Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Fixx skrev:Vilka är skillnaderna? 570 RR bara 500cc och nox:en 600?
Kolfiber på RR:en?
Chris Husky skrev:Andra som vet bättre får rätt/kompletera mitt svar
576cc är det orginal i bägge. Sen finns det strokade varianter på 600 cc osv.
Nox: Kolfiber, alu-tank
"Gianelli"Tamtech skrev:nja... 600 är bara en annan borr, sen har nox div titanskruvar här o där, kolfiberkåpor, ev har den ev. en en egen kam, annan kolv. dom ska ha 5" bak men det e lite si sådär med den saken.![]()
bägge har nice gianelli-rör med en trevlig ljuddämpare, noxen borde även ha en annan styrkrona.
MEN!!! obs.. detta är italienska hojar vi pratar om så vissa saker kan skilja ber på vad som fanns på hyllan för dagen för tillverkning.
men, det finns både nox-ägare samt rr ägare här som givetvis vet allting mycket bättre än mig. så vi får väl se vad dom skriver.

Supermoto skrev:"Gianelli"![]()
Rockster och SM570RR tjatar ju hela tiden om deras original-FP...![]()
![]()
![]()

Tamtech skrev:nja... 600 är bara en annan borr, sen har nox div titanskruvar här o där, kolfiberkåpor, ev har den ev. en en egen kam, annan kolv. dom ska ha 5" bak men det e lite si sådär med den saken.![]()
bägge har nice gianelli-rör med en trevlig ljuddämpare, noxen borde även ha en annan styrkrona..
Det är samma motor på båda med samma innehåll. Skillnaden är att det sitter Dellorto på dom första Noxarna. (Kehin på RR)
Resten på hojen är samma lika förutom kolfibervingar och sidoplåtar.
Har du en japanare med tanke på uttalet?![]()
[/QUOTE]

Supermoto skrev:"Gianelli"![]()
Rockster och SM570RR tjatar ju hela tiden om deras original-FP...![]()
![]()
![]()
har du åxå ett "rakt" rör där du måste bygga om stötdämparen?Chris Husky skrev:Det är oxå ngt jag funderat en del på. Det finns absolut inga likheter med det FP som sitter på RR som det jag har på min (antagligen inköpt -01). FP's ljuddämpare ser (vad jag vet) exakt likadana ut till alla deras system från samma årsmodell, förutom just på RR'n då.![]()
Att inte RR'n skulle ha samma FP som jag har ska ju bara alla RR ägare vara extremt glada för. Sämmre rördragning får man ju leta efter. :kocko Jag trodde alla byggde avgassystem för att passa hojen, och inte att man ska behöva bygga om hojen för att passa avgassystemet.
En annan anledning till att ifrågasätta om det är FP som bygger HVA's avgassystem är ju att det inte längre verkar finnas FP att köpa till dom.
Hittade en bild på ett arrows, tycker det ser ganska likt ut dom som sitter på RR ...eller?
Nu kanske jag skulel forska lite innan jag trampar i klaveret men sitter inte röret på vänstra sidan på HVA? Det röret ser ut att vara avsett för placering på höger sidaChris Husky skrev:klippklippklipp
Hittade en bild på ett arrows, tycker det ser ganska likt ut dom som sitter på RR ...eller?
INTE 450/510Supermoto skrev:Nu kanske jag skulel forska lite innan jag trampar i klaveret men sitter inte röret på vänstra sidan på HVA? Det röret ser ut att vara avsett för placering på höger sida![]()
Kanske massuppfittade hela idén med bilden. Sorry isf...
Supermoto skrev:Nu kanske jag skulel forska lite innan jag trampar i klaveret men sitter inte röret på vänstra sidan på HVA? Det röret ser ut att vara avsett för placering på höger sida![]()
Kanske massuppfittade hela idén med bilden. Sorry isf...
Tamtech skrev:har du åxå ett "rakt" rör där du måste bygga om stötdämparen?
Chris Husky skrev:Jo det är ett sånt. Kopplingvajern & oljepluggen sitter ju inte så bra där dom sitter med tanke på rördragningen heller.
SM 570 RR skrev:.......
SM 570 RR skrev:.......
Zana skrev:Den där blinkersen lär ju inte överleva länge... =)

|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |