Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wibbe skrev:Med bussgods kan du skicka så att mottagaren får lösa ut paketet, sen är det bara o invänta en utbetalningslapp och knalla iväg till kassaservice och hämta lite pengar.
exiteme skrev:Jag skickade iväg stövlar, just på det sättet. Fick dock inga pengar. En vecka senare ringde köparen och frågade efter mitt kontonummer!!! Hon hade lika väl kunnat blåsa mig om hon velat. Så bussgods med förskottsbetalning är inte så säkert...![]()
Postförskott är bra oxå...
print_screen skrev:Postförskott är bra oxå...
Macke skrev:Kan man skicka PF som privatperson?![]()
Trango_B skrev:Man måste ha ett eget portgirokonto isåfall.
Använd blockets betaltjänst annars. Den kan man använda även om varan inte säljs på blocket. Den är gratis oxå. Fungerar fint men det tar ett tag innan man får sina pengar, ca en vecka efter man skickat. Dock är dom ju i säkert förvar under tiden.
exiteme skrev:Jag skickade iväg stövlar, just på det sättet. Fick dock inga pengar. En vecka senare ringde köparen och frågade efter mitt kontonummer!!! Hon hade lika väl kunnat blåsa mig om hon velat. Så bussgods med förskottsbetalning är inte så säkert...![]()
Lurch skrev:Efterkrav heter tjänsten som Bussgods har och det ska väl inte gå att hämta ut paketet utan att betala? Var det inte bussgods som ringde? De ringde i alla fall mig och ville ha kontonumret för att jag skulle slippa betala för att hämta ut pengarna. Köparen hade alltså betalat när han hämtade ut paketet.
Så länge du har din fraktsedel så är det ju inget, har en sådan liggandes brevid mig och där står det Efterkrav etc. Missar dom att ta pengar så får dom självklart pröjsa.exiteme skrev:Nej, tjejen fick hämta ut paketet utan att betala en spänn. Ändå betalade jag extra, just för att få det den tjänsten....
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |