Skicka snus med post till England ?

Helt klar en nödlösning.
Betalar hellre en polare/släkting 300kr extra för besväret...

Jepp! Helt valfritt om man tycker att det är mycket pengar!
Nu ÄR det ju trots allt ett alternativ om man förmodan saknar någon som är villig att skicka snus etc från Sverige.

Jag beställde snus till Bangkok då jag studerade där i 3 mån.
Gick hur smidigt som helst. Leverans med kurir ända fram. En stock blev att kosta ca 500SEK inklusive frakt. Vill minnas att det var via snusbutiken.se.

Intressant är att jag måste pröjsa motsvarande 700SEK om ja beställer på samma vis hit till Finland. :confused:

Sjuka jävla EU messar upp mitt snusande!

Jag beställde snus till Bangkok då jag studerade där i 3 mån.
Gick hur smidigt som helst. Leverans med kurir ända fram. En stock blev att kosta ca 500SEK inklusive frakt. Vill minnas att det var via snusbutiken.se.

Intressant är att jag måste pröjsa motsvarande 700SEK om ja beställer på samma vis hit till Finland. :confused:

Sjuka jävla EU messar upp mitt snusande!

Nu har jag förvisso slutat snusa men när jag gjorde det så tillverkade jag mitt eget snus och det vart bra jävla mycket bättre kvalla än på köpesnus.

Sedan att det kostade 7 kronor dosan gjorde ju inget heller...:)

Nu har jag förvisso slutat snusa men när jag gjorde det så tillverkade jag mitt eget snus och det vart bra jävla mycket bättre kvalla än på köpesnus.

Sedan att det kostade 7 kronor dosan gjorde ju inget heller...:)

Pillar du ner det i påsarna så...

Lössnus är väldigt opraktiskt i vissa brancher.

Min syrra skickade 2 stockar till mig för lite över 10 år sedan när jag jobbade på Ísland & de fick jag aldrig se. Det är en chansning helt enkelt, orkar tullen bråka får man böter.
Islänningarna orkade inte bråka mer om det iaf.
Jasså, säker på det för det låter Sjukt.
Då kan man ju tex skicka 1g tex hash, heroin etc. till nån man tycker mindre om och sedan tippsa/hoppas han har otur.

I sverige gäller iaf detta, säg du beställer något narkotikaklassat/liknande o tullen upptäcker det.
Då kommer du få ett brev från tullverket där du antingen kan välja att inte svara = inget händer.
Eller tex skriva, nån måste jävlas med mig, jag har inte köpt nått etc.

Hur som helst kan du ju inte hjälpa vad folk skickar till dig och du kommer gå fri.

Har du mer info om hur man gör?

Jag hann köpa 2 snussatser på butiken "Partaj" på Väla utanför Helsingborg innan jag lade av. Men det finns en hel del som säljer olika varianter på nätet, dock kunde jag ganska snabbt konstatera att just den satsen jag kom över var väldigt simpel att få till och var svår att misslyckas med. 1,0 kilossatsen ger dig 50 dosor färdigt snus. Väljer du enbärsessens så blir smaken som Göteborgs rapé fast göttare.

Finns här http://www.cuthof.se/public/products_item.asp?thisId=87

Jasså, säker på det för det låter Sjukt.
Då kan man ju tex skicka 1g tex hash, heroin etc. till nån man tycker mindre om och sedan tippsa/hoppas han har otur.

I sverige gäller iaf detta, säg du beställer något narkotikaklassat/liknande o tullen upptäcker det.
Då kommer du få ett brev från tullverket där du antingen kan välja att inte svara = inget händer.
Eller tex skriva, nån måste jävlas med mig, jag har inte köpt nått etc.

Hur som helst kan du ju inte hjälpa vad folk skickar till dig och du kommer gå fri.

Vad är det som är sjukt? Att man kan skicka vad som helst till vem som helst? Och att sedan fullt normala personer tar emot paket vare sig de beställt något eller inte?

Det är inget sjukt med det, det är en urgammal affärsidé...

Kollade förresten med exportrådet:http://www.swedishtrade.se/sv/exportfakta/tullar-och-handelsregler/Privatpersoner/Postpaket/

I teorin bör man ju få skicka en snussats eftersom det inte är en färdig produkt ungefär med samma definition som den inte punktbeskattas i Sverige.

Last edited:
Jag hann köpa 2 snussatser på butiken "Partaj" på Väla utanför Helsingborg innan jag lade av. Men det finns en hel del som säljer olika varianter på nätet, dock kunde jag ganska snabbt konstatera att just den satsen jag kom över var väldigt simpel att få till och var svår att misslyckas med. 1,0 kilossatsen ger dig 50 dosor färdigt snus. Väljer du enbärsessens så blir smaken som Göteborgs rapé fast göttare.

Finns här http://www.cuthof.se/public/products_item.asp?thisId=87

Vad är det som är sjukt? Att man kan skicka vad som helst till vem som helst? Och att sedan fullt normala personer tar emot paket vare sig de beställt något eller inte?

Det är inget sjukt med det, det är en urgammal affärsidé...

Kollade förresten med exportrådet:http://www.swedishtrade.se/sv/exportfakta/tullar-och-handelsregler/Privatpersoner/Postpaket/

I teorin bör man ju få skicka en snussats eftersom det inte är en färdig produkt ungefär med samma definition som den inte punktbeskattas i Sverige.

Tack för infon :tummenupp

Du bör dock inte göra det hemma i din egen ugn då det kommer lukta något vansinnigt mycket andra omgången det är inne. Du kommer märka det när du blandar också :hihi

Tack för varningen :tummenupp

Tack för infon :tummenupp

Tack för varningen :tummenupp

Om du ska göra det, så gör det i en industri lokal eller nått liknande. Min pappa och några polare till han bakar eget snus, och det luktar lite i lokalen av det. Så gör det inte hemma om du ska göra det, om du inte vill att din lägenhet ska lukta snus :tummenupp

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!