sandstream
Guest
Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.Mackz skrev:En radfyra är en bilmotor!
Ungeför som finniga tonåringar i 740 med värsting stereo vid korvmojen

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.Mackz skrev:En radfyra är en bilmotor!
sandstream skrev:Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.
Ungeför som finniga tonåringar i 740 med värsting stereo vid korvmojen![]()
ChrillZ skrev:Hej! finns säkert någon tråd om detta innan men men...
Om man typ gämför Rsv Mille (r) och Honda 929/954, hur stor skillnad är det egentligen? jag vet ju att twinnar är starkare på lågare varv och rad 4r har klippet på toppen, men hur märker man det i verkligheten? stor skillnad eller marginellt? jag ska enbart köra på vägen. Jag älskar ju ljudet i en mullrande twin och vill ju helst ha en sån.. men samtidigt vill jag ju ha en hoj som har ett härligt klipp! om ni förstår vad jag menar..
![]()
Så vad säger ni?
/ChrillZ
sandstream skrev:Och twinnar är för medelålders gubbar som vill att det ska höras när de kommer farande.
Ungeför som finniga tonåringar i 740 med värsting stereo vid korvmojen![]()
Ja, då får man väll leva på ljudet och utseendetPejo skrev:Jag letar febrilt efter en inscannad sida ur Performance Bikes eller om det var Fast Bikes, med effekt/vrid-kurvor på Duccen o Hondan. Pinsamt för twinnen, som inte har några fördelar, utan bara nackdelar.
betsy skrev:Nu har jag små händer igen... Är jag en GUBBE![]()
Fluxir skrev:nej, du är tjej, det är ett helt annat begrepp, du blir tant istället.
Neutral skrev:. Sedan slipper man ju att växla ned till 1:an och slira på kopplingen i korsningar för att inte hela hojen ska självdestruera i våldsamma skakningar som en twin gör, en R4:a kan man segdra utan protest vilket är bekvämt.
Det är ingen myt men din Mille kanske var ett undantag.2ono skrev:Apropå myter![]()
Neutral skrev:Som sagt, det där med vridmomentet är en myt som baserar sig på karaktären, inte på fakta. Sedan slipper man ju att växla ned till 1:an och slira på kopplingen i korsningar för att inte hela hojen ska självdestruera i våldsamma skakningar som en twin gör, en R4:a kan man segdra utan protest vilket är bekvämt.
vadå 5000 varv? står 102nm vid 8000 varv på den länken jag bifogade.Roger_SWE skrev:Ja, då får man väll leva på ljudet och utseendet![]()
Jag har 82Nm/3000rpm och 102Nm/5000rpm på hjulet.
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |