Skicka film från datorn till TV trådlöst. HD

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Har i en tidigare tråd konstaterat att min dator på 3ghz kommer ha det tufft att sända hdtv men att om jag byter grafikkort till ett tex 8800gts så skulle det kunna fungera.

Nu vill jag bli av med kablarna till tv:en

Går det att tanka ned en film på datorn skicka den trådlöst till en ps3a och visa den i hd format? Går detta med en xbox 360?

Går det med en trådlös mediacenter som man placerar vid tv?

Kommer köpa en hd-redy eller full-HD tv så vill gärna köpa saker så det går att utnytja.

Jag skulle rekommendera att fixa en Xbox (gammal alltså inte 360), modda den och installer XBMC (Xbox Media Center). Sån har jag fast jag har visserligen inte trådlöst nätverk men den fungerar hur bra som helst.

Xbox 360 har väldigt begränsade media center möjligheter, den stöder inte många format och vill ha en dator med XP media center edition som den streamar ifrån. Det går visst att fejka med nån applikation men iallafall.

PS3 har också ganska begränsat format stöd men du kan installer Linux på den och få bättre media center egenskaper. Problemet är att då kommer du inte åt hela grafikkortet och trådlösa nätverket funkar visst inte heller.

Så fixxa moddad Xbox med XBMC och släng en kabel på golvet det är mitt råd.

3220587 Jag skulle rekommendera att fixa en Xbox (gammal alltså inte 360), modda den och installer XBMC (Xbox Media Center). Sån har jag fast jag har visserligen inte trådlöst nätverk men den fungerar hur bra som helst.

Xbox 360 har väldigt begränsade media center möjligheter, den stöder inte många format och vill ha en dator med XP media center edition som den streamar ifrån. Det går visst att fejka med nån applikation men iallafall.

PS3 har också ganska begränsat format stöd men du kan installer Linux på den och få bättre media center egenskaper. Problemet är att då kommer du inte åt hela grafikkortet och trådlösa nätverket funkar visst inte heller.

Så fixxa moddad Xbox med XBMC och släng en kabel på golvet det är mitt råd.
Ap ap! Det första xbox klarar inte av att skicka film/bild i Hd-upplösning, vad jag vet.

Ap ap! Det första xbox klarar inte av att skicka film/bild i Hd-upplösning, vad jag vet.

Ap ap det kan den visst. Hittade inga bra korta instruktioner, men det går ut på att först tvinga din PAL Xbox över till NTSC. Sen finns HD upplösningar som alternativ under inställningar i orginal dashboarden

http://forums.xbox-scene.com/index.php?act=ST&f=16&t=117478
(punkt 9 i menyn)

Sen beror det lite på vad man menar med HD material, den orkar inte spela upp filmer som är BLU-RAY eller HD-DVD rip men det är en annan femma. Men upplösningen går att höja.

Edit: Lite bättre instruktioner.

http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/294622

Last edited:
Jag kör HD-filmer (1080p) till min TV/Projektor från min bärbara utan de minsta problem med prestanda.
Har en HP NW8240 med en WD Extern disk. Det fungerar utmärkt att via både Vista och XP köra HD-filmer. Via dockningsstationen kör jag HDMI ut. Tar ut ljudet via ett USB ljudkort med 5.1.

Last edited:
Gamla xboxen kan visa hdupplösning men orkar inte spela upp äkta hd-film, det går dock att spela upp xvid hr vilket står för xvid high resulotion men är inte alls samma som hdtv

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul