Skicka snus med post till England ?

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
En polare i London vill att jag ska skicka grovsnus med post (så mycket som möjligt som fortfarande är användbart när han ska ta sista dosan).

Jag snusar inte själv, så jag kan inget om detta - därav lite frågor:

Kommer någon längs vägen att ställa till problem med detta? Dvs, måste jag packa det så att inte tullen i .uk ser vad som kommer?

Vidare, vad kan man anta att en stock dosor (10?) kostar i frakt till London? Vad kostar dess i inköp i .se?

Hurpass står sig snus oöppnat om det ligger varmt i säg 2 veckor (jag har ibland fått vänta 7-8 veckor på bildelar från england givet normalfrakt)?

Några idéer om hur han annars smidigast får tag i snus? Jag tjänar inget på affären, så ifall han kan få tag i det lokalt vore det att föredra.

Med tanke på att det är förbjudet i hela EU såvida man inte råkar vara en svensk som har med sig lagom ranson för resan misstänker jag det kan klassas som smuggling om du har otur.

Med tanke på att det är förbjudet i hela EU såvida man inte råkar vara en svensk som har med sig lagom ranson för resan misstänker jag det kan klassas som smuggling om du har otur.

Jag kommer såklart se till att inget (förutom monetär ersättning för kostnad) finnas, och denna ska inte genomföras förrän efter att mottagaren har tagit emot godset. Så för min egen del är jag inte rädd (jag försöker att hålla ryggen fri då jag jobbar med försvarssaker och behöver SÄPOs gillande för att behålla jobbet).

Jag kommer såklart se till att inget (förutom monetär ersättning för kostnad) finnas, och denna ska inte genomföras förrän efter att mottagaren har tagit emot godset. Så för min egen del är jag inte rädd (jag försöker att hålla ryggen fri då jag jobbar med försvarssaker och behöver SÄPOs gillande för att behålla jobbet).

Be någon annan att skicka.

Är det från en svensk till en annan svensk och en stock så tror jag inte tullen bråkar, speciellt inte om du skickar med en lapp där du skriver "jag vet hur mycket du saknar ditt svenska snus, så det var den bästa gåvan jag kunde komma på"

Annars kan han väl köpa själv från någon internethandel?

Beställde just en låda med 20 paket gitarrsträngar med frakt för 50 spänn, så nåt sånt
En stock snus kostar ca 350 spänn

till norge får man inte skicka en stock lössnus......:huvet
men en stock påssnus går bra. det är nån viktskillnad på dom (olika mycket tobak.) så tullen stoppar lössnusen.

kan ju vara värt o kolla upp sånt. men annars vore det ju inge problem tror jag..

Du behöver väll ändå inte skriva avsändare = ingen risk att du kan åka dit.
Annars är det väll bara hitta på nått namn.

Är det inte i Jolland man inte ens får inneha snus då det klassas som narkotika, medans det går bra att köpa brej på café?

Omvärlden har väldigt svårt för vårt svenska snus.

efterforskar man ordentligt så kanske det visar sig att kaffe på svenskt vis är förbjudet i USA, kanske därför dom kallar det Swedish motoroil så ingen ska kunna ta det för kaffe och stämma någon :D

är det straffbart att posta snus:va
Vet faktiskt inte.
Känns dock som det kan vara det.

Tex så finns ju han kanadensaren som postat massvis med cannabisfrön till USA där det är olagligt och han försöker dom sätta dit/har åkt in.

Många sidor vägrar posta saker som är olagliga i landet du är i men inte i deras.

Last edited:
Är det inte i Jolland man inte ens får inneha snus då det klassas som narkotika, medans det går bra att köpa brej på café?

De förbjöd ju snusen för att minska dålig hälsa till följd av tobak/nikotin-konsumtion.

När swedish match surnade till och frågade varför snusen blev förbjuden men inte cigaretter, tuggtobak, cigarrer m.m så gav EU fingret utan någon bättre förklaring. När swedish match sedan påpekade snusen dessutom är en av de absolut minst skadliga formerna av tobak/nikotin så vände EU dövörat till. Det är ungefär där det ligger just nu.

Kan vara så att de vill minska tobakkonsumtionen, kan också vara så att de insåg att swedish match skulle få ett mysigt monopol om snus blev poppis nu när rökning blir alltmer förbjudet.

En polare i London vill att jag ska skicka grovsnus med post (så mycket som möjligt som fortfarande är användbart när han ska ta sista dosan).

Jag snusar inte själv, så jag kan inget om detta - därav lite frågor:

Kommer någon längs vägen att ställa till problem med detta? Dvs, måste jag packa det så att inte tullen i .uk ser vad som kommer?

Vidare, vad kan man anta att en stock dosor (10?) kostar i frakt till London? Vad kostar dess i inköp i .se?

Hurpass står sig snus oöppnat om det ligger varmt i säg 2 veckor (jag har ibland fått vänta 7-8 veckor på bildelar från england givet normalfrakt)?

Några idéer om hur han annars smidigast får tag i snus? Jag tjänar inget på affären, så ifall han kan få tag i det lokalt vore det att föredra.

Beställer 3-5 ggr om året snus till Grekland.
Skicka tio dosor i ett vadderat kuvert med posten är inga problem.
Tog 3-4 dagar att komma fram till mig.
Handla från Willys, tror dom är billigas!!
Fick min ranson i fredags 30 dosor portion och 10 dosor lössnus till en kostnad av 1300kr, frakten ej inkluderad.

Kollade länken http://www.buysnus.com/sv/
Vilka ockerpriser!!!
Min ranson kostade 1596kr utan frakt, 300kr extra!!!!

//J

Last edited:
Min syrra skickade 2 stockar till mig för lite över 10 år sedan när jag jobbade på Ísland & de fick jag aldrig se. Det är en chansning helt enkelt, orkar tullen bråka får man böter.
Islänningarna orkade inte bråka mer om det iaf.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back