Skillnad mellan gixxer 1000 årmodeller.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Vad skilljer mellan 01-04? Hann dom ändra nått? Är 01:an full med bebis sjukdommar?
 
03 blir den kompaktare får några hästar extra och byter till ett för mig fulare busaliknade utseende (men det är ju en smaksak).

03an är en smidigare hoj längs kurvvägen och Suzuki förstod äntligen vart trenden pekade.

Jag har inte läst om några allvarliga sjukdommar på dem, de verkar robusta.
 
Tack Poacher

Man hallå detta är ju sveriges bästa hoj forum! eller? Ni borde ju ha ganska bra svar på denna enkla fråga.

kompaktare? Kortare hjulbas? lägre vikt?

Hur mycket effekt och vart i kurvan?
 
Enda barnsjukdomen jag känner till, är att på -01án så brukar TPS (trottel positions sensorn) gå sönder. Att hojen brukar tappa tomgången efter man varvat upp motorn och sedan släpper gasen blir den mest märkbara följden av det.
 
Noll-Koll skrev:
Enda barnsjukdomen jag känner till, är att på -01án så brukar TPS (trottel positions sensorn) gå sönder. Att hojen brukar tappa tomgången efter man varvat upp motorn och sedan släpper gasen blir den mest märkbara följden av det.

Sant... Och att kopplingen är lite skum på 01'orna, uppdaterades 02.
 
Jonte VSB R-T skrev:
Tack Poacher

Man hallå detta är ju sveriges bästa hoj forum! eller? Ni borde ju ha ganska bra svar på denna enkla fråga.

kompaktare? Kortare hjulbas? lägre vikt?

Hur mycket effekt och vart i kurvan?
Den blev mer som en R1a, 01-02 är en större hoj helt enkelt.
Vikten ska även vara lite lägre på de nya.
 
www.suzukicycles.org
Där finns all info vad gäller rena data på hojarna.
01-02 samma hoj, bara olika färgsättning (+småfix som tps'en)
03-04 samma hoj såvitt jag vet men med samma sak där att de bytt färgerna lite.
 
Kom på en sak till som skiljer 01 -02... På -01 sitter det en tomgångshöjare / Choke, men den försvann helt på -02an
 
Tack för hjälpen

Men pengarna räcker nog bara till en 01:a. Man kan ju hoppas på att svenska spel ska ringa.
 
Jonte VSB R-T skrev:
Vad skilljer mellan 01-04? Hann dom ändra nått? Är 01:an full med bebis sjukdommar?

En hel del skiljer, hade en -01:a som jag åkte 1700 mil
på i år, blandat bana, bakhjul, långresor mm... och bytte till
en -03: a som jag hann en 400-500 mil på och chassit är förändrat
en hel del, -03:an känns som en "600" i jämförelse med -01:an
som va lite som en "1100:a" *stark överdrift* men jag tror du förstår
va jag menar......

Motorn drar klockrent på båda men den nya känns som den är
lite vassare rakt igenom, rå kraft hela tiden ! ooops ! Glömde visst
att jag har "helrör" och PC3 på -03:an och hade bara halvsystem på
-01:an kan ju va en del av förklaringen, hur som helst riktigt skoj
hoj som man kan ha mkt roligt med, bytte till öhlins bak, stor skillnad
och välbehövligt, ska bli kul och rasta den lite på banorna nästa år... :)
 
Från och med -03 fick den varningsblinkers och det gick inte längre att stänga av ljuset helt med ljusknappen.
 
Största förändringen vissuellt är ju att 01-02 ser ut som tidiga 90tals hojar! Det var först 03 som suzuki fattade att det behövdes lite design och inte bara motor för att få till en hoj...!
 
Noll-Koll skrev:
:) Visst är din -03 mycket finare än din gamla? :tummenupp

På A svarar ja JA på B JA och på C så skulle jag INTE
Byta tbax, Du gick ju tillbaka till rettan förstod jag !
Den är ju i ärlighetens namn lättare och "hjula" med (från
en som slangar hellre än bra) men det spelar väl ingen roll
vad man sätter i händerna på dig, du gör väl som vanligt och
bara reser dig upp på slangen och åker dit vägen slutar :tungan

Kan bara säg en sak :tummenupp
 
BLUERIDER skrev:
På A svarar ja JA på B JA och på C så skulle jag INTE
Byta tbax, Du gick ju tillbaka till rettan förstod jag !
Den är ju i ärlighetens namn lättare och "hjula" med (från
en som slangar hellre än bra) men det spelar väl ingen roll
vad man sätter i händerna på dig, du gör väl som vanligt och
bara reser dig upp på slangen och åker dit vägen slutar :tungan

Kan bara säg en sak :tummenupp

:rodnar Kanske det, men å andra sidan fick ni vänta på mig vid varenda korsning på väg hem mellan Uppsala och Märsta... :(
 
Noll-Koll skrev:
:rodnar Kanske det, men å andra sidan fick ni vänta på mig vid varenda korsning på väg hem mellan Uppsala och Märsta... :(

Det är nog första och sista gången jag åkte ifrån Mr Lind/Alex :D

Han tyckte nog att jag va lite :jisses då !!

Du körde väl me insidan av huvet redan då och jag bara körde... :rolleyes:
 
Om en 01:a är svart/röd måste den då var köpt utomlands? Dom såldes inte här eller? Fan om 01:an känns som en 1100 kan den fara åt h.....e. Men 03:an är nog bra dyr den.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top