Skinnställ för damer - storlekshelvetet!

Det enklaste är väl att åka runt till olika MC-butiker och prova sig fram?

Jag har ett IXS Bogo.
De IXS damställ som jag sett står det de svenska storlekarna i, (38,40,42, 44 o.s.v.), och då är det inte någon större skillnad mot de vanliga klädstorlekarna.
Jag brukar ha strl. 40 normalt. 38 är det i skinnstället.
166lång, runt 70kg fet :D

jezziiie skrev:
2222656 Det enklaste är väl att åka runt till olika MC-butiker och prova sig fram?
Jovars, om de hade haft några damställ hemma, i rätt storlek, redan när man ringde och frågade efter dem, så: javisst!
Letat efter Berikställ halva våren, men icke!

Å nu har jag ändå inte råd...:5sure

jezziiie skrev:
2222656 Det enklaste är väl att åka runt till olika MC-butiker och prova sig fram?

Precis! 44, 36, 42, 32...bla bla bla vem bryr sig vad det står på lappen. Passar det, köp! Hittar man inget tar man det som passar bäst och åker till en skräddare som fixar till det.

Maria1980 skrev:
2219480 Tvivlar? :confused:

Butiken fick skicka efter mitt AXO från Italien, de tar inte hem så små storlekar annars... Det är i storlek 40 och om man ska översätta det till svenska mått så är det 32. Jag har 34 i vanliga fall & skinnställ ska ju sitta bra tajt.. Hade ett Daniese 42 (34) först, men det var för långt i benen...

Nästan rätt gissat, 156 cm & 46 kg...

Ditt skinnställ är dessutom äckligt snyggt! :)

Jag lyckades förresten pruta ner priset på mitt skinnställ med ett par tusenlappar, eftersom jag var den enda tänkbara kunden till det. Fast nu kommer jag knappt i det själv heller på grund av ihärdig styrketräning men behållen vikt. :4skrika

anja skrev:
2259228 Ditt skinnställ är dessutom äckligt snyggt! :)

Jag lyckades förresten pruta ner priset på mitt skinnställ med ett par tusenlappar, eftersom jag var den enda tänkbara kunden till det. Fast nu kommer jag knappt i det själv heller på grund av ihärdig styrketräning men behållen vikt. :4skrika

:va Fett tar ju mer plats än muskler... Nåja, skinnet töjer sig ju! :tummenupp

Någon av er som kan rekommendera ett damställ som faktiskt går att köra aktivt i? Gärna 2-delat. Stället som min sambo har nu sitter mkt bra osv på henne men är nästan omöjligt att göra annat än att sitta rakt upponer på hojen i. Hänga ut med kroppen o röva är ju ett måste när det börjar gå undan och det går helt enkelt inte! Så ett ställ med mkt stretch i!
Hon provade mitt Dainese Nitro GP o det är mkt rörligt, dock alldeles för stort. Så vi hittade ett i hennes storlek men Tjejjor o killar ser ju inte lika dana ut (som tur är) så det satt för hårt om benen och bröstkorgen.

några förslag?

174 o 70 kg

HenRRik skrev:
2259286 Någon av er som kan rekommendera ett damställ som faktiskt går att köra aktivt i? Gärna 2-delat. Stället som min sambo har nu sitter mkt bra osv på henne men är nästan omöjligt att göra annat än att sitta rakt upponer på hojen i. Hänga ut med kroppen o röva är ju ett måste när det börjar gå undan och det går helt enkelt inte! Så ett ställ med mkt stretch i!
Hon provade mitt Dainese Nitro GP o det är mkt rörligt, dock alldeles för stort. Så vi hittade ett i hennes storlek men Tjejjor o killar ser ju inte lika dana ut (som tur är) så det satt för hårt om benen och bröstkorgen.

några förslag?

174 o 70 kg

Varför ska det vara tvådelat isf? Köp ett odelat raceställ. Arlen Ness har finfina odelade raceställ för damer.

Det lutar väl mer o mer åt ett helställ. men hon bor inte på banan och ett 2-delat är mer praktiskt när man stiger av och ska röra sig lite på benen.

anja skrev:
2259228 Ditt skinnställ är dessutom äckligt snyggt! :)

Tack! Jag är riktigt nöjd med det :Bugar

Skönt att du fick ner priset, det tackar man aldrig nej till... & muskler är snyggt, så skit samma att man får brottas en kvart med att få igen dragkedjan :tummenupp

HenRRik skrev:
2259439 Det lutar väl mer o mer åt ett helställ. men hon bor inte på banan och ett 2-delat är mer praktiskt när man stiger av och ska röra sig lite på benen.

Jag kör med helställ och det hänger bekvämt runt midjan när jag går. Många verkar tro att dem ramlar ner till knäna, men det gör dem inte, de är ju formsydda & sitter kvar på höften :banana Låt henne testa ett, det är nämligen så mycket skönare att slippa en massa extra dragkedjor i midjan....

Jo jag kör själv med helkalsong och måste medge att ibland hade jag viljat ha ett delat faktiskt. Hon är rätt bestämd på den punkten!

HenRRik skrev:
2260184 Jo jag kör själv med helkalsong och måste medge att ibland hade jag viljat ha ett delat faktiskt. Hon är rätt bestämd på den punkten!

Har du provat att åka några längre sträckor med helstället? Är det inte rätt öppet i halsen? Hur blir det med fartvinden på en längre sträcka? :)

lorkan skrev:
2260742 Har du provat att åka några längre sträckor med helstället? Är det inte rätt öppet i halsen? Hur blir det med fartvinden på en längre sträcka? :)

jag använder en Buff!! :tummenupp

Är det kallare har jag en krage innanför stället som sticker upp runt halsen.

svinkallt = båda två!

men då fryser man om fötterna eller fingrarna istället :3freak

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti