skillnad R1 o Zx10r?

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Hej! Är det någon som kan säga lite om hur det är och köra zx10 och R1 04-05. Är det någon som kört dom som kan ge en lite recension, för o nackdelar med dom? :tomten

Jag har inte kört någon av dem, men Yamaha DT var ju typ bäst.

Jag skulle definitivt gå för en YZFR1 04 och framåt ffa för ett bättre chassie och mer allround.

R1 är nog troligen stråt vassare .. skulle jag säga iaf .. kanske beror på smak å så dära! :D

Gustav1 skrev:
Jag har inte kört någon av dem, men Yamaha DT var ju typ bäst.
Åh andra sidan så har ju inte kawasaki gjort någon moped :tungan (vad jag vet om?)

så då har ju yamaha lite moppefucko-stämpel, och kawa är bara pjååår racing! :yoparty

:rolleyes:

Hmm, inga svar som ger mig nått vidare mer ledtrådar....
Av vad jag hört så ska R1:an vara mer stabil o lätthanterad. zx10:ren mer brutal o mer svårhanterlig. Jag har bara provsuttit dom båda och då kändes det som kawan va mer kompakt o man satt perfekt med benen runt tanken. R1:an kändes större klumpigare. Nån som kört dom som vet mer?

Racercukel skrev:
Hmm, inga svar som ger mig nått vidare mer ledtrådar....
Av vad jag hört så ska R1:an vara mer stabil o lätthanterad. zx10:ren mer brutal o mer svårhanterlig. Jag har bara provsuttit dom båda och då kändes det som kawan va mer kompakt o man satt perfekt med benen runt tanken. R1:an kändes större klumpigare. Nån som kört dom som vet mer?

Har kört båda och jag tycker att R1:an känns lite "gammal" lite för mkt 03 och 02 då jag haft dom i min ägo dock så tycker jag att Zx10:an är bättre men den är inte min vän i kurvorna,därför köpte jag personligen en Cbr 1000rr då jag tyckte att den var perfekt för mig. :tummenupp

dukewheelies skrev:
Har kört båda och jag tycker att R1:an känns lite "gammal" lite för mkt 03 och 02 då jag haft dom i min ägo dock så tycker jag att Zx10:an är bättre men den är inte min vän i kurvorna,därför köpte jag personligen en Cbr 1000rr då jag tyckte att den var perfekt för mig. :tummenupp

Okej, tack för svaret.....det lutar väl åt Kawa, nackdelen är väl bara att Kawa lämnar 2års garanti o Yamaha 5år, så man funderar lite om dom kanske inte litar på sina cyklar till 100% eftersom dom inte kan erbjuda 5års garanti

*/ ?>
Back