Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
TTudor skrev:är det stor skillnad i vikt, och hur lätt hanterlig en
säg r6:a zx6r cbr 600, jämfört med en cbr 929, r1:a ???
RS "Alex" skrev:sök på yzf 600 så finns det en kille som test kört r6 och r1... bra läsning och han berättar skilnaden
tror det skiljer ca 20 kilo men det beror ju på vilken model man gämför mellan men jag tänker på r6 å r1!
uggla skrev:Idagens läge är det väll ingen skillnad på vikt på en modern 600 och 1000..
Mer roterande massa i en 1000 kubikare som gör det trögare att svänga, även kallat gyroeffekt har jag för mig.
uggla skrev:Idagens läge är det väll ingen skillnad på vikt på en modern 600 och 1000..
Mer roterande massa i en 1000 kubikare som gör det trögare att svänga, även kallat gyroeffekt har jag för mig.
100% Correct!TTudor skrev:Okey,
isåfall ser jag ingen ingen nackdel med att köpa en 900-1000cc
direkt, fyller 21 i september så jag får ju övningsköra tung.
då är det ju lika bra att ta "tunga kortet" med obegränsad effekt på en gång
så man kan välja de man känner för senare och inte behöva vänta 2 år,
eller=?
Marcus75 skrev:Tja, har en annan liten fråga, hur är zx9r att köra? funderar på att köpa en zx9r -95 för runt 29000:- kan det vara nått? Har hört att toppen är känslig på dem och att vatten kanalerna i den ofta börjar läcka och det då kostar runt 10 000:- att byta
TTudor skrev:Okey,
isåfall ser jag ingen ingen nackdel med att köpa en 900-1000cc
direkt, fyller 21 i september så jag får ju övningsköra tung.
då är det ju lika bra att ta "tunga kortet" med obegränsad effekt på en gång
så man kan välja de man känner för senare och inte behöva vänta 2 år,
eller=?
Neutral skrev:Fast -98rna brukar gå för dubbelt så mycket.
ShyGuy skrev:Du behöver inte vänta två år i vilket fall som helst.
För att få det "tunga kortet" ska man ha haft körkortet i två år eller ha fyllt 21.
Med andra ord. Tar man MC-kort när man har en vecka kvar till 21 årsdagen får man köra obegränsat efter en vecka, alltså när man fyller 21.
Tvåårsregeln gör att man inte får köra obegränsat förrens tidigast när man fyller 20, och senast när man fyller 21. Om man har kortet vill säga.
RS "Alex" skrev:sök på yzf 600 så finns det en kille som test kört r6 och r1... bra läsning och han berättar skilnaden
tror det skiljer ca 20 kilo men det beror ju på vilken modell man jämför mellan men jag tänker på r6 å r1!
Hightuned skrev:Köp en 98- istället om du kan skrapa ihop lite mer stålar? Mycket bättre motor och chassiet är överlägset den gamla modellen. Har sett flera -97 med sprucken topp så även om du inte bryr dig och chassiet och några få kusar till så är den nyare motorn mycket driftsäkrare.
tyvärr börjar pengarna sina i kassan då jag klotat en hoj i sommar redan
och nu sålt den billigt och vill ha en annan hoj...Hmmm...
jag har haft ett par zx6r förut.nu har jag en 929a,tycker snarare den är bättre o köra.iaf en jävla skillnad på klipp....TTudor skrev:är det stor skillnad i vikt, och hur lätt hanterlig en
säg r6:a zx6r cbr 600, jämfört med en cbr 929, r1:a ???
hittar inte den tråden????? nån som vet?
Chris Ash skrev:Japanska uppgivna torrvikter brukar inte stämma för fem öre. I vissa fall undrar man om de vägt utan motor.....![]()
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |