Skicka grejor utan att bli blåst!

Ja, blockets betaltjänst verkar bra. Jag kommer att använda den.

Tack för alla tips! :tummenupp

crash test doll skrev:
Tja...

Har inte läst vad det står innan, men jag tror att det går bra att skicka saker via Blocket. De tar vanligtvis ut en liten avgift men tror att det är gratis just nu. Då skickas varan först till blocket, sen måste köparen skicka in pengarna (till blocket alltså). sen får köparen varan för att se att det verkligen är varan han skulle köpa. när den är godkänd skickar blocket pengarna till dig. Ganska enkelt....

rock on

Nej så är det inte. Blocket tar aldrig hand om varan. Däremot så håller dom i pengarna tills mottagaren bekräftat att han fått varan skickad till sig.

Jag har skickat prylar som vanligt paket och köparen har satt in pengar på mitt konto när dom fått sitt paket. Jag vet att det är en risk att göra så men jag har inte blivit blåst ännu, kanske beror på att vi sporthojare är ärliga och inte vill blåsa en broder :)
ps jag gör bara så när jag säljer till någon här på sporthoj.

Gixxer Rolle skrev:
Jag har skickat prylar som vanligt paket och köparen har satt in pengar på mitt konto när dom fått sitt paket. Jag vet att det är en risk att göra så men jag har inte blivit blåst ännu, kanske beror på att vi sporthojare är ärliga och inte vill blåsa en broder :)
ps jag gör bara så när jag säljer till någon här på sporthoj.

Visst, det där fungerar nog ganska ofta men tyvärr inte alltid. Jag vågar inte chansa längre. Jag har faktiskt otroligt nog dessutom blivit blåst på postförskott!! Man får ju inte öppna och kolla paketet innan man betalar det.
Så när jag betalat och kom hem för att öppna paketet så innehöll det inte alls vad jag kommit överens om säljaren med. Och sedan slutade han svara i telefon och dessutom bor han över 100mil från mig och då orkar man inte lägga ned massa energi för att få tillbaka 2700kr.

Trango_B skrev:
Visst, det där fungerar nog ganska ofta men tyvärr inte alltid. Jag vågar inte chansa längre. Jag har faktiskt otroligt nog dessutom blivit blåst på postförskott!! Man får ju inte öppna och kolla paketet innan man betalar det.
Så när jag betalat och kom hem för att öppna paketet så innehöll det inte alls vad jag kommit överens om säljaren med. Och sedan slutade han svara i telefon och dessutom bor han över 100mil från mig och då orkar man inte lägga ned massa energi för att få tillbaka 2700kr.
Ja, de där är jävligt skumt, att man inte för öppna och verifiera innan man lämnar ifrån sig pengarna.

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna