Sketsnack/Allmänt tjöt

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Den var till en 2004 men var väldigt lik vår.

Vi får snacka ihop oss innan beställning av Zbomb och kanske dela på frakten. Man förlorar visst 6an i växelindikatorn (visar 1-5) men det kan jag leva med om det är enda nackdelen.
Andra såna visar 5an konstant och ger dålig tomgång.

En svårighet med 300 är att hitta en raksträcka som är lång nog för att sega sig upp sista biten när man kör 100 m/s tror jag

Ligger den och spärrar vid ett speciellt varvtal enbart på 6:ans växel?
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Någon sov vet från vilken säljare man ska köpa Kinakåpor?
Någon som skulle kunna hjälpa mig att beställa isf?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Den var till en 2004 men var väldigt lik vår.

Vi får snacka ihop oss innan beställning av Zbomb och kanske dela på frakten. Man förlorar visst 6an i växelindikatorn (visar 1-5) men det kan jag leva med om det är enda nackdelen.
Andra såna visar 5an konstant och ger dålig tomgång.

Mmm såg de, hittade en säljare som sålde bara den där ställskruven så beställer en sån.

Aha ja de är bara att hojta...

Någon sov vet från vilken säljare man ska köpa Kinakåpor?
Någon som skulle kunna hjälpa mig att beställa isf?

Svensk säljare eller Ebay Kina säljare ?!

Finns ganska många som säljer kåpor där om man bara söker, svårt dock att vet vem som är bäst eller bättre än nån annan.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Va dött det är i forumet :( Vad händer i garagen? Vårfixas det nåt? Hos mig har 125'an åkt upp på bänken igen. Spruckna oljeslangen är bytt och förgasaren som flödar över får en översyn. Vill få ihop den och få bort alla dess lösa delar från hyllorna så att jag kan börja med Gixxertoppen

MekMars2013.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jorå i mitt garage är de fullt ös igen. Kan inte vänta för länge på att göra de heller, nån gång kommer våren och man vill få färdigt det hela. blev ett litet temporärt nödbroms då ja insåg att de skulle kosta mer än de smakade att göra i ordning de befintliga kåpset:et. Men nu har ju lönen trillat in så de ska beställas ett mattsvart (tror ja blir snyggast) kitt från Kina. Åt de hållet som nedan.

black_fairing.jpg

Man kan läsa mer av mitt garage äventyr här: Relentless Pimpin'
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Va dött det är i forumet :( Vad händer i garagen? Vårfixas det nåt? Hos mig har 125'an åkt upp på bänken igen. Spruckna oljeslangen är bytt och förgasaren som flödar över får en översyn. Vill få ihop den och få bort alla dess lösa delar från hyllorna så att jag kan börja med Gixxertoppen

View attachment 381744

Här händer det massor.

20130123_192249(0).jpg20130318_193248.jpg20130318_195538.jpg

Nya GPR kolfiber, sjukt fräsha. Samt lackat grenröret matt-svart, verkar funka än så länge efter prov tur.

Även bromsok och pump från VTR SP1 är färdigt, samt lackat rött. Sjukt mycket vassare bromsar, helt galet. Givetvis nya röda stålomspunna bromslangar också, mumma!

Beställt litet kit från ebay också för att skicka på lite värme under handtagen, blir kul och se hur det kommer funka.

Ska även beställa snake-skin tank pads och tank protector, så det blir gummi och bra grepp när jag ska ligga som en gud i kurvorna och när jag ska bromsa ;)

Puss på er.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan rekommendera Tank Tredz om man vill ha nått med bra grepp som inte sticker ut och är relativt osynligt, dom är tunna men bra grepp.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Nä det var skönt! Långkallingar och värmetröja och gasen i botten =)
Var lite småkyligt i 170 på E4an, men var så roligt att jag glömde frysa haha
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Testade frugans zr7 en sväng idag, verkar som om det ska bli vettigt väder imorgon med så ska nog ta å slänga i batteriet i SMTn så man kan plocka ut den med :)
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Faan jag vill med köra.. Dags att ta hojen på kärran till jobbet å tvätta å skit. Kan testa den där såfall :)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Har två inbjudningar till torrentday.com om det är någon som är sugen på bra torrentsida. Ratio-sida.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
bild-708846.JPG


Innebandy + skadat ligament = Kompanismörj för önskan om sen vår, gärna en 3-4 veckor bort :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Fick lite insider tips om att Polisen kommer stå och monitorera E4 från bron innan Ekhagen så man håller avståndet till framförvarande, 2500:- i böter blir de om man åker dit för det.

I övrigt lär de vara gott om snutar i farten denna helg i stan.

Innebandy + skadat ligament = Kompanismörj för önskan om sen vår, gärna en 3-4 veckor bort :D

Surt, ja de håller ja med om då ja måste fixa lite till med hojen innan de blir premiär.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top