så det är alltid skönt att kunna ha plagg efter väder och vind.

Nu ska jag iofs inhandla ett par riktiga skinnbrallor från Berik, då jag inte riktigt litar på mina camo-brallor som är som ett par skidbyxor med lite vadd för knäna...

God jul :D

Jag åker med ett helskydd för överkroppen. Jag gillar det, men det är väl egentligen till crossåkare. Om det är bra vet jag inte... vill helst inte ta reda på det heller :D

Men det sitter bra och är förhållandevis bekvämt. Sen kan man ju ha en hoodie, tunnare tröja, eller en mc-jacka över, så det är alltid skönt att kunna ha plagg efter väder och vind.

Nu ska jag iofs inhandla ett par riktiga skinnbrallor från Berik, då jag inte riktigt litar på mina camo-brallor som är som ett par skidbyxor med lite vadd för knäna...

God jul :D

Jag rekomenderar dig också att köpa skinn direkt. Polaren slog över med sk allväders byxor och gled en bit på asfalten, hans ben var inte snygga någonstans. : /

kör med skinnställ och ev en hoodie över, skulle inte vilja marksyna utan skinnet!!

Jag slog över ganska våldsamt (~80-90) med ett par Berik skinbyxor som hade förstärkning på röven och låren. Lädret på byxorna var helt uppsletet och det var bara en bit av innerfodret som var helt. Hade jag haft textil hade jag bergis hyvlat av halva röven!

Satsa på ett helställ i läder i stället för bara byxor.:)

Satsa på ett helställ i läder i stället för bara byxor.:)

Ja det stämmer nog.
Jag har redan tänkt att jag ska köpa ett helt ställ istället. Men det får bli det 2-delade.

Verona Motor säljer Berik och de var riktigt trevliga när jag var där för nån månad sedan. Hade egentligen tänkt att köra en fuling o prova ut rätt storlek och beställa från utlandet.... men nu väljer jag att istället köpa av dem eftersom de var riktigt trevliga och kunniga där.

Har bokat in mig på en banköning och de kräver skinnställ, men jag förmodar att man får köra med ett 2-delat.

Ja det stämmer nog.
Jag har redan tänkt att jag ska köpa ett helt ställ istället. Men det får bli det 2-delade.

Verona Motor säljer Berik och de var riktigt trevliga när jag var där för nån månad sedan. Hade egentligen tänkt att köra en fuling o prova ut rätt storlek och beställa från utlandet.... men nu väljer jag att istället köpa av dem eftersom de var riktigt trevliga och kunniga där.

Har bokat in mig på en banköning och de kräver skinnställ, men jag förmodar att man får köra med ett 2-delat.

Det är nog inga problem.

En fråga dock, varför vill du ha tvådelat?

Det är nog inga problem.

En fråga dock, varför vill du ha tvådelat?

Det är nog en fråga om bekvämlighet.
Men jag har tänkt lite på att köpa helställ, men frågan är ju om det är mycket säkrare. Jag har hela tiden varit inne på att köra med skinnbrallor o mitt överkroppskydd. Men sen är det väl inte det säkraste kanske....

Får se hur jag gör... kanske ska överväga ett helställ...

Vad säger ni om 2-delat vs. helställ?

Det är nog en fråga om bekvämlighet.
Men jag har tänkt lite på att köpa helställ, men frågan är ju om det är mycket säkrare. Jag har hela tiden varit inne på att köra med skinnbrallor o mitt överkroppskydd. Men sen är det väl inte det säkraste kanske....

Får se hur jag gör... kanske ska överväga ett helställ...

Vad säger ni om 2-delat vs. helställ?

Som jag ser det så är det helt onödigt med ett delat ställ. Det finns egentligen ingen anledning till att dela på stället? Om du vet att du "bara ska ner till affären" så köp en riktig mcjacka istället, men ha då i bakhuvudet att lämna jeansen. Det är ett jävla meck att pilla ur inbrända jeansbitar ur benen. :3freak

Det du skriver om att endast köra i brallor låter inte som någon vidare idé. Ditt överkroppsskydd tar bara emot smällar, det skyddar inge vidare mot kanande på asfalt.

Som jag ser det så är det helt onödigt med ett delat ställ. Det finns egentligen ingen anledning till att dela på stället? Om du vet att du "bara ska ner till affären" så köp en riktig mcjacka istället, men ha då i bakhuvudet att lämna jeansen. Det är ett jävla meck att pilla ur inbrända jeansbitar ur benen.

Det du skriver om att endast köra i brallor låter inte som någon vidare idé. Ditt överkroppsskydd tar bara emot smällar, det skyddar inge vidare mot kanande på asfalt.

Köper jag ett 2-delat så får jag ju den där mc-jackan du talar om...

Jag tror dock att mitt kroppsskydd borde tåla en del att kana på. Visserligen så skrapar man upp underarmar m.m. men de väsentliga delarna som armbågar, axlar och rygg är väldigt bra skyddade.

Men man kan prata fram och tillbaka om gore-tex, kroppsskydd, men i slutändan är det ALLTID ett skinnställ som håller bäst (eller minst dåligt), kombinerat med ett bra ryggskydd...

Det enda jag vet nu är att jag ska köpa ett berik-ställ... hel eller 2-delat, ja det märker jag i affären. Tar det som jag känner passar mig bäst....

//Magnus

Skydden sitter inte kvar där dom ska efter några meter på asfalten. Dom tar upp smällarna där du träffar marken men ger som regel inget alt dåligt skydd efter som dom flyttar på sig när du glider.

Köp helställ. En dragkedja mindre som kan gå sönder och slitas upp vid vurpa + att helställen ser bättre ut och enl. min erfarenhet sitter bättre.

Helställa alla gånger. Hade tvådelat innan, drog en klot och draget gick upp vilket resulterade i fina brännmärken på rygg och mage. Kanske fått tag i ett måndags ex? Men varför chansa? Men får nog skylla mig lite själv som gjorde det valet, var ute efter "Åka till affären jackan" men tji fick ja.

Helställa alla gånger. Hade tvådelat innan, drog en klot och draget gick upp vilket resulterade i fina brännmärken på rygg och mage. Kanske fått tag i ett måndags ex? Men varför chansa? Men får nog skylla mig lite själv som gjorde det valet, var ute efter "Åka till affären jackan" men tji fick ja.

Ajdå ... hoppas det gick bra med dig ...

Ja ju mer jag läser och hör historier om klotningar m.m. så har jag nog kommit fram till att det blir ett helställ.

Tack för era tankar ang. det här!

Kör försiktigt... men roligt :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP