Skateboard - Old school?

Vi har gubbskate, +25år på inomhusstället i Halmstad på torsdagar. Då är det t.o.m några på 38-45år som är med också, vi har förbannat trevligt! I vår blir Sveriges nya betongpark klar också, Halmstad plaza skatepark!
Finns nog inget roligare sätt att slå sig än i en miniramp :tummenupp

Finns det någonstans man kan köra lite flat skimboarding?

Jag har prövat på skimboarding i samband med att jag varit iväg och försökt vågsurfa men då har det alltid varit på vattnet efter vågorna vid strandkanten...
Eftersom vi inte har några vågor värda namnet i Sverige är jag mer nyfiken på om det finns något ställe där man skulle kunna köra lite flat skimboarding?

Tror att du borde kolla in mitt senaste blogginlägg så kanske du märker det finns bra vågor i Sverige med :tummenupp Halmstad har förövrigt bra skim-ställen, en kompis kör mkt sånt, gör filmer mm

Last edited:
Har precis flyttat från Ekedalen till Tidaholm, så nu behöver jag inte ta bilen till kickboxningsträningen på måndagar. Tog idag brädan istället och fick direkt återuppleva hur dj*vla jobbigt det är att sparka sig fram, alternativt få svart på vitt på vilket dåligt flås man har i skrivande stund. Ska se om man kan ta sig en timme eller två till att få igång lite trickande i veckan. En och annan ollie upp på någon parkbänk borde man väl få till.

Har precis flyttat från Ekedalen till Tidaholm, så nu behöver jag inte ta bilen till kickboxningsträningen på måndagar. Tog idag brädan istället och fick direkt återuppleva hur dj*vla jobbigt det är att sparka sig fram, alternativt få svart på vitt på vilket dåligt flås man har i skrivande stund. Ska se om man kan ta sig en timme eller två till att få igång lite trickande i veckan. En och annan ollie upp på någon parkbänk borde man väl få till.
Köp en 8´5-bräda och sätt på mjukare hjul, så kan du pumpa runt och göra lite ollies. Oldschool! :tummenupp

Ja en blå med röda hjul. :)
Min var röd med röda hjul. Den användes mest för att tolka bakom någon som cyklade. Tills den ena trucken totalhavererade.

Den här saken rullar en kompis omkring på ibland. Han tyckte den var lite trög att styra. Någon som kan se varför? :hihi

Bifogat

• skejtbård.jpg
    skejtbård.jpg
    147.8 KB · Visningar: 75
Någon som minns Sommarlovsmorgons "Sk-8"? Det var en klockren uppladdning inför det sommarlovets långa skate-dagar. :)

Här är en lite mer modern film.
[YOUTUBE-ID]JLT81P1-_G0[/YOUTUBE-ID]

Min var röd med röda hjul. Den användes mest för att tolka bakom någon som cyklade. Tills den ena trucken totalhavererade.

Den här saken rullar en kompis omkring på ibland. Han tyckte den var lite trög att styra. Någon som kan se varför? :hihi

Kanske läge att vända tillbaka främre trucken? :D

Snyggt prank, eller har han lyckats för egen maskin? :tummenupp

Kanske läge att vända tillbaka främre trucken? :D

Snyggt prank, eller har han lyckats för egen maskin? :tummenupp
Kanske det kanske. :hihi

Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var. Om han köpt den begagnad eller något. Han bytte i alla fall truckar just för att den var så trögstyrd. Och satte de nya likadant som de gamla satt. Sedan upplyste jag honom om vad som skulle kunna tänkas vara snett. :D

Kanske det kanske. :hihi

Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var. Om han köpt den begagnad eller något. Han bytte i alla fall truckar just för att den var så trögstyrd. Och satte de nya likadant som de gamla satt. Sedan upplyste jag honom om vad som skulle kunna tänkas vara snett. :D

haha :D

Äh, fi fan för skateboard, har fortfarande ärr kvar sen man försökte sig på såntdär i unga dar.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025