PåsenRacing
Ready to Race
Va ska du ha nu då?![]()
Har både Street Triplen och Firebladen kvar, lite smått beslutsångest om vilken som ska få stanna dock
Är det någon av er som ska köra kortegen ikväll 20.00?
Tyvärr inte, föräldrarna är på besök

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Va ska du ha nu då?![]()
Är det någon av er som ska köra kortegen ikväll 20.00?

Nej nej. Race-abs och dtc är aktivt även i Slick mode, däremot får du en helt annan gasrespons, slipper wheelie control som bryskt klipper så fort framhjulet lättar och helt enkelt får hela monstretHar ett svagt minne av att du sa och visade mig hur jag skulle stänga av allt sånt när jag kom upp till torsvik![]()

Ingen krock med älg för min del men jag highsidade lite fint igår på anderstorp raceway, akuten o nu sängliggandes med brutet nyckelben o krossad tumme plus lite extra tilläggnågon som är duktig på försäkringsfrågor (Trygghansa) får gärna höra av sig
![]()
Klotade jag med på Gelleråsen, Pangade på lite för mycket första varvet även om jag själv tyckte det gick långsamt.
Ur Ejes ner i svackan släppte bakhjulet.
Fick glida en bra bit på banan i gnistorna efter hojen innan gräset bromsade upp mig
Slutrapport:
Rejsigt skinnställ och ganska ok hoj.
View attachment 406808![]()
Ähh du är väl ute och kör till midsommar?Körde lite för hårt, första svängen efter start och väl i slutet av svängen tappade bakhjulet greppet, kastade över mig och thats all she wrote!hojjen klarade sig ändå ganska hyffsat, bara att ta lärdom av detta, göra rätt nästa gång och kanske ta en eller två smc kurser innan en trackday
![]()
I morgon går bilen ner mot Knislinge för avfärd mot Blekinge och Norje på Torsdagen för 3-dagar på...
View attachment 406861
View attachment 406862
Blir massvis medoch en hel del
![]()

Snapp fråga, Yamaha R1 08 + pengar till min fördel ELLER Yamaha R1 09 och lägga en slant imellan.
Pratar alltså om ett byte från min Motard, och behöver lite synpunkter och åsikter.

Snapp fråga, Yamaha R1 08 + pengar till min fördel ELLER Yamaha R1 09 och lägga en slant imellan.
Pratar alltså om ett byte från min Motard, och behöver lite synpunkter och åsikter.

Ush, aja sålänge hälsan är i behåll, jag har nog brännt många av mina chanser till sommaren![]()
Pers hade jag valt 2009, mest för att den har lite mer nytt/elektronik. Är helt såld på hur snygg dentalen och svinen är, samt att jag gillar fronten mer och mer. Och ett speciellt ljud!
Men du har minst lika kul på 07/08 som på en 09.
Ær det enbart 1000cc som gæller? Hade jag valt hoj idag och tænkt mer bana æn gata så skulle det luta åt R6, inga problem att slanga med 600 heller.
Hör med Goffen, har vet mkt mer om 2005 vs 2009 samt R6. Han ger bra fakta/sin syn på skillnaden.
Lycka till i ditt val!
|
|
Påvens BMW R18 utauktionerad
Den 3 september 2025, under... |
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |