Skillnad på Slip-on

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Ort
USA
Hoj
S1000RR, KX450SR
Hur stor skillnad är det egentligen på slip-on till olika hojar?

Om det bara är diametern på anslutningen till röret så är ju det enkelt fixat. Funderar på att kränga på slip-on som eg är till en annan hoj.

Om man tänker bygga ett själv, var får man då tag på måtten man bör hålla sig till och hur noga är det att det blir exakt?

Tack på förhand

//Lugn
 
en annan slip-on fråga

vad är det för skillnad på dom olika materialen ..
Titan är offtast dyrast ... men varför ?
 
Re: en annan slip-on fråga

grön skrev:
Titan är offtast dyrast ... men varför ?

Titan är ett dyrt material helt enkelt. Vet dock inte om det beror på tillgången eller om det är dyrt att framställa.


Jag håller på att sätta på ett WD slipon (från en rad4a) på min. Hoppas bara på att det funkar bra :)
 
Om man bara är ute efter ljudet ska det inte vara några större problem. Men för maximal effektökning så är det längder och diametrar som är noggrant uträknade.
 
Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back
Top