Skeppsholmsdagen 2008 14/9

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:
Den första länken va prutt,den andra säger bara söndag.
Was is richtich ?

:va måste dom lägga sånt när jag inte är i sthlm :(
Hade ju vare kul å kolla på men men vad är ett blåber i lingonskogen :lol

Den första länken va prutt,den andra säger bara söndag.
Was is richtich ?

Solly. Nu har jag fixat länkarna.

Ja du har rätt ser jag nu, min rubrik var optimistisk. Det är söndagen som är officiella evenemangsdagen. Jag trodde det var bägga dagarna eftersom båten jag är maskinist på har instruktioner att ska kasta loss vid 14-15 tiden på lördagen för att gå in mot Skeppsholmen.
Det var tydligen bara för att ha oss där i tid till söndagen.

Hilsen
J

Last edited:
Solly. Nu har jag fixat länkarna.

Ja du har rätt ser jag nu, min rubrik var optimistisk. Det är söndagen som är officiella evenemangsdagen. Jag trodde det var bägga dagarna eftersom båten jag är maskinist på har instruktioner att ska kasta loss vid 14-15 tiden på lördagen för att gå in mot Skeppsholmen.
Det var tydligen bara för att ha oss där i tid till söndagen.

Hilsen
J

Ok,söndag om det inte är hojväder.
Får man knata ner i maskinrummet,å straffvarva stånkan lite ?

Helt korrekt.
Precis tvärt emot amrikanska tjockon,som bara väsnas,och är sävliga i temperamentet.

En smällfet lard-ass-amerikanska på 200 kg som ställer sig på trampan på sin damcykel med 40 cm hävarm ger....... 782 Nm. Bräcker vilken ittaljensk rugguggla som heLlst! :tungan

Humm, det där skulle ju kunna vara lite kul att gå å kika på. Antingen det eller åka till Rörken å fota lite. Nu blev det jobbigt :gnissla

Jag tror att vi förtöjer vid Östra Brobänken på Skeppsholmen vid runt 1700 om jag inte har några maskinproblöem på vägen. Jag är kvar ngn timme och eftersläcker, då kan jag visa maskineriet om jag inte hunnit bli för packad.

Last edited:
En smällfet lard-ass-amerikanska på 200 kg som ställer sig på trampan på sin damcykel med 40 cm hävarm ger....... 782 Nm. Bräcker vilken ittaljensk rugguggla som heLlst! :tungan

Jag tror att vi förtöjer vid Östra Brobänken på Skeppsholmen vid runt 1700 om jag inte har några maskinproblöem på vägen. Jag är kvar ngn timme och eftersläcker, då kan jag visa maskineriet om jag inte hunnit bli för packad.

:D :D :D

Regnfritt insegel till staden.

De hästkraftstinna båtarna ligger på Skeppsholmen till en bit efter 16 imorgon söndag om ngn vill komma förbi och titta. Efter 1400 är jag där och visar då gärna maskineriet för bensinmotorintresserade hojåkare.

Bifogat

• IMG_0317.JPG
    IMG_0317.JPG
    62.8 KB · Visningar: 448
  • IMG_0318.JPG
    IMG_0318.JPG
    79.2 KB · Visningar: 463
  • IMG_0324.JPG
    IMG_0324.JPG
    45 KB · Visningar: 445
  • IMG_0326.JPG
    IMG_0326.JPG
    47.4 KB · Visningar: 58
  • IMG_0329.JPG
    IMG_0329.JPG
    65.3 KB · Visningar: 436
  • IMG_0331.JPG
    IMG_0331.JPG
    56.5 KB · Visningar: 607
  • IMG_0334.JPG
    IMG_0334.JPG
    48.3 KB · Visningar: 444
Jag var ner dit en sväng, strax före 1800 dock, och det var rätt dött överallt :( Hade gärna gått på lite rundvandring, men jag fick puttra hem lite lätt besviken igen :(

Jag var ner dit en sväng, strax före 1800 dock, och det var rätt dött överallt :( Hade gärna gått på lite rundvandring, men jag fick puttra hem lite lätt besviken igen :(

Jag tror bestämt att Jörgen pratade om lördagen i sitt inlägg.

Jag tror bestämt att Jörgen pratade om lördagen i sitt inlägg.
Jag måste hålla med dig! Jag är även rätt övertygad om att dagen jag var där var en lördag, ty det var dagen mellan fredag och söndag. Men jag var tyvärr lite senare än planerat.

Edit: Jag måste ge dig en eloge för den vackra avataren. Det måste ha varit en väldigt snabb fotograf som hann ta kort på den uiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilin!

:D

Last edited:
Jag måste hålla med dig! Jag är även rätt övertygad om att dagen jag var där var en lördag, ty det var dagen mellan fredag och söndag. Men jag var tyvärr lite senare än planerat.

Jo jag var där from förtöjning 17 till ca 1900 på lördagskvällen, sedan tog jag at maskingängen från T26 och T46 på tändkuletur resten av kvällen.

På söndagen anlände jag med lätt huvudvärk kl 1400 då jag började värma upp maskineriet ända tills losskastningen som skedde ca 30 minuter försenad ngn gång efter 1630.

Jag hann med att visa maskineriet för ett 20-tal personer av vilka några var hojåkare. De flesta under söndagen. Jag minns dock inte deras namn eller nick.

Synd att vi tydligen gick om varandra. Men jag har varit på maskinist på denna båt i 19 år så det blir säkert fler chanser. Annars kan du ju slå mig imorgon, då tänkte jag komma till Barkarby med hojen :D

Jag tog några bilder när vi under söndagen gick hem i nära-nära-pilformering i 37 kn. Jag kan lägga upp dom när jag är hemma nästa gång.

Hilsen
J

Last edited:
Synd att vi tydligen gick om varandra. Men jag har varit på maskinist på denna båt i 19 år så det blir säkert fler chanser. Annars kan du ju slå mig imorgon, då tänkte jag komma till Barkarby med hojen :D
Ja, nu blev jag ju ännu mer sugen på att se dom live inuti! :7peta
Jag kanske dyker upp imorrn, beror lite på hur mycket det regnar. Får se om det ges något tillfälle att :whip dig då! ;) Fast som vanligt är det väl jag som åker på't :gnissla

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul