Skattefinansierad semester av mona sahlin

:tummenupp http://www.mynewsdesk.com/se/view/news/en-norsk-genomsnittsloen-ligger-paa-42-200kr-1734

Genomsnittslönen i Sverige är 27kkr/mån och mer än så kan väl ingen begära och samtidigt anse att vi alla ska vara jämlika?

Man undrar ju vad Ohly tjänar... :va Knappast mer än 27kkr/mån va?

Sällan jag försvarar Ohly men han är faktiskt trogen sin politik, han skänker en hel del av sin inkomst tillbaka till partiet.
Så säga vad man vill, men han är i alla fall äkta.

Sällan jag försvarar Ohly men han är faktiskt trogen sin politik, han skänker en hel del av sin inkomst tillbaka till partiet.
Så säga vad man vill, men han är i alla fall äkta.

Skänker o skänker... Är det inte så att partiet kräver tionde av sina medlemmar? Det är alltså närmast en del av den kommunistiska roffarmentaliteten.

Finns det någon som är skadlig för sverige så är det Mona Sahlin. Jag skulle bli förvånad om hon sitter kvar speciellt länge.

Men i maktens korridorer dunkar man varandra i ryggen och ger varandra friheter vanliga människor inte skulle våga drömma om.

Finns det någon som är skadlig för sverige så är det Mona Sahlin. Jag skulle bli förvånad om hon sitter kvar speciellt länge.

Men i maktens korridorer dunkar man varandra i ryggen och ger varandra friheter vanliga människor inte skulle våga drömma om.

Precis, jag har sedan tidigare gett henne 6mån efter valet och står fast vid det.
Att göra det direkt efter valet är inte ett alternativ rent strategiskt.

självklart inte, men tror du allvarligt att hon får vara ifred där nere?

jag hoppas som många andra att hon kanske ska söka sig ett annat jobb.. trots att jag inte röstade som merparten i den här klagotråden

Hoppas verkligen inte att hon söker ett nytt jobb, tänk att kliva in genom dörren på kontoret och bli presenterad för sin nya arbetskamrat Mona :mardrömmar

Edit: fast det skulle ju vara lite roligt att få ett paket levererat av MC-budet Mona.

Last edited:
Jag ska se vad min arbetsgivare tycker om att jag smiter iväg en vecka till Samoa samtidigt som jag stämplar fulltid i lönesystemet...

Det där beror ju lite på vad man har för arbetssituation. Du jobbar knappast 16h/dag sju dagar i veckan utan övertidsersättning heller? Det är väl inte en allt för kvalificerad gissning att de flesta politiker har samlat ihop ganska mycket obetald övertid under valperioden.

Jag har sk förtroendearbetstid och skulle i princip kunna sticka en vecka till Samoa med bibehållen månadslön men jag har och andra sidan ingen övertidsersättning heller det jämnar liksom ut sig. Och i slutänden är det ändå jag som tillbringar mer tid på jobbet än vad min årslön motiverar.

Mycket kan man klandra Mona för men att hon tar lite kompledigt efter valarbetet har jag ganska stor förståelse för.

Det där beror ju lite på vad man har för arbetssituation. Du jobbar knappast 16h/dag sju dagar i veckan utan övertidsersättning heller? Det är väl inte en allt för kvalificerad gissning att de flesta politiker har samlat ihop ganska mycket obetald övertid under valperioden.

.

Mycket möjligt att Mona och Fredrik jobbar så mycket men det där gäller verkligen inte valfri riksdagsman (eller för den delen lat kommunpolitiker.). Och samma regler gäller väl för de andra riksdagsmännen?

Med tanke på att Bodström, förutom att slita hund i riksdagen, hann skriva böcker, vara ledamot i kyrkofullmäktige, advokat, ordförande i Ecpat och stryelseledamot i Pysslingen, så kanske en riksdagsmannapost snarare motsvarar 16 timmars jobb per 7 dagar. Och då tar jag i i överkant.

Edit: Dessutom är han fyrabarnspappa och därmed känns argumentet att han suttit och skrivit böckerna helt på sin fritid som något urholkat.

Last edited:
Det är väl inte en allt för kvalificerad gissning att de flesta politiker har samlat ihop ganska mycket obetald övertid under valperioden.

J.

Det är just det, de har mest sannolikt förhandlat bort sin rätt till övertidsersättning mot högre lön och ev. fler semesterdagar. De har således ingen rätt till nån övertidsersättning oavsett...
Oreglerad arbetstid, inte helt ovanligt i privat sektor heller.

Arbetstagare med oreglerad arbetstid

"Om du har oreglerad arbetstid gäller inte de ovan beskrivna bestämmelserna i Alfa om arbetstidens längd och förläggning, övertid och övertidsersättning m m. Inte heller gäller arbetstidslagens regler för dig med oreglerad arbetstid. "

Alltså, att då smita undan på semester under arbetstid kan väl inte ens den mest inbitne sosse se som en självklarhet :va

Last edited:
Valarbetet är för Socialdemokraterna och hon tog bondpermis från Riksdagen... eller skall riksdagen tycka synd om alla valarbetare nu då eller?

Det jag egentligen skulle vilja veta är vad som är praxis för riksdagsmännen. Hur brukar de göra. Jag hajar problemet när Bodström drar iväg flera månader men samtidigt är jag nyfiken på hur kortare semestrar brukar hanteras. Är Sahlin den första som tar bondpermis eller är hon bara en i mängden?!

Det jag egentligen skulle vilja veta är vad som är praxis för riksdagsmännen. Hur brukar de göra. Jag hajar problemet när Bodström drar iväg flera månader men samtidigt är jag nyfiken på hur kortare semestrar brukar hanteras. Är Sahlin den första som tar bondpermis eller är hon bara en i mängden?!

+1 på det.

Jag tror inte hon är ensam direkt. Men att det förstoras pga att det är just hon.

Som om de berodde på att jag bor i norrland.. :huvet

Nåja. Vad är det, 95% som röstar rött i Norrland? ;)

Last edited:

Jag är övertygad om att hon är en i mängden, men eftersom det är hon så blåses det upp.

Frånvaro från rikdagen tror jag att folkpartisterna var värst med; vill minnas att Kalla fakta gjorde ngt program om det.

Nåja. Vad är det, 95% som röstar rött i Norrland? ;)

Knappast.. vad är det du vill frammföra? att norrlänningar går mer på bidrag än övriga sverige och därför röstar rött? kom igen..

...Beror det på att du tycker Mona Sahlin är snygg? :va

om du läst tidigare inlägg hade du inte behövt skiva de där, jag gillar hon inte heller.. men jag röstar ju inte på självaste personen när jag går till vallokalerna utan på deras politik, jag är mer långsiktig än så

Last edited:

du tror säkert att det springer runt isbjörnar här också

Edit: det jag ville framföra var vad du anser on norrlänningar, slöa och går på bidrag mao.. verkligheten är nog inte är som du tror..

nu tänker jag inte skriva mer i denna tråd

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP