Skillnad mellan Ducati Supersport & Superlight?

amullo skrev:
2552280 18:27?:va

Du menar Sandstreams inlägg 20:27 antar jag..:confused:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2550944&postcount=22

Jag tyckte det var klockrent.. Humor på hög nivå. Poängen prikckade rätt och det var varken personligt eller förlöjligande.

Mer sånt Sandstream!:tummenupp
Rätt jag tänkte inte på att jag har helt fel tidangivelse :rolleyes:

Men nog va det gnistan som fick tråden att glida, även om det va på en smakfull nivå, istället för alla meningslösa och tråkiga inlägg man ser i Duccetrådar :tummenupp

amullo skrev:
2552220 Inte snyggt TYCKER jag.
Wannabe 916/Mito förare.

Arghh!!!:huvet

Varför måste alla vara så orginalfixerade?:va

Palmas skrev:
2552205 Jag tycker den var jäkligt snygg IRL. :tummenupp Fast jag är ju lite partisk :rolleyes:

Du har inte hittat nat annat du vill ha upp till Sverige? Jag har bussen här nere nu.... Skall köpa en GSXR 750 -06 själv den här veckan sa fort överföringen av pengar gar igenom. :yoparty

Tjenare!
Inte omöjligt! Du har inte lust att plocka upp en båt?
Trailer ingår i köpet.:tummenupp

Last edited:
Hellracer skrev:
2552485

Tjenare!
Inte omöjligt! Du har inte lust att plocka upp en båt?
Trailer ingår i köpet.:tummenupp
Njaoo visst skulle jag kunna det. :D

Fragan är bara hur stor bat och hur fort far man köra med trailern? Det far inte vara sa tungt släp innan man hamnar pa BE-körkort pga tjänstevikten.
Detta är visserligen detaljer som gar att lösa men det är aldrig fel att vara pa rätt sida lagen om man kan.

Vart finns baten?

Det var tur trailern följer med pa köpet, hade varit lite jobbigt att fa in baten i bussen.:tungan

Vi far val diskutera transportpris via PM eller telefon. :tummenupp

Hellracer skrev:
2552485 Arghh!!!:huvet

Varför måste alla vara så orginalfixerade?:va

Skulle kunna vara för att Ducati lägger en del tid och pengar på design. Detta kan medföra att originalet är snyggare än egna försök. Jag uttalar mig bara generellt och således inte i det enskilda fallet. Detta gäller givetvis inte SSie, Multin eller nya hypern 749/999 där allt är bättre än originalet.

Superlight skrev:
2552551Detta gäller givetvis inte SSie, Multin eller nya hypern 749/999 där allt är bättre än originalet.

BRANDFACKLA: Jag tycker 749/999 är bland de snyggaste hojar som gjorts, jag älskar de bågarna. Vid första anblicken - eller kanske till och med anblickarna - tyckte jag de var skitfula, bland det värsta som gjorts i sporthojsväg men den växte på mig mer och mer. Och när jag sen fick se en 999 live så smälte jag direkt. Gruppen jag åkte i hade även en 748 bling bling-edition men 999:an är bara brutal, tog all min uppmärksamhet. Om tre, fyra år kommer alla ha två lysen ovanpå varandra (precis som alla kopierade 916 efter tre, fyra år ;) )

Ja, jag är kluven men jag kan inte säga att nya hypern är ful för det är den VERKLIGEN inte!

imaster skrev:
2552587 jag kan inte säga att nya hypern är ful för det är den VERKLIGEN inte!

Ja, Månsteråkare har väl ganska låga designkrav
dance015.gif
:D Min Ducatina, 916, har varit tvungen att trängas med en namnlös 999 nu ett par år. Allvarligt, hon mår inte bra av det. Funderar på att byta garage alt. tippa 999 i Nybroviken.

