Skillnad R1, GSXR, CBR, Ninja??

750 är mer som en 600 i "chassie". Den känns betydligt smidigare att hantera än gsx r 1000. På dom flesta svenska banor räcker den mer än väl med sina 150 hk om du inte skall tävla.

Men "potensfaktorn" är större på en 1000 cc hoj.

okej kör tyvärr inte bana =( än.
men den duger bra till gata med eller?
den lär ju vara rappare än en 99 r1:a iallafall en typ k7:a?.
är den mycket smidigare?

är den mycket smidigare?

Överskatta inte motorns betydelse.
Man blir förvånad vilket klipp det är i 900-1000cc hojar fån slutet av 90talet.

Däremot har ramar, vikt och bromsar blivit oerhört mycket bättre så även om du kanske inte blåser ifrån på rakan så gör det det i kurvan och det är där det är roligt att köära hoj.

är den mycket smidigare?

Återigen,prova själv.Du bor ju i Stockholm,där finns massor av hojfirmor.
Alla moderna hojar är bra,en tio år gammal hoj har gjort sitt.
Du kunde lika gärna frågat vilka tjejer killar föredrar:några vill ha feta några vill ha smala som spetor,blondiner-brunetter osv.(även där:pröva)
:)

är den mycket smidigare?
Kan ju bara jämföra min förra 1000 och min nuvarande 750.Och visst är det skillnad på bottenvridet till k7 1000 fördel.Men å andra sidan åker jag nog fortare på kurviga vägar med 750 än med 1000.Då man törs gå på gas tidigare och mer med 750 än med 1000.Sen tycker jag att 750:n känns smidigare i kurvorna med.

är den mycket smidigare?

Gixxer är såklart det självklara valet.

Jämförelsevis en 1000cc och 750cc så skiljer det cirka 20 hästar. Men 750:n har lättare och mycket mindre samt kompaktare chassi.
I hantering så är 750:n som att cykla, det är så lättsvängt att det nästan är löjligt jämförelsevis med literhojen. Men dock så har ju literhojen lite mera kräm. När det kommer till effektregistret så är det väldigt jämnt över hela på "mellanvarianten". Gillar du att köra snabbt rakt fram, satsa på större. Gillar du att köra snabbt överallt, även i kurvorna, ta en "mittemellan".

Som sagt, som alla andra påpekar.. Knappt någon som utnyttjar hojen så fullt ut att det är någon märkbar skillnad. Provkör och se vilken som känns bäst :tummenupp

Kan ju bara jämföra min förra 1000 och min nuvarande 750.Och visst är det skillnad på bottenvridet till k7 1000 fördel.Men å andra sidan åker jag nog fortare på kurviga vägar med 750 än med 1000.Då man törs gå på gas tidigare och mer med 750 än med 1000.Sen tycker jag att 750:n känns smidigare i kurvorna med.

750in inte bara känns smidigare den är smidigare 7K 1000 som du hade är enligt mig ett "misslyckande" av suzuki det absolut ingen dålig hoj motorn är kanon, men dom kunde gjort chassit smidigare.. Men visst sammtidigt vill dom väl hålla framhjulet nere i backen.

Men 750in är ju en kanon fin hoj underbart chassi och motorn räcker till aldeles utmärkt! :tummenupp

Ja säger bara honda rätt igenom !

har haft både gixxxer å r1..fina cyklar men hondan lämpar sig helt klart bäst , bästa sittställning för längre turer och bästa bromsarna, helt klart ! hondas märkersförsäkring är inte dum den heller :P

honda har alltid varit den mest pålitliga hojj ja haft :D

har haft både gixxxer å r1..fina cyklar men hondan lämpar sig helt klart bäst , bästa sittställning för längre turer och bästa bromsarna, helt klart ! hondas märkersförsäkring är inte dum den heller :P

VA?? vafan säger du??? Vad har du tagit som inte jag fått smaka av?? Dela med dig och va inte så snål! :fatta!:kulspruta

Dem är väldigt lika på många sätt. Vad du än köper så är det fina bågar.
Sittställning är individuellt så:
PROVKÖR FFS!

Sedan är jag personligen fast i 750 träsket. Känns potent nog och är smidigare än många 1000.

:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Kan redan nu säga det alla andra kommer att säga.

PROVKÖR!

Det som är bra för den ena är inte så bra för någon annan, trots samma längd/vikt/tandläkare och skostorlek.

Vad gäller effekt/vikt osv så är det ju enkelt att ta reda på, men egentligen rätt oviktigt. Alla hojar har så bra prestanda att det är svårt att nå deras max.

Hondas märkesförsäkring när jag ringde var ju ren skrot skulle kosta en hundring mindre än min r1a o då var den inte avställningsbar heller.
Nu lutar det fan åt en gixxa 750, Fast jag igentligen "gillar" o gasa rakt fram, är ingen Rossi på kurvtagning i dagsläget.
Föresten nån som har en garageplats i västerort/Bromma eller bara längs gröna linjen mot hässelby?
http://www.blocket.se/dalarna/Suzuki_gsxr_750_29177641.htm?ca=11&w=3 kanske denna hoj.

Last edited:
Hondas märkesförsäkring när jag ringde var ju ren skrot skulle kosta en hundring mindre än min r1a o då var den inte avställningsbar heller.
Nu lutar det fan åt en gixxa 750, Fast jag igentligen "gillar" o gasa rakt fram, är ingen Rossi på kurvtagning i dagsläget.
Föresten nån som har en garageplats i västerort/Bromma eller bara längs gröna linjen mot hässelby?
http://www.blocket.se/dalarna/Suzuki_gsxr_750_29177641.htm?ca=11&w=3 kanske denna hoj.
Isf ska du väl ha något liknande den här: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=46510 Om du inte känner att du har vissa hävdelsebehov utanför korvmojjen vill säga... :rolleyes: Alternativt en Supra, Skyline eller så. Hojar är ju för bövelen till för att svänga med! :6surkart

Isf ska du väl ha något liknande den här: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=46510 Om du inte känner att du har vissa hävdelsebehov utanför korvmojjen vill säga... :rolleyes: Alternativt en Supra, Skyline eller så. Hojar är ju för bövelen till för att svänga med! :6surkart

Alternativt att man köper en hoj man gillar och sen kör/poserar precis som man vill med den :tummenupp

Edit: Jag gillar 1000cc men har iofs aldrig ens provkört en 750.

Mmmm märkesförsäkringen är skitkul när du väl behöver den..25k i självrisk...:rolleyes:

Varfør tycker vissa att zx10-an ær sæmre? Ær den tyngre? Sløare?

Ne ingen skyline el supra. Ja klart jag kan svänga men e Inge vidare på knäskrap e ju helt färsk, typ haft lappen i 2mån. Jo jag vill ju va grym på kurvvägar det kommer väl nästa säsong. R hojarna är dem enda som tilltalar mig drför kör jag sport. Det e som brudar får du välja mellan en attrativ och en strandad blåval så tar du ju den som tilltalar dej.

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...