Sketsnack/Allmänt tjöt

Om någon har tråkigt och vill komma förbi på lite öl så är det helt ok!

0707444099

Jo de finns de men han skrev:


Kostar 200:-/tim på racketcentrum.

Jo men om man går dit efter stängning så finns det ju ingen som tar betalt =)
 
Last edited:
True Dat... :hihi

Nyss hemkommen från Kman efter fjädringsinställning och drivpaket byte. Första spontana tanken när man testade hojen efter inställning på vägen hem, Holy Hell en helt annan känsla, BRA mycket bättre än tidigare, rent sagt perfekt för mig.

Big Thanx... :tummenupp

Nu måste man ut och köra mer för att känna på ett... :hihi
 
Last edited:
Ja lite know-how, tid och en skruvmejsel kan förvandla en hoj mer än de flesta anar.
Det är riktigt fint att köra en hoj med balans och harmoni i fjädringen :)

Ser fram emot Bacardin ;)
 
Tja! Jag funderar på att dreva om för att få mer acceleration, ligger sällan i 270 ändå :va
Har läst mig till att man inte bör gå ner i drev fram för slitagetsskull så vad kan tex 6 extra kuggar bak göra hastighetsmässigt?
 
Tja! Jag funderar på att dreva om för att få mer acceleration, ligger sällan i 270 ändå :va
Har läst mig till att man inte bör gå ner i drev fram för slitagetsskull så vad kan tex 6 extra kuggar bak göra hastighetsmässigt?
En gissning är ca 15%. En kugg fram motsvarar ungefär tre bak i utväxling. Det är inte säkert att du kan hitta så stort bakdrev och du behöver dessutom byta kedja eftersom den du har inte kommer att räcka.
Billigast och enklast är helt klart en kugg mindre fram. Brukar vara lagom och det ökade slitaget... ja jag tror inte att du kommer att märka det. Skillnaden är inte stor imho
 
Kollade lite på landins länk och jag kan nog leva med hastighetsskillnaden. Om det nu inte sliter så mycket antar jag att det inte blir ett pizzadrev bak utan ett nytt fram, smidigast som du sa :tummenupp
 
Impulsköpte mig min första båt inatt. Invigde den i munksjön innan idag, blåste lite väl mycket kanske. 440 lång med en 40hk mercury, styrpulpet och 30 kärra. Skit nöjd :D Döpt den till Hajen :banana

1044869_10200682614721029_953857735_n.jpg
 
Vi måste garanterat testa att åka nåt efter. Han som hade den innan sa att han hade dragit en 130kgs snubbe efter, så tror man kan åka ring bakom iallafall. Märkte dock att en gammal lagning tog in lite vatten, men inte mycket men ska göra iordning det iallafall.

Hade vart ute i bunn hela dagen igår å fiskat med en kompis som nyss köpt båt. Så fort vi kom i land kollade jag blocket och hittade "hajen". Åkte och hämtade den klockan 12 inatt :tummenupp
 
Öh, körde igår mot Axamo flygplats på väg mot Tranemorundan. Ni vet dom 2 relativt goa kurvorna som kommer 300 meter efter rondellerna om man svänger av från Göteborgsvägen ... jag kommer med skjuts, lägger ner den strax i mitten av kurvan, precis då ser jag att det är som en lång bred lakritsrem av olja.

Tjoho säger det, glider några CM rakt åt vänster i nerlägget, med tur så får jag fäste direkt när oljan försvinner och klarar oss bra. Thanks to SMC kurser att inte släppa gas btw ;p

Men passa er, jag ringde räddningstjänsten att sanera. Osäker på hur lång tid dom tar på sig.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top