Skeppsholmsdagen 2008 14/9

Jaha, du pysslar med T46 ser jag.......

Missminner jag mig inte var det väl där HM Konungen steg ombord på söndagen för en lite tur.
Själv stod jag på halvdäck på HMS Vinga och hoppades innerligt att HM K skulle köra förbi (jag var VO så det skulle innebära sjukt mycket mera arbete, jag var inte sugen på det med en liten hjärnskakning)

Missminner jag mig inte var det väl där HM Konungen steg ombord på söndagen för en lite tur.
Själv stod jag på halvdäck på HMS Vinga och hoppades innerligt att HM K skulle köra förbi (jag var VO så det skulle innebära sjukt mycket mera arbete, jag var inte sugen på det med en liten hjärnskakning)

:näsblod "Glömde ihåg" att komma ner till dig, men jag ska väl till Pinan vad det lider. De visste inte ens att jag var hemma, annars hade det varit jag som kom ut till er nu igår som, och hade varit med på de skojsiga testerna... ;)
Men nu får ni hålla tillgodo med Ingmar istället :blah

Synes broder

G.M.Y

Ja nu fick du nöja dig med mig istället! :D

Tack för rundturen! :Bugar :tummenupp
Det var otroligt intressant att få se hur det ser ut på insidan, vilket jag aldrig gjort förut. :landkrabba
Jag insåg rätt snabbt att det är tur att jag inte har ditt jobb för då skulle jag nog ständigt vara blåslagen. :kryckor

Till Fältskären kan man väl inte säga mycket annat än... :hördu :tomten :whip :ajjabajja
Fast du har ju sett den förut så... :tungan

:näsblod "Glömde ihåg" att komma ner till dig, men jag ska väl till Pinan vad det lider. De visste inte ens att jag var hemma, annars hade det varit jag som kom ut till er nu igår som, och hade varit med på de skojsiga testerna... ;)
Men nu får ni hålla tillgodo med Ingmar istället :blah

Synes broder

G.M.Y

Nu ligger jag hemma i K-na sjukskriven veckan ut så vi hade ju inte träffats ändå......

Kanske dyker upp en topp till dig inom den närmaste framtiden, motorn är på renovering nu.

Ja nu fick du nöja dig med mig istället! :D

Tack för rundturen! :Bugar :tummenupp
Det var otroligt intressant att få se hur det ser ut på insidan, vilket jag aldrig gjort förut. :landkrabba
Jag insåg rätt snabbt att det är tur att jag inte har ditt jobb för då skulle jag nog ständigt vara blåslagen. :kryckor

Man är ganksa blå över hela kroppen när man kommer på nya fartygstyper, det hör till jobbet....

Last edited:

Jo det var han som köpte båten -87. Jag har dock bara varit med sedan -89.
Kul att se att HTM Landsort vart ett så lyckat projekt. Jag har dock inte varit inblandad.
Hoppas din hjärnskakning gett med sig.

Annars får jag trösta dig med lite bilder från vår hemfärd till Gålö.

/Maskinsvinet

Bifogat

• IMG_0335.JPG
    IMG_0335.JPG
    40.1 KB · Visningar: 398
  • IMG_0337.JPG
    IMG_0337.JPG
    36.2 KB · Visningar: 396
  • IMG_0338.JPG
    IMG_0338.JPG
    38.8 KB · Visningar: 399
  • IMG_0341.JPG
    IMG_0341.JPG
    45.4 KB · Visningar: 407
  • IMG_0342.JPG
    IMG_0342.JPG
    40.6 KB · Visningar: 393
  • IMG_0343.JPG
    IMG_0343.JPG
    36.5 KB · Visningar: 390
  • IMG_0344.JPG
    IMG_0344.JPG
    38.6 KB · Visningar: 402
Last edited:
Jo det var han som köpte båten -87. Jag har dock bara varit med sedan -89.
Kul att se att HTM Landsort vart ett så lyckat projekt. Jag har dock inte varit inblandad.
Hoppas din hjärnskakning gett med sig.

Annars får jag trösta dig med lite bilder från vår hemfärd till Gålö.

/Maskinsvinet

Hur är det, har ni fått ordning på PC så att ni kan köra betalande gäster/charter med båtarna? Har för mig att jag hörde något för några år sen att det sket sig med behörigheterna pga ingen hade några civila papper?

Isotta är mulligt....

Hur är det, har ni fått ordning på PC så att ni kan köra betalande gäster/charter med båtarna? Har för mig att jag hörde något för några år sen att det sket sig med behörigheterna pga ingen hade några civila papper?

Isotta är mulligt....

Det gäller de andra fartygen i veteranflottiljen, de kör in sina pengar via sponsorturer och måste ha passagerarcert. Jag tror att det bara är Ystad som väntar på sina certifikat nu. Spica har nyss fått vad jag vet.

Ja Isottor besynnerliga men roliga motorer. Trots 19 år med dess motorer så upphör de inte överraska mig. Imponerande vikt/effekt för sin tid får man tillstå. :D

Det gäller de andra fartygen i veteranflottiljen, de kör in sina pengar via sponsorturer och måste ha passagerarcert. Jag tror att det bara är Ystad som väntar på sina certifikat nu. Spica har nyss fått vad jag vet.

Ja Isottor besynnerliga men roliga motorer. Trots 19 år med dess motorer så upphör de inte överraska mig. Imponerande vikt/effekt för sin tid får man tillstå. :D

Var det inte så att det var flygplansmaskiner från början? Eller är jag helt ute och reser?

Har haft nöjet att se de flesta i aktion utav de nu aktiva båtarna, synd bara att man inte jobbar så mycket i S-holms området längre. Skulle gärna åkt med nån gång. Är det fortfarande Gålö-dagen som gäller om man vill åka med som "civilist"?

Last edited:
Var det inte så att det var flygplansmaskiner från början? Eller är jag helt ute och reser?

Har haft nöjet att se de flesta i aktion utav de nu aktiva båtarna, synd bara att man inte jobbar så mycket i S-holms området längre. Skulle gärna åkt med nån gång. Är det fortfarande Gålö-dagen som gäller om man vill åka med som "cvilist"?

Jo det är korrekt, det satt tex Isotta i capronibombarna. Det var också W-motorer fast W12 isf W18 som sitter i MTB.

Jo det är korrekt, den dagen var tyvärr nu i helgen.

Men du kan ju gå med i Föreningen MTB-veteraner och vara med på ngn av båtarna. Det brukar behövas kunnigt folk. http://www.mtbveteraner.org/
Men det är klart, är du inte så ofta i sthlm längre kanske det är bökigt :gnissla

Jag visade maskineriet så mycket jag hann när vi låg på Skeppsholmen. Men vi är ju ofta ute på Gålö och mekar. Det går säkert att ordna besök om du bara vill återse de törstiga damerna. Nu för stunden har jag dock stressigt då min egna veteranbåt ska upp på land och täckas mm. Men om några veckor är det lugnare.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...