Skicka motorcykel till UK?

Motard nissen

numer sidvagnsnörd
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Husaberg FE650s 02, YZ250 05, YZ125 81
Tjenis alla. Jo det är såhär att jag ska sälja min hoj till en engelsman och han vill att jag ska skicka den på pall till UK. Då är min fråga, vart ska jag vända mig?

Jag har prövat dhl och P.EX men ingen av dom skickar så skrymmande gods för privatpersoner utan endast för företag :huvet . Måttet på lådan blir isåfall 230x130x140cm o väga ca 200kg.

Är det någon här som har skickat fordon utomlands?

Håller med ovan talare, men då får han sätta in en liten handpenning åt dig så du inte åker ner i onödan.

Jag är fullt medveten om risken att bli blåst tack. Det återstår att se hur seriös köparen är jag kommer inte att ta några risker utan en del försäkran genom handpenning osv först.

Föresten någon som vet vad båt med liten personbil kostar från Sverige till England?

Nå, är det någon som har något förslag vart jag kan vända mig?

om han är seriöst intresserad utav din hoj är det väl rimligtvis hans ensak att åka hit och köra hem hojjen och inte tvärt om?

edit: om du oavsett vad skall ha dit hojjen så tycker jag att du tar den på färjan och flyger hem.

Jag antar att du är medveten om att i princip alla dylika försäljningar är blåsningar.
Speciellt ifall köparen kontaktat dig via en svensk annonssida.
Enda undantaget är väl ifall säljaren själv annonserat ut varan i England.
Btw. så är de engelska priserna överlag lägre än de svenska så import av hojar sker i princip inte såvida det inte är något ovanligt som de inte kan få tag på i England.

Hoppas du inte skickar någon hoj utan att ha fått HELA summan i handen.
Handpenning på på ett fingerat Paypalkonto är inte värt någonting.

Att sälja fordon till England är ungefär som att få Nigeriabrev och seriöst tro på att någon diktator behöver just din hjälp att tvätta sina svarta pengar.

Hojjen i fråga är en sidvagn, så ganska ovanlig är den iallafall. Köparen kontaktade mig efter en annons på en ganska annonym sida som bara entusiaster kollar på.

Färjan var ju ganska okej pris synd på att man måste ta sig via helsingör o sen stora bält bron, det blir ju ganska dyrt. Dock så spelar det ju ingen roll ioförsig då köparen får pröjsa ändå.

Håller med föregående talare - låt honom komma och hämta hojen. Varför ska du behöva åka dit?:va

Akta så du inte blir blåst.

Det är bara att se till att pengarna finns på sitt eget konto först, sedan när detta är bekräftat så är det bara att skicka hojen.

Inga handpeningar eller annat skit, hela summan eller ingen hoj.

Hojjen i fråga är en sidvagn, så ganska ovanlig är den iallafall. Köparen kontaktade mig efter en annons på en ganska annonym sida som bara entusiaster kollar på.

Färjan var ju ganska okej pris synd på att man måste ta sig via helsingör o sen stora bält bron, det blir ju ganska dyrt. Dock så spelar det ju ingen roll ioförsig då köparen får pröjsa ändå.

Det går att ta sig över från Göteborg till Immingham eller Tillbury på dfds lastfärjor men det är dyrt och begränsat med platser. Jag fick ett pris på 3800 för en person och en lite van... enkel resa. Då ingår iofs hytt och mat men i alla fall. Kolla på www.dfdstorline.com eller pm:a din mailadress så kan jag skicka över info som de skickade till mig om priser, avgångstider m.m.

/R

Det går att ta sig över från Göteborg till Immingham eller Tillbury på dfds lastfärjor men det är dyrt och begränsat med platser. Jag fick ett pris på 3800 för en person och en lite van... enkel resa. Då ingår iofs hytt och mat men i alla fall. Kolla på www.dfdstorline.com eller pm:a din mailadress så kan jag skicka över info som de skickade till mig om priser, avgångstider m.m.

/R

Japp GBG - immingham funkar. Tråkigare 29 timmar kommer du inte uppleva igen!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg