Skillnad R1, GSXR, CBR, Ninja??

Ne ingen skyline el supra. Ja klart jag kan svänga men e Inge vidare på knäskrap e ju helt färsk, typ haft lappen i 2mån. Jo jag vill ju va grym på kurvvägar det kommer väl nästa säsong. R hojarna är dem enda som tilltalar mig drför kör jag sport. Det e som brudar får du välja mellan en attrativ och en strandad blåval så tar du ju den som tilltalar dej.
Så är det, men jag tar hellre en alldaglig brud som verkligen kan kn**la än en skitsnygg som bara lever på sitt utseende å är som en död planka i sängen ;)

Om du bara har haft lappen i 2 mån så har du nog en hel del kvar att utvecklas innan din Retta sätter begränsningarna. Ha kvar den och lär dig så kan du köra cirklar runt många som har spretans hojar istället :tummenupp

Så är det, men jag tar hellre en alldaglig brud som verkligen kan kn**la än en skitsnygg som bara lever på sitt utseende å är som en död planka i sängen ;)

Om du bara har haft lappen i 2 mån så har du nog en hel del kvar att utvecklas innan din Retta sätter begränsningarna. Ha kvar den och lär dig så kan du köra cirklar runt många som har spretans hojar istället :tummenupp

Haha aaa det ligger nåt i det du sa.
Däremot e det svårt att behålla den iom att hojen blev stulen för en och en halv vecka sen och om den inte blir upphittad e jag inte supersugen på att köpa en 99a r1 igen då ere väl bättre o satsa på en nyare som säkerligen har ett mer lätt hanterbarligt chassi och är allmänt förbättrad på alla sätt :).
Vill tillägga att jag haft lappen förr med men det varade inte så länge o var inget knäskrapsproffs då heller.

Last edited:
Jag tycker du faktiskt bör väga in följande alternativ i tankesvängen:

SuperDuke, djävligt rolig att köra, går tillräckligt fort, man liksom bara vill göra wheelies med den när man kör.
6114223858.jpg

http://www.blocket.se/uppsala/KTM_990_Superduke_utt__07_28824634.htm?ca=11&w=2

Kawasaki Z1000 från 2006 och framåt. Snygg, snabb, rolig.
4757326965.jpg

http://www.blocket.se/kalmar/Kawasaki_z1000_29196897.htm?ca=11&w=3

Skall du ha en rakt-fram maskin som även går att svänga med så denna kanske ?
Kawasaki ZX-12R
4050733342.jpg

http://www.blocket.se/stockholm/Kawasaki_ZX12_R_Uttagen_2005_10_29058874.htm?ca=11&w=3&last=1

just det hur är en gixxer 750 jämnfört med en gixxer 1000?
mycket slöare? andra skillnader?

Ja, den är mycket slöare.

Sedan låter det på vissa som att det skulle vara en gastronomisk skillnad i smidighet mellan en 1000cc och dom mindre hojarna, så upplever då inte jag det.

Varfør tycker vissa att zx10-an ær sæmre? Ær den tyngre? Sløare?

Kawan är lite tyngre än Yamahan och Gixxern, men lättare än Hondan. Definitivt inte slöare än någon av dem.

Personligen har jag haft förmånen att köra alla utom Hondan av årsmodellerna -05, -06 och utan tvekan skulle jag valt Kawasakin igen. Och det tycker jag inte för att jag har en. Jag har en för att jag tycker så.

Kawan är lite tyngre än Yamahan och Gixxern, men lättare än Hondan. Definitivt inte slöare än någon av dem.

Personligen har jag haft förmånen att köra alla utom Hondan av årsmodellerna -05, -06 och utan tvekan skulle jag valt Kawasakin igen. Och det tycker jag inte för att jag har en. Jag har en för att jag tycker så.

Tycker det verkar som Kawa inte har lika hög "status" som de andra märkena... Varför verkar det så?
Typ, woow en retta eller shit..en gixxer 1000...bara jag som känner så?

Tycker det verkar som Kawa inte har lika hög "status" som de andra märkena... Varför verkar det så?

Det som e coolt med kawa e att fet inte e lika mycket massproduktion över dem. Och ninjas gröna färg e ball. Kan tänka mig en ninja från 07 och uppåt.

Det är absolut så. R1:or köps för att folk ska se dem vid kiosken. Alla känner igen en R1, även brudarna. Inget fel i det... Kan dock vara mina fördomar som talar.

Jag gillar Kawasakin skarpt! Det är den hårigaste hojen jag testat, därav köpet. Jag tycker även det är skitkul när man blir ställd mot väggen för att svara på just frågan; Varför kör du inte en R1? :D

Ja, kawasaki låter coolt, grønt ær fræckt och inte lika vanlig...:) Ska nog lacka min grøn i vinter...:yoparty
Undrar om man ska ta lån på en zx10 2011. Ska bli spænnande o se om den blir grymm...:banana

För att minska stöldrisken är det bra o köpa en sporthoj med elektronisk startspärr. Det har varit standard dom senaste 4-5 åren på dom flesta "sportmoppar".

Det gör det i stort sett omöjligt för "busungar" som bara stjäl för att "leka" Rossi.

Håller med Wiseguy. Jag har en gsxr1000 streetfigter -01 och det är lätt den roligaste hoj jag ägt. Bra med effekt och smidig.

Tycker det var ett bra pris det där.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...