Sketsnack/Allmänt tjöt

jonte_jkpg

Medlem
Gick med
21 Dec 2012
Ort
jönköping
Hoj
ktm 690 smc-r 2013
tja, bytte ljuddämpare, öppet filter och ommappning i samband med servicen nu i våras, men nu dör hojen ibland när man kopplar i t. ex. en korsning elr vid stoppljus. är detta något vanligt fel elr har det med mappningen o göra? har wings på hojen
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Mappningen skulle jag tro, testa att köra en 15 minuters reset = låt stå på tomgång i 15 minuter från kall motor (gärna stått avstängd under natten) utan att röra någonting.

Har funnits problem med tidigare modeller med att dem tjuvstannar vad jag läst mig till.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Beställde nya drev idag till hondan inför gelleråsen den 1a juli. Satan vad den kommer gå. Eller aa det hoppas jag:tummenupp
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
tja, bytte ljuddämpare, öppet filter och ommappning i samband med servicen nu i våras, men nu dör hojen ibland när man kopplar i t. ex. en korsning elr vid stoppljus. är detta något vanligt fel elr har det med mappningen o göra? har wings på hojen

Fortsätter det efter 15 min reset'en kan jag hjälpa till att feta upp mappningen lite, dom går hemskt snålt med KTM's egna mappningar. Om du inte har TuneECU själv vill säga?
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Skaffat mig en depåmoppe igen :D En crf50 med 88cc. Perfekt till depån på Gelleråsen och perfekt att åka med ut till kmans bbq :tummenupp

 

Superbike_R1

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2013
Ort
jönköping
Hoj
Yamaha R1
Ingen som har en extra sporthoj ledig, och vill köra lite med mig ? :), behöver få några mil i kroppen, och det blir ingen gathoj detta året tyvärr om jag förstår frugan rätt :(
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Nån som var ute och körde i lördags kväll? Körde förbi något som kunde vara D.G och ett gäng moppar + en passat på väg ut ur Huskvarna mot Tenhult.
Hade ett par ärenden att uträtta och han tyvärr inte stanna.
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Tog en liten snabbis sväng på davids r1a för någon dag sedan :) Det var ju liten skillnad på den och min gamla r1a om man säger så. :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fjädringssetup i Hovslätt ikväll. Tre hojar justerade och ett bakdäck krängt! Nu får det bli bättre väder så man kan testa balansen i hojen! Fanns en hel del att göra. Eller vad säger ni boys?
Berätta gärna hur ni upplever skillnaden och om nåt mer behöver justeras.

20140627_191017-1.jpg
 

Bifogat

  • 20140627_191017.jpg
    20140627_191017.jpg
    255.8 KB · Visningar: 72
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top