Skillnad på folk och folk i Efterlyst TV3

Har nån tagit upp organiserad brottslighet?
Finns väl inte så många ligor som åker och stjäl w123 eller compakter. :va

Borde väl vara mera pengar i dyra bilar som ligorna knycker och säljer vidare, gång på gång.

:arsele

GuW skrev:
Jag har fått leta den ett par gånger, men jag har även hittat den parkerad i rutan brevid jag lämmnat den.
Det är inte bara så enkelt att minnet börjat svika på äldre dar?

morlock skrev:
2140186 Det är inte bara så enkelt att minnet börjat svika på äldre dar?

Näe, det är faktiskt inte så, och billånandet gör egentligen inte så jäkla mycket heller OM DOM INTE ÄNDRADE RADION TILL LUGNA FAVORITER !
:mad: :huvet :fatta!

Det är sånt som får mig att överväga om man inte skulle ha dödsstraff i slutet på straffskalan för bilstöld...

Jag tror att det är för att bilar av modell gammal eller billigt/"skräp" oftast hittas övergivna eller ngt.

Dyra bilar brukar "slaktas" och sedan kommer man aldrig mera att se dem igen. Därav kan det vara mer brådis att klara upp de stölderna.

lorkan skrev:
2139561 Är det ingen som istället har noterat att ungefär 98% av de misstänkta brottslingarna i Efterlyst har "utländskt utseende" eller "bryter på svenska" ?

Någon som känner igen?

"Bil stals igår natt. Mörkhyad man i 20års åldern med baseball kläder sågs vid brottsplatsen"

Nämns ju aldrig: "Vit man i 30..."

:rolleyes:

Skeebum skrev:
2137263 Kan det inte vara så att det är inte själva bilen som polisen vill åt, utan personerna bakom stödel. Dvs en billig bil blir snodd av en finnig liten ligist, medans en väldigt dyr bil är ett beställningsjobb där organiserad brotslighet ligger bakom. Och det är den organiserade brotsligheten som polisen vill åt för att förhindra eventulla framtida stölder.

Kan detta stämma?

Det låter hittills som den mest trovärdiga förklaringen.

Santo skrev:
2140629 Jag tror att det är för att bilar av modell gammal eller billigt/"skräp" oftast hittas övergivna eller ngt.

Dyra bilar brukar "slaktas" och sedan kommer man aldrig mera att se dem igen. Därav kan det vara mer brådis att klara upp de stölderna.

Hört om två andra metoder stödligor gör med stulna bilar.
En är att de köper papper från och ev. hela krockade bilar. Tar chassienummrena och slår in det på den nya bilen. Voila en ny fräsch bil för lite pengar.
En annan variant är att de snor bilar och har sedan en uppsättning motornummer/Chassienummer för en massa bilar. Vad jag menar är att de har en ostulen bil med ok nummer. Dessa nummer slår de sen in på stulna bilar och dessa exporteras sedan. Kollen mellan länder är inte så bra.
Och sedan en tredje är väl att de exporteras till ryssland eller något annat land där kollen inte är så bra eller med lättmutade besiktningsmän.

TV3 är ju ett vinstdrivande företag. Naturligtvis är det försäkringsbolagen som bestämmer vad som ska visas i rutan eftersom det är de som pröjsar för det. Varför skulle det vara på något annat sätt? :va

GuW skrev:
2140612 Näe, det är faktiskt inte så, och billånandet gör egentligen inte så jäkla mycket heller OM DOM INTE ÄNDRADE RADION TILL LUGNA FAVORITER !
:mad: :huvet :fatta!

Är du säker att du inte bara lånat ut den till någon :tuttar ?
Lugna och felparkerad... :)

Last edited:
En ny dyr bil lär vara lättare att få vettiga tips om än en dussinbil.
"Ring efterlyst om ni ser en röd 740" :tomten

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...