Skattefinansierad semester av mona sahlin

Hur kan hon dra in 140k i månaden, men ändå lyckas se ut som hon sitter i en etta och pimplar vin och röker hela dagarna?!? Helt otroligt...

Det skulle också vara intressant att veta hur man motiverade att hon skulle ha en lön likvärdig vår statsminister. :va

Hur kan hon dra in 140k i månaden, men ändå lyckas se ut som hon sitter i en etta och pimplar vin och röker hela dagarna?!? Helt otroligt...

Det skulle också vara intressant att veta hur man motiverade att hon skulle ha en lön likvärdig vår statsminister. :va

Man motiverar det med att de anser att Socialdemokraternas ledare är likställd med statsministern.
Så nej, det är inte hon personligen som fått lönen utan hennes befattning.

Man motiverar det med att de anser att Socialdemokraternas ledare är likställd med statsministern.
Så nej, det är inte hon personligen som fått lönen utan hennes befattning.

Jag tycker moderaterna borde höja Reinfeldts lön tills S går i konkurs :D
Svensk näringsliv går säkert med på sponsring.

Jag tycker moderaterna borde höja Reinfeldts lön tills S går i konkurs :D
Svensk näringsliv går säkert med på sponsring.

Nu är det ju inte Moderaterna som sätter statsministerns ersättning. ;)

Och tyvärr så lär Moderaterna gå i konkurs före Sossarna... deras kassa är vansinnigt stor och ökar hela tiden med alla bidrag från diverse fackföreningar och storföretag.

Förmodligen har hon jobbat dag och natt sju dagar i veckan under en längre period och tänkte väl att hon kunde kompa ut en veckas ledighet...

Har man 140.000:- / mån för att leda S till tidernas sämsta val så lär ju övertid ingå i den kalkylen.

För min del är det kanon, jag ser hellre henne överbetald medelst skattepengar, än sittande på makten för hela sveriges ekonomistyrning. 2,200.000 SEK / år är ett lågt pris för att hålla henne och hennes tomtearmé från maktpositionerna!

Och tyvärr så lär Moderaterna gå i konkurs före Sossarna... deras kassa är vansinnigt stor och ökar hela tiden med alla bidrag från diverse fackföreningar och storföretag.

Vilka storföretag sponsrar S?

Last edited:

Att Sahlin ska ha samma lön som statsministern är jäkligt märklig. Visar ju bara hur snett de tänker i den här typen av frågor. Gissningsvis har socialdemokraternas ledare vant sig vid att ha en statsministerlön och skulle kanske få byta ner sig i levnadsstandard om de bara skulle få riksdagslönen. Svårt att motivera någon form av jämnställdhet här. Sahlin är inte mer än en oppositionspolitiker och ledare för Socialdemokraterna. Knappast lika ansvarskrävande som att vara statsminister.

När det gäller hennes framtoning har de säkert anlitat någon från Hollywood som hjälper till att ta fram rätt kläder och sminkar upp henne. Allt för att hon ska gå hem hos folket som vanliga Mona - en av dem. Hade nog haft större respekt för såväl kungahuset och Socialdemokraterna om de slutade låtsas vara en av folket. De kan aldrig bli det. Socialdemokraterna är vår nya adel efter att ha styrt landet huvuddelen av de senaste 70 åren.

Att Sahlin ska ha samma lön som statsministern är jäkligt märklig. Visar ju bara hur snett de tänker i den här typen av frågor. Gissningsvis har socialdemokraternas ledare vant sig vid att ha en statsministerlön och skulle kanske få byta ner sig i levnadsstandard om de bara skulle få riksdagslönen. Svårt att motivera någon form av jämnställdhet här. Sahlin är inte mer än en oppositionspolitiker och ledare för Socialdemokraterna. Knappast lika ansvarskrävande som att vara statsminister.

När det gäller hennes framtoning har de säkert anlitat någon från Hollywood som hjälper till att ta fram rätt kläder och sminkar upp henne. Allt för att hon ska gå hem hos folket som vanliga Mona - en av dem. Hade nog haft större respekt för såväl kungahuset och Socialdemokraterna om de slutade låtsas vara en av folket. De kan aldrig bli det. Socialdemokraterna är vår nya adel efter att ha styrt landet huvuddelen av de senaste 70 åren.
Ja, klasslöshet är nog sedan länge avskaffat som mål och proletär vet hon antagligen inte ens vad det är för något.

