Sketsnack/Allmänt tjöt

Orkar inte räkna ut nu hur jag jobbar den helgen. Men jobbar ju natt i vilket fall så vill med skjuta :tummenupp
 
Då va man äntligen hojj ägare igen :-D. Lite oväntat faktiskt och plötsligt... Men nu står hon äntligen i garaget... En Yamaha RD 500 från 1984 :-D.
 
Då va man äntligen hojj ägare igen :-D. Lite oväntat faktiskt och plötsligt... Men nu står hon äntligen i garaget... En Yamaha RD 500 från 1984 :-D.

Det är en äkta klassiker med galenheter skrivna överallt! Grattis!
 
Last edited:
Stort Grattis, :tummenupp :yoparty :banana :fyllisar

Ute hela dagen på hojen nu då när du får köra helt själv ?!

Ja det var jag! Tyvärr har jag inte fått upp hojjen till Jönköping än då jag inte fått tag på något bra ställe att parkera den.. Ingen som har en ledig plats i garage i närheten av Tändsticksområdet? :)
 
Var det inte Bullens bror som hade garage på torpa?
 
Lektion nr 1: SÄTT ALDRIG SOPPA KRANEN TILL "PRI" NÄR NI STÄLLER IN HOJJEN FÖR NATTA!! :huvet Herre jäflar vad soppa den läcker nu... får dränera fuggarna och börja om...
 
Grillade hos farsan nyss. Kunde inte hålla mig ifrån att ta ut motarden och testa den en gång på bakhjulet :) Sund att man jobbar nu för blivit sugen på ett kvälls åk:rolleyes:
 
Skulle kunna tänka mig att bjuda över en trevlig dam för ett kvällsåk :banana

"joke"
 
Last edited:
Vädret är ju fint och jag är vaken och pigg. Ser fram emot en garageträff vid 11

Sant att det är fint men jag känner att det är lite för kallt, 6 grader just nu..

Det måste bli lite varmare om jag skall ge mig ut..
 
Vädret är ju fint och jag är vaken och pigg. Ser fram emot en garageträff vid 11

Får tack för trevligt sällskap och all hjälp av både Kalle, Danne och Goffe. Gixxern blev ju som natt och dag nu efter ordentlig inställning av fjädringen fram och bak. Grym skillnad för mig själv, körde en bekant sträckning för mig så jag visst på ett ungefär hur de känns och visst den är hårdare och småbulor känns med men den är inte så svajig som tidigare och slår inte tillbaka så hårt. samt svara snabbar vid nedlägg m.m.

Så än en ggn, tack för hjälpen. Får ta en ordentlig runda i veckan och verkligen känna på den. :Bugar :fakta
 
Last edited:
... Gixxern blevc ju som natt och dag nu efter ordentlig inställning av fjädringen fram och bak. Grym skillnad för mig själv, ... inte så svajig som tidigare och slår inte tillbaka så hårt. samt svara snabbar vid nedlägg m.m.
:Bugar :fakta
Precis vad jag ville höra :) Alla sporthojar har ju fullt justerbar fjädring och alltså stor potential att gå riktigt fint (balans mellan fram och bak - båda hjälps åt och jobbar i harmoni) om man bara skaffar sig kunskapen och tar sig lite tid att ställa in den. Kostar ju inte en krona heller
:tummenupp Mer sån feedback tack! :) :cool:

Bra däck och rätt inställd fjädring gör ju så oändligt mycket mer för väghållningen, upplevelsen och 'varvtiderna' än slip-on och liknande dyra tillbehör. Många får ju stora aha-upplevelser efter en setup, även fast det bara är originalutrustning på hojen.

Det jag inte förstår är hur tillverkarna kan ha så omatchad fjädring i vissa fall. Man kan ju tycka att en bas-setup borde vara för en förare på ca 85 kg inkl utrustning och sen med justermån på 10-15 kg upp och ner. Därefter kanske man får köpa eftermarknadsfjädrar, men vissa nyare hojar går ju knappt att få balans i....

Det här med fjädring kan ju inte vara några nyheter, framförallt inte för en koncern som äger Öhlins :rolleyes:
 
Last edited:
Fan va skoj Rav3n! Hann tyvärr inte prova själv, återkommer med feedback så fort jag är hemma igen. Tack K-Man för kunskap, hjälp & plats, tack ni andra oxå. Jag uppskattar det väldigt mkt.
 
På min gamla -05 SD skrapade jag kopplingskåpan vid nedlägg när fjädringen inte var riktigt inställd. :död

Så idag har man sålt ena Hertigen också.
 
Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Back
Top