sandstream
Guest
Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.Mackz skrev:En radfyra är en bilmotor!
Ungeför som finniga tonåringar i 740 med värsting stereo vid korvmojen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.Mackz skrev:En radfyra är en bilmotor!

sandstream skrev:Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.
Ungeför som finniga tonåringar i 740 med värsting stereo vid korvmojen![]()
ChrillZ skrev:Hej! finns säkert någon tråd om detta innan men men...
Om man typ gämför Rsv Mille (r) och Honda 929/954, hur stor skillnad är det egentligen? jag vet ju att twinnar är starkare på lågare varv och rad 4r har klippet på toppen, men hur märker man det i verkligheten? stor skillnad eller marginellt? jag ska enbart köra på vägen. Jag älskar ju ljudet i en mullrande twin och vill ju helst ha en sån.. men samtidigt vill jag ju ha en hoj som har ett härligt klipp! om ni förstår vad jag menar..
![]()
Så vad säger ni?
/ChrillZ

sandstream skrev:Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.
Ungeför som finniga tonåringar i 740 med värsting stereo vid korvmojen![]()

Ja, då får man väll leva på ljudet och utseendetPejo skrev:Jag letar febrilt efter en inscannad sida ur Performance Bikes eller om det var Fast Bikes, med effekt/vrid-kurvor på Duccen o Hondan. Pinsamt för twinnen, som inte har några fördelar, utan bara nackdelar.

betsy skrev:Nu har jag små händer igen... Är jag en GUBBE![]()
Fluxir skrev:nej, du är tjej, det är ett helt annat begrepp, du blir tant istället.
Tonårsmonster!!Neutral skrev:. Sedan slipper man ju att växla ned till 1:an och slira på kopplingen i korsningar för att inte hela hojen ska självdestruera i våldsamma skakningar som en twin gör, en R4:a kan man segdra utan protest vilket är bekvämt.
Det är ingen myt men din Mille kanske var ett undantag.2ono skrev:Apropå myter![]()
Jag har inte kört den men ett gäng andra twinnar och stånkor.Neutral skrev:Som sagt, det där med vridmomentet är en myt som baserar sig på karaktären, inte på fakta. Sedan slipper man ju att växla ned till 1:an och slira på kopplingen i korsningar för att inte hela hojen ska självdestruera i våldsamma skakningar som en twin gör, en R4:a kan man segdra utan protest vilket är bekvämt.

vadå 5000 varv? står 102nm vid 8000 varv på den länken jag bifogade.Roger_SWE skrev:Ja, då får man väll leva på ljudet och utseendet![]()
Jag har 82Nm/3000rpm och 102Nm/5000rpm på hjulet.
Jag åker twin just nu, men har åkt rad 4 innan. Kan mycket väl tänka mig rad 4 igen, lr varför inte en triple. Personligen tycker jag det blir mera flyt vissa gånger med en twin, vet inte varför men...kanske beror på motorbromsen iom att man inte behöver stå på hejdarna jämnt utan kan släppa gasen. Jaja vetefan, men kul är det...
|
|
Äntligen!
Om du, som jag, ständigt åk... |
|
|
Missa inte förköpstävlingen
Jul närmar sig och även om ... |
|
|
Sista chansen!
Nu är vi inne på sluttampen... |
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |