Sketsnack/Allmänt tjöt

Har ett svagt minne av att du sa och visade mig hur jag skulle stänga av allt sånt när jag kom upp till torsvik :tummenupp
Nej nej. Race-abs och dtc är aktivt även i Slick mode, däremot får du en helt annan gasrespons, slipper wheelie control som bryskt klipper så fort framhjulet lättar och helt enkelt får hela monstret :) Jag kör mest i det läget :cdevil

Varning: Körde Tranemovägen i torsdags och mellan N Unnaryd (Nissastigen) och Ljungsarp är det numera3a en rejäl bula mitt i vägen mitt i en kurva. Jag fick ett sjukt styrwobbel som slog mellan styrstoppen över den och tack och lov redde jag upp det och testade bromsarna innan nästa kurva. Det jag läst om i forum hände faktiskt. Wobblet slog in kolvarna i oken och jag fick pumpa tre gånger innan bromsen tog som vanligt igen :crash:brynad
Ta det vackert där ute :tummenupp
 
Nä fy fasen, de lät inte skoj de där, vad hände ? hojen mulad med eller ?
 
Ingen krock med älg för min del men jag highsidade lite fint igår på anderstorp raceway, akuten o nu sängliggandes med brutet nyckelben o krossad tumme plus lite extra tillägg :crash någon som är duktig på försäkringsfrågor (Trygghansa) får gärna höra av sig :)


Fyfan..! Låter inget vidare. Var var det på banan? Hur gick det med hojen?
 
Klotade jag med på Gelleråsen, Pangade på lite för mycket första varvet även om jag själv tyckte det gick långsamt.
Ur Ejes ner i svackan släppte bakhjulet.
Fick glida en bra bit på banan i gnistorna efter hojen innan gräset bromsade upp mig :P

Slutrapport:
Rejsigt skinnställ och ganska ok hoj. :)

KTM Smc-R Crasch.jpg :3freak
 
Körde lite för hårt, första svängen efter start och väl i slutet av svängen tappade bakhjulet greppet, kastade över mig och thats all she wrote! :rolleyes: hojjen klarade sig ändå ganska hyffsat, bara att ta lärdom av detta, göra rätt nästa gång och kanske ta en eller två smc kurser innan en trackday :D
Ähh du är väl ute och kör till midsommar?

Det är mycket att tänka på i början. Smc gör ett förträffligt arbete så det håller jag med om att du ska köra :)
Krya på dig.
 
I morgon går bilen ner mot Knislinge för avfärd mot Blekinge och Norje på Torsdagen för 3-dagar på...

logo.jpg
Entre.jpg

Blir massvis med :yoparty och en hel del :fyllisar
 
Snapp fråga, Yamaha R1 08 + pengar till min fördel ELLER Yamaha R1 09 och lägga en slant imellan.

Pratar alltså om ett byte från min Motard, och behöver lite synpunkter och åsikter.
 
Snapp fråga, Yamaha R1 08 + pengar till min fördel ELLER Yamaha R1 09 och lägga en slant imellan.

Pratar alltså om ett byte från min Motard, och behöver lite synpunkter och åsikter.

Köp en med krossbangswingshaft. Det är den godaste.

Så turen på bmw:n gav sporthojsmersmak? :7peta :brynad
 
Krya på er kraschputtar. Traction control är så jäkla gött. Att kunna gå ut på en 200-hk hoj med kalla däck och bara vrida skiten ur den och det enda som händer är att den gungar och ormar sig genom kurvorna och lampan blinkar, det är najs!!! :tummenupp

20140607_114409-1.jpg
 
Last edited:
Snapp fråga, Yamaha R1 08 + pengar till min fördel ELLER Yamaha R1 09 och lägga en slant imellan.

Pratar alltså om ett byte från min Motard, och behöver lite synpunkter och åsikter.

Pers hade jag valt 2009, mest för att den har lite mer nytt/elektronik. Är helt såld på hur snygg dentalen och svinen är, samt att jag gillar fronten mer och mer. Och ett speciellt ljud!

Men du har minst lika kul på 07/08 som på en 09.

Ær det enbart 1000cc som gæller? Hade jag valt hoj idag och tænkt mer bana æn gata så skulle det luta åt R6, inga problem att slanga med 600 heller. (Dålig wheelie på bild)
ImageUploadedByTapatalk1402231821.426744.jpg


Hör med Goffen, har vet mkt mer om 2005 vs 2009 samt R6. Han ger bra fakta/sin syn på skillnaden.

Lycka till i ditt val!åå
 
Last edited:
Ush, aja sålänge hälsan är i behåll, jag har nog brännt många av mina chanser till sommaren :gråta

Det kan ræcka med silvertejp! Så længe det bara ær plast så køp några rullar tejp/slit av løsa kåpor och kør klart denna sommar. Sen har du all tid i værlden att løsa hoj/førsækring mm.

Har funkat før mej att gøra så.
 
Hehe. Trimmad GTR med fyrhjulsdrift var chanslös mot Beemern igår. Han ställde upp turbotrycket till andra racet men hade ändå inte en chans :cool:

20140607_223629.jpg
 
Last edited:
Pers hade jag valt 2009, mest för att den har lite mer nytt/elektronik. Är helt såld på hur snygg dentalen och svinen är, samt att jag gillar fronten mer och mer. Och ett speciellt ljud!

Men du har minst lika kul på 07/08 som på en 09.

Ær det enbart 1000cc som gæller? Hade jag valt hoj idag och tænkt mer bana æn gata så skulle det luta åt R6, inga problem att slanga med 600 heller.

Hör med Goffen, har vet mkt mer om 2005 vs 2009 samt R6. Han ger bra fakta/sin syn på skillnaden.

Lycka till i ditt val!


Tack för inputen, jag skall höra lite med goffen också! :tummenupp
Jag tänker ju definitivt inte enbart bana, jag vill ha en brukis som man även kan ha kul med på bana som amatör.

R6 är ju ett alternativ, men dom säger att den är lite ge allt du har för att den skall gå som bäst typ :)

Med facit i handen krävs nog provkörning av de båda modellerna för att få ett perspektiv av vad alla pratar om.

Idag åker jag och kikar på en r1a till att börja med, vi får se va det bär av :)
 
R6 är ju ett alternativ, men dom säger att den är lite ge allt du har för att den skall gå som bäst typ :)

Det är lite av en gemensam nämnare för alla mc.. ;)

Vill du ha en snygg Yamaha (min smak/åsikt) spana in vit R1 2009, med röd ram alt vit R6.

ImageUploadedByTapatalk1402293247.697683.jpg
ImageUploadedByTapatalk1402293314.097642.jpg
ImageUploadedByTapatalk1402293349.797299.jpg
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top