Får se nu.. Bodström fick NEJ och valde att sluta..

Mona valde att inte fråga..
UNDRAR om hon kör gamla vanliga "Det är bättre att be om ursäkt än att fråga om lov". Sen vill varken hon eller press sekreteraren svar på varför hon inte var i riksdagen.. MED lön.

Sjukt dåligt och lågt.
Men det är ju klart.. Nu kan de ju inte klandra någon annan om DE gör så.

Det finns ju inget regelverk runt detta, så hon verkar inte ha brutit mot någon regel. Man kan ju också anta att man som partiledare jobbar rätt mycket övertid under ett valår. Det borde ju gå att kvitta.

Det finns ju inget regelverk runt detta, så hon verkar inte ha brutit mot någon regel. Man kan ju också anta att man som partiledare jobbar rätt mycket övertid under ett valår. Det borde ju gå att kvitta.

Som riksdagsman har man ett förtroendeuppdrag. Att delta i valrörelsen är en del i detta uppdrag. Finns nog en anledning varför man är så restriktiv med att bevilja ledighet från sina riksdagsuppdrag. Att man efter alla dessa år inte inte funnit något lämpligt sätt tyder på det.

Åtminstone borde de inte kunna ta emot full betalning om det uppdagas att de tagit ledigt på eget bevåg. Det är ju ett slag i ansiktet på väljarna som får betala för denna lekstuga. Jag ser detta som en förtroendefråga. Antingen löser man så att riksdagsmännen kan ta ledig på legitim väg eller så får man se till att sätta stopp för den här typen av fasoner. Inget företag skulle acceptera liknande företeelser. Att någon åker på semester oanmäld - utom möjligtvis för den närmsta riksdagsgruppen som får täcka upp så gott det går.

Hela den här historien är naturligtvis fantastisk bra för oss som inte gillar sossar. Måtte Mona sitta och mygla många år till som riksdagskvinna och S-överhuvud.
:tummenupp

hon kan ju faktiskt jobba även fast hon inte är i sverige.. (nej jag är inte moderat, men jag gillar inte mona heller) Hur motiverar man att nån i rikstan ska tjäna 140k för huvutaget? Va tjänar Mod egentligen?

hon kan ju faktiskt jobba även fast hon inte är i sverige.. (nej jag är inte moderat, men jag gillar inte mona heller) Hur motiverar man att nån i rikstan ska tjäna 140k för huvutaget? Va tjänar Mod egentligen?

Svårt med möten... och uppenbarligen har hon tagit just ledigt och inte varit och jobbat i Thailand.

Nån... du menar som Statsministern... ptja, det är fortfarande lågt betalt jämfört med många andra statschefer.

Tror du allvarligt talat att hon jobbar nere i thailand?.

Beror på vilka toppar du kollar på men 140.000:- (eller 1,680.000/år) är inte i närheten av topplönerna, de ligger på det dubbla och uppåt.

Är det då märkligt om partiledaren för sveriges stösta parti har den lön hon har? Två tredjedelar av hennes lön betalas väl f.ö. av partiet och inte av skattepengar?

DET FINNS INGET VETTIG SOCIALDEMOKRAT SOM VILL TA ÖVER DET SJUNKANDE SKEPPET!!

/KentW

Nej och tacka fan för det för det är ju dessa individer som har borrat massvis med hål i skrovet under hela 1900-talet.
Det skulle ha varit skoj att se hur Sverige hade sett ut idag om det hade varit ett annat styre under merparten av senare delen av 1900-talet, den som betydde något vill säga.
Jag säger inte att det per automatik skulle ha varit mycket bättre, eller bättre alls. Men lite skillnad :confused:

Är det då märkligt om partiledaren för sveriges stösta parti har den lön hon har? Två tredjedelar av hennes lön betalas väl f.ö. av partiet och inte av skattepengar?

Nja en av dom 2/3 är väl facket som sponsrar?

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park