Superlight skrev:
2552600 Ja, Månsteråkare har väl ganska låga designkrav
dance015.gif
:D Min Ducatina, 916, har varit tvungen att trängas med en namnlös 999 nu ett par år. Allvarligt, hon mår inte bra av det. Funderar på att byta garage alt. tippa 999 i Nybroviken.

Hörru superlight, kan du inte förstora den bild du har som avatar så att vi får se din fina hoj?

->Imaster du har inte en känsla av att du precis nappade på en feeeet wobbler?

Superlight skrev:
dance015.gif

Vem har skruvat fast den rockande bananen i taket?

Superlight skrev:
dance015.gif

:blah

PeGe skrev:
2552609->Imaster du har inte en känsla av att du precis nappade på en feeeet wobbler?

Jag nappade stenhårt - och att som monsterpilot tycka lika bra om nya duccarna som the old school är ju rena rama helgerånet, jag kör ju ingen riktig ducce. Visst är det kul..? :hihi

imaster skrev:
2552621
Jag nappade stenhårt - och att som monsterpilot tycka lika bra om nya duccarna som the old school är ju rena rama helgerånet, jag kör ju ingen riktig ducce.

Där har du fel. Läs på ordentligt om Ducati! :mattias

A bit of history: The Cologne Motor Show, autumn 1992 – a mysterious Ducati prototype stands out among the new innovations on show. On display is the Monster 900, a model destined to take its rightful place in the history of international motorcycling.
Monstrously beautiful, it is a cocktail of exquisite Ducati components, including the trellis frame from the 851/888 series and the 904 cc air/oil cooled Pompone engine from the Supersport range.

http://www.ducati.com/heritage/anni90/monster/monster.jhtml;jsessionid=UFMBGAMTVW0GYCRNCB3CFFIKFUIHSIV1

amullo skrev:
Jag tyckte det var klockrent.. Humor på hög nivå. Poängen prickade rätt och det var varken personligt eller förlöjligande.
Mer sånt Sandstream!:tummenupp
Det var ren tur, så där rolig kan jag inte vara på beställning :D

Jag gillar också 749/999. Det ser helt enkelt ut som en mycket modernare motorcykel och frontkåpan för tankarna mot de gamla supersportbilarna från Ferrari och Lamborghini.

Fast det skall bli kul som fan att se 2007:orna när de rullas fram, de har ju lite mer 748/916 över sig!

Superlight skrev:
2552551 Skulle kunna vara för att Ducati lägger en del tid och pengar på design. Detta kan medföra att originalet är snyggare än egna försök. Jag uttalar mig bara generellt och således inte i det enskilda fallet. Detta gäller givetvis inte SSie, Multin eller nya hypern 749/999 där allt är bättre än originalet.

Jag kan hålla med i det första du säger, däremot så tycker jag att det är först i mitten av -90 talet med 916 som man tog greppet gällande designen.

Gällande att 749 & 999 skulle vara fula kan jag inte hålla med om alls!

När jag får råd så blir det något av endera!:yoparty

Hellracer skrev:
2553622 Jag kan hålla med i det första du säger, däremot så tycker jag att det är först i mitten av -90 talet med 916 som man tog greppet gällande designen.

Hupp!!!
Nu lät det som jag klankade ner på min egen lilla pärla men det dementerar jag å de kraftfullaste.
Jag tycker att den är finare än orginalet och jag kommer i smyg att pinka på era hojar när ni sover om någon kritiserar min pärla igen!: :öga

Triggerhappy skrev:
2551142 Lättöl då antar jag (SuperLIGHT)! :näsblod

En polare beställde en LIGHT BEER när han va i Köpenhamn, i tron att de va lättöl.. Fick in en LJUS starköl..:)

imaster skrev:
2552587 BRANDFACKLA: Jag tycker 749/999 är bland de snyggaste hojar som gjorts, jag älskar de bågarna.

999:an e ju inte så ful egentligen, de dom misslyckats totalt me e ju parklampan fram bara!!:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back