Skicka motorcykel till UK?

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Sorunda/södertälje
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Tjenis alla. Jo det är såhär att jag ska sälja min hoj till en engelsman och han vill att jag ska skicka den på pall till UK. Då är min fråga, vart ska jag vända mig?

Jag har prövat dhl och P.EX men ingen av dom skickar så skrymmande gods för privatpersoner utan endast för företag :huvet . Måttet på lådan blir isåfall 230x130x140cm o väga ca 200kg.

Är det någon här som har skickat fordon utomlands?
 

Matad0r

Matador
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R6 02
Håller med ovan talare, men då får han sätta in en liten handpenning åt dig så du inte åker ner i onödan.
 

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Sorunda/södertälje
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Jag är fullt medveten om risken att bli blåst tack. Det återstår att se hur seriös köparen är jag kommer inte att ta några risker utan en del försäkran genom handpenning osv först.

Föresten någon som vet vad båt med liten personbil kostar från Sverige till England?

Nå, är det någon som har något förslag vart jag kan vända mig?
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
om han är seriöst intresserad utav din hoj är det väl rimligtvis hans ensak att åka hit och köra hem hojjen och inte tvärt om?

edit: om du oavsett vad skall ha dit hojjen så tycker jag att du tar den på färjan och flyger hem.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag antar att du är medveten om att i princip alla dylika försäljningar är blåsningar.
Speciellt ifall köparen kontaktat dig via en svensk annonssida.
Enda undantaget är väl ifall säljaren själv annonserat ut varan i England.
Btw. så är de engelska priserna överlag lägre än de svenska så import av hojar sker i princip inte såvida det inte är något ovanligt som de inte kan få tag på i England.

Hoppas du inte skickar någon hoj utan att ha fått HELA summan i handen.
Handpenning på på ett fingerat Paypalkonto är inte värt någonting.

Att sälja fordon till England är ungefär som att få Nigeriabrev och seriöst tro på att någon diktator behöver just din hjälp att tvätta sina svarta pengar.
 

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Sorunda/södertälje
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Hojjen i fråga är en sidvagn, så ganska ovanlig är den iallafall. Köparen kontaktade mig efter en annons på en ganska annonym sida som bara entusiaster kollar på.

Färjan var ju ganska okej pris synd på att man måste ta sig via helsingör o sen stora bält bron, det blir ju ganska dyrt. Dock så spelar det ju ingen roll ioförsig då köparen får pröjsa ändå.
 

Kodden

Som senap ska vara: söt, stark och grov.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
jöttlabörrj
Hoj
Supkerduke(såld!)
Håller med föregående talare - låt honom komma och hämta hojen. Varför ska du behöva åka dit?:va
 

SPORT-R1

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Ort
....
Hoj
Köpes GSXR 1000 eller CBR 1000
Akta så du inte blir blåst.

Det är bara att se till att pengarna finns på sitt eget konto först, sedan när detta är bekräftat så är det bara att skicka hojen.

Inga handpeningar eller annat skit, hela summan eller ingen hoj.
 

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Hojjen i fråga är en sidvagn, så ganska ovanlig är den iallafall. Köparen kontaktade mig efter en annons på en ganska annonym sida som bara entusiaster kollar på.

Färjan var ju ganska okej pris synd på att man måste ta sig via helsingör o sen stora bält bron, det blir ju ganska dyrt. Dock så spelar det ju ingen roll ioförsig då köparen får pröjsa ändå.

Det går att ta sig över från Göteborg till Immingham eller Tillbury på dfds lastfärjor men det är dyrt och begränsat med platser. Jag fick ett pris på 3800 för en person och en lite van... enkel resa. Då ingår iofs hytt och mat men i alla fall. Kolla på www.dfdstorline.com eller pm:a din mailadress så kan jag skicka över info som de skickade till mig om priser, avgångstider m.m.

/R
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Det går att ta sig över från Göteborg till Immingham eller Tillbury på dfds lastfärjor men det är dyrt och begränsat med platser. Jag fick ett pris på 3800 för en person och en lite van... enkel resa. Då ingår iofs hytt och mat men i alla fall. Kolla på www.dfdstorline.com eller pm:a din mailadress så kan jag skicka över info som de skickade till mig om priser, avgångstider m.m.

/R


Japp GBG - immingham funkar. Tråkigare 29 timmar kommer du inte uppleva igen!
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top