Skilland i Akrapovic systemen?

Titan vs. rostfritt är inte hela sanningen... Det finns EVO-rör i rostfritt. EVO-2 är titan hela vägen, dock. Bara Igor vet sanningen.
 
Hmm.. jag har ett Evo-1 system. Rören är i rostfritt och burkarna i titan.
 
Jag har ett Racinline till GSXR750 00-03 och ett Evolution till GSXR1000 01-02.
Systemen är näst intill identiska förutom att röret till 1000 är något grövre.
Racingline har grenrör av Rostfritt medan Evolution har grenrör av Titan.
 
Fixx skrev:
Vilket ger mest effekt till en kittad motor?

evolotion (bara titan) 1,6 kg lättare och ger önskad effekt..
Jämnfört med Laser race system..
 

Bifogat

  • Resize of Resize of DSC00397.JPG
    Resize of Resize of DSC00397.JPG
    113.7 KB · Visningar: 109
Last edited:
Fixx skrev:
Vad är skillnaden mellan deras Racing Line och evolotion line??

Tjena
Här är lite info om Akrapovic's olika system..
Det finns Sport production line som fungerar bra på en lätt trimmad hoj.
Sport production Line är ett system tillverkat i rostfritt,
förutom dämparna som finns i Titan samt Carbon.

Sedan så kommer Evolution line som fungerar bättre till kittade hojar.
D.v.s. hojar som har högre komp, portad topp, kammar med högre lyft.
Den första varianten av Evo systemet är tillverkat i rostfritt,
förutom dämparna som finns i Titan samt Carbon.

Info:
Evosystemen har andra tjocklekar på rören samt rören är även koniska..

Den andra varianten av Evolution line har systemet helt gjort i Titan..
Detta system är annars identiskt med Evolution varianten i Rostfritt,
och ger samma effekt...

1.
Ett Sport production line system på en R6 gav ca +6hk på bakhjulet tillsammans med Dynojet samt KN filter.

2.
Ett Evolution line system på en R6 gav ca +10hk på bakhjulet tillsammans
med Dynojet samt KN filter.

Men ett Evolutionsystem ger mest effekt i kombination med annan tändbox, kammar, portad topp&högre komp m.m.

¤Då gav min R6 ca 124 hk på bakhjulet :rock

¤ Observera att min oj är ej maxtrimmad, detta för att hålla lite längre.

I Vm 02 så hade vissa R6;or runt 130 hk på bakhjulet :bow

Hoppas detta ger svar på vissa av era frågor :)
/Arcon
 
Last edited:
Ja då måste ju det systemet jag har och kallar Racingline vara ett Evolution i Rostfritt :va
Är ju identiskt med mitt Evolution titan...

Arcon skrev:
Tjena
Här är lite info om Akrapovic's olika system..
Det finns Racing line som fungerar bra på en lätt trimmad hoj.
Racing Line är ett system tillverkat i rostfritt,
förutom dämparna som finns i Titan samt Carbon.

Sedan så kommer Evolution line som fungerar bättre till kittade hojar.
D.v.s. hojar som har högre komp, portad topp, kammar med högre lyft.
Den första varianten av Evo systemet är tillverkat i rostfritt,
förutom dämparna som finns i Titan samt Carbon.

Info:
Evosystemen har andra tjocklekar på rören samt rören är även koniska..

Den andra varianten av Evolution line har rören helt gjorda i Titan..
Detta system är annars identiskt med Evolution varianten i Rostfritt,
och ger samma effekt...

1.
Ett Racing line system på en R6 gav ca +6hk på bakhjulet tillsammans
med Dynojet samt KN filter.

2.
Ett Evolution line system på en R6 gav ca +10hk på bakhjulet tillsammans
med Dynojet samt KN filter.

Men ett Evolutionsystem ger mest effekt i kombination med annan tändbox, kammar, portad topp&högre komp m.m.

¤Då gav min R6 ca 124 hk på bakhjulet :rock

¤ Observera att min oj är ej maxtrimmad, detta för att hålla hålla bättre.

I Vm 02 så hade vissa R6;or runt 130 hk på bakhjulet :bow

Hoppas detta ger svar på vissa av era frågor :)
/Arcon
 
Superbike Roger skrev:
Ja då måste ju det systemet jag har och kallar Racingline vara ett Evolution i Rostfritt :va
Är ju identiskt med mitt Evolution titan...

Euu?
Det vet du väl bäst själv? :va
Jag hade själv en GSXR1000 innan, men jag
jämnförde aldrig visuelt mitt Evo mot ett Race.
Men på Min R6 så gjorde jag det, och då var det som jag sa :fakta
/Arcon
 
Superbike Roger skrev:
Ja då måste ju det systemet jag har och kallar Racingline vara ett Evolution i Rostfritt :va
Är ju identiskt med mitt Evolution titan...

Hej igen...
Jag hatar att säga det men du hade rätt!! :tummenupp

Jag gick in o kollade deras produkt information.

Systemen till den nya R6:an har samma skillnad som du sa.

Dvs att det som skiljer dom olika systemen åt är bara att:
Racingline är av rostfritt, men Evo är av titan.

Det måste ha varit ett Sport production line som jag tänkte på! :va
/Mvh Arcon
 
Last edited:
Annars så står det ju lite längre ner...
"The ‘Evolution Line‘ exhaust system is our top-level product. It is intended primarily for racing. Some models were developed on factory works bikes, others are modified versions of existing Racing Line exhaust systems tuned to perfection and produced entirely of titanium."
 
Arcon skrev:
Tjena
Här är lite info om Akrapovic's olika system..
Det finns Sport production line som fungerar bra på en lätt trimmad hoj.
Racing Line är ett system tillverkat i rostfritt,
förutom dämparna som finns i Titan samt Carbon.

Sedan så kommer Evolution line som fungerar bättre till kittade hojar.
D.v.s. hojar som har högre komp, portad topp, kammar med högre lyft.
Den första varianten av Evo systemet är tillverkat i rostfritt,
förutom dämparna som finns i Titan samt Carbon.

Info:
Evosystemen har andra tjocklekar på rören samt rören är även koniska..

Den andra varianten av Evolution line har systemet helt gjort i Titan..
Detta system är annars identiskt med Evolution varianten i Rostfritt,
och ger samma effekt...

1.
Ett Sport production line system på en R6 gav ca +6hk på bakhjulet tillsammans med Dynojet samt KN filter.

2.
Ett Evolution line system på en R6 gav ca +10hk på bakhjulet tillsammans
med Dynojet samt KN filter.

Men ett Evolutionsystem ger mest effekt i kombination med annan tändbox, kammar, portad topp&högre komp m.m.

¤Då gav min R6 ca 124 hk på bakhjulet :rock

¤ Observera att min oj är ej maxtrimmad, detta för att hålla hålla bättre.

I Vm 02 så hade vissa R6;or runt 130 hk på bakhjulet :bow

Hoppas detta ger svar på vissa av era frågor :)
/Arcon

P.s vill även tack Superbike Roger för att ha hjälpt till,
att reda ut skillnaden! :tummenupp
 
Racing line

Jag har ett racing line helsystem,rostfritt o oval titan slutburk.
Detta plus KN filter,dynojet kit samt modifierad luftburk gav mig ca 11 hästar extra i bänken på bakhjulet,så rätt nöjd.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Back
Top