Skavsår av sadeln...

Jag fick det efter ett tag^^ men det gick över när man hade vant sig lite, inget att oroa upp sig över

hahahahaahhaahhaah jag rider själv men vägrar ge mig in i det forumet! o såna problem har jag heller aldrig stött på. :D:D:D:D

fan va vi tjejer är konstiga.

:rofl

Hahaha...

(jag skrattar inte åt problemet, vilket jag kan anta är oerhört smärtsamt, utan det delikata i att diskutera det på Buke...)

Jag har ett liknande dock endast lätt irriterande problem, sommartid, när jag kör motorcykel, spricker alla mina kallingar i grenen.

Visst, det blir luftigt och bra runt klockspelet men det är ju ändå irriterande.

Det enda jag kan tänka mig att det beror på är att jag på något sätt hasar fram och bak på sadeln så att jag sträcker sönder kallingarna.

Nåja, kallingar är billiga, slipper jag skavsår på nöjesparken så köper jag gärna nya!

fan va vi tjejer är konstiga.

:rofl

DET har du fullständigt rätt i, men ni är på något sätt ändå ganska attraktiva.

Last edited:
Jag brukar puffa upp pungen och sitta på den när jag kör. Blir lite som att sitta i en bean bag. (dock inte jag på bilden)

Bifogat

• 800px-Sitzsack-Studio.jpg
    800px-Sitzsack-Studio.jpg
    95.6 KB · Visningar: 97
Jeez, folk kommer ramla av längst vägarna..

Får skav i knävecken jag..dumma lederhosen. Men nu vet jag -Vaselin.

Va är det du får det utav? är det kalsongerna eller är det skav ifrån sadeln som gör det? åka i tights kan la funka? (underställ utan kalsonger). Annars så vet jag inte riktigt... för låg/hög sadel?

Jag brukar puffa upp pungen och sitta på den när jag kör. Blir lite som att sitta i en bean bag. (dock inte jag på bilden)

Fan, nu fick jag minnesbilder från något gammalt "Ripleys believe it or not"-avsnitt där de tog upp fallet om en kille som hade fått elefantitis i pungen... Det såg faktiskt ut ungefär sådär:zpy

TS ömmar det mellan benen på dig eller? Undrar vad du gör på bukefalos. :va

:tuttar:D

Om vi nu ska försöka vara lite allvarliga...

En del tjejer har faktiskt så stora problem med detta så att de gör kirurgiska ingrepp då de får skav när de rider, cyklar etc. Så kallad intimkirurgi har blivit allt vanligare inom den privata vården.

Dags att införa riktiga skinnställ när man rider..de där tunna ridbyxorna är ju inget vidare.

Edit http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=520571
En till tråd i samma ämne..

Last edited:
Om vi nu ska försöka vara lite allvarliga...

En del tjejer har faktiskt så stora problem med detta så att de gör kirurgiska ingrepp då de får skav när de rider, cyklar etc. Så kallad intimkirurgi har blivit allt vanligare inom den privata vården.

Dags att införa riktiga skinnställ när man rider..de där tunna ridbyxorna är ju inget vidare

Precis, det kan ju vara så att i värsta fall är det inte hennes trosor/byxor det är fel på.
Skavet nertill kan ju faktiskt också bero på hur hennes "fysik" nertill är utformad, dvs att hon inte har tillräckligt med "naturliga skydd" nertill för att skydda det "allra heligaste".
Hennes inre och yttre blygdläppar kanske är alldeles för små i propotion till hennes klitoris, och när man gränslar så blir det ju en större glipa mellan blygdläpparna vilket gör att hennes känsliga punkt blir ännu mer blottad och utsatt, så hon kanske får skav av just den anledningen?
Låter inte skönt. :död

Last edited:
Jag är mer fundersam på om det kommer säljas mer vaselin nu när alla som ska klämma i och av sig ett läderställ är insmorda i vaselin. Nästa tanke, kommer vi få se en helt ny typ av MC relaterade olyckor nu när folk slinker ut och in i sina ställ utan kontroll...
Beware of the Vaseline!!!!

my god.. måste vi prata blygläppar, klitoris..gränslar hit och dit..man blir ju..alldeles till sig..smörja in med babyolja.. GAAAAh:huvet
:arsele:whip

Fan gör som vi tävlingscyklister -cykelbyxor med inlägg, funkar fin fint borde göra för brudar också.

